بازی Observation یک عنوان ماجراجویانه و وهم آلود می باشد و در زمان آینده جریان دارد. مسلما تمامی طرفداران و علاقه مندان به ماجراجویی در فضا از این عنوان لذت خواهند برد. این بازی شما را در یک سفینه و ایستگاه فضایی قرار می دهد. شما به خوبی می توانید در آن تمامی احساسات یک فضانورد را احساس نمایید. Observation از هم اکنون بر روی پلتفرم های pc و ps4 قابل اجرا خواهد بود. ما در ادامه شما را با این عنوان بیشتر آشنا خواهیم کرد.

سازندگان بازی Observation

این بازی توسط استودیو No Code و کمپانی Devolver Digital توسعه و منتشر شده است.

گیم پلی بازی Observation

در بازی Observation شما به عنوان SAM (اداره و نگهداری سیستم) بازی می کنید. این ایستگاه فضایی نشان دهنده تلاش های مشترک اروپا، چین و روسیه می باشد. توانایی های شما توسط عدم فرم فیزیکی خود محدود می شود. در اکثر بازی ها دوربین را در اطراف جایگاه قرار می دهند تا شما با پنل یا کامپیوتر خود در محدوده دیدتان ارتباط برقرار نمایید. شما به یک نقشه ایستگاه دسترسی دارید که در طول زمان گسترش می یابد و شما می توانید از بین دوربین ها در سراسر سفینه به حرکت درایید. این ممکن است به عنوان یک محرک محدود شود اما مشاهدات از موضع منحصر به فرد خود به نام claustrophobia همه جانبه استفاده می کند تا تجربیات روایتگرانه و بسیار اصلی را ایجاد کند.

این بازی علاوه بر ماجراجویانه بودن ترسناک و وهم آلود نیز می باشد که همین موضوع باعث جذابیت هرچه بیشتر این عنوان می شود. دوربین ها در بخش ابتدایی بازی منفجر می شوند و شما میان آنها به حرکت در می آیید. با اینکه اندکی از واقعیت دور می شوید ولی همواره از جذابیت بالایی صحنه ها برخوردار می شود. این بازی در بخش های تصویری به شما حس نوستالژی را منتقل می نماید. SAM پیشرفته ترین تکنولوژی در ایستگاه است. در تصویر شماره 1 صحنه ای از بازی دیده می شود.

 بازی Observation

اکثر بازی ها را از طریق دوربین های پاناسونیک و کم زوم تجربه می کنید. یک ابزار موثر در ایجاد احساس تنش خزنده، هرچند که از صحنه های گاه به گاه برای به دست آوردن بهتر عمل در یک لحظه حیاتی استفاده می شود. اتفاقات پیش رو از ترس نشات نمی گیرد بلکه شما در خطر هستید. گیم پلی بازی به طور کلی بسیار ساده طراحی شده ولی همین موضوع به خوبی توانسته بازیکنان را به خود جلب نماید. شما موظف هستید تمامی سفینه را مورد بررسی قرار داده و به کاوش در نقاط مختلف از جمله تمامی اسناد و لپ تاپ هایی که در معرض دید هستند بپردازید. بخش عمده ای از پازل ها به شناسایی نحوه کار با رابط SAM، پیدا کردن طرح هایی برای کمک به برنامه های خاص شما و یادگیری روش های لازم برای دستورالعمل هایی که داده اید متمرکز می شوید.

این بازی کار بسیار عالی ای را برای به دست آوردن ایده ها و روش های پیچیده و ارائه آنها به عنوان عملیات ساده انجام می دهد. البته شما در این بازی به دنبال دستورالعمل های اساسی خواهید بود. چالش اصلی این است که بدانید که چگونه بخش های مختلف سفینه با هم همکاری می کنند و استنتاج از طریق تاثیر اقدامات شما و اطلاعاتی که شما انجام می دهید و در حال حاضر به آن دسترسی ندارید اتفاق می افتد. در واقع یک هیجان واقعی در حین قوطه ور شدن بازیکن حس خواهید شد که بسیار دلنشین می باشد.

معماهایی در سر راه شما قرار می گیرد که به خوبی می تواند سرگرم کننده باشد و مسلما ارتباط هایی با ماموریت ها و داستان اصلی خواهد داشت.

داستان بازی Observation

سال 2026 است و شما در ایستگاه Emma Fisher هستید. شما متوجه یکی از اعضای گروه اروپایی -در آغاز بازی بیدار می شود و با سایر اعضا ارتباطی ندارد- می شوید. در همان لحظه فورا متوجه می شوید که یک اتفاق فاجعه آمیز اتفاق افتاده است. ایستگاه دیگر در مدار زمین نیست و هیچ کس پاسخگوی این ارتباط نمی باشد. من ترجیح می دهم بیشتر از این چیزی به شما نگویم زیرا اتفاقات شما را هیجان زده می نماید بنابراین من چیزی را اسپویل نخواهم کرد. تنها این را بدانید که این اتفاق 20 دقیقه به طول می انجامد. روایت بازی در سراسر طول آن افسار گسیخته می باشد ولی در امتداد آن رمز و راز و احساس ترس افزایش می یابد.

گرافیک و موسیقی بازی Observation

صحنه ها و گرافیک بازی به خوبی و کامل طراحی شده و هر از گاهی حس واقعی پرواز با سفینه را منتقل خواهد نمود.

صداگذاری بازی و موسیقی متن به شدت حس وهم و ترس را منتقل می نماید و واقعا یکی از نقاط قوت بازی محسوب خواهد شد.

و در نهایت بازی Observation

عنوان Observation قانع کننده و جذاب می باشد. اگر از طرفداران بازی های ماجراجویانه و وهم آلود هستید مسلما از این بازی نیز لذت خواهید برد. این بازی از هم اکنون بر روی پلتفرم های pc و ps4 قابل اجرا خواهد بود. داستان تخیلی این بازی به خوبی خلاقانه و هوشمندانه انتخاب شده و همین موضوع بازیکن را بیش از پیش به چالش می کشد. همواره امیدواریم از این عنوان لذت ببرید. من همواره از توضیحات دقیق بازی اجتناب کردم تا جذابیت و هیجان بازی از دست نرود.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Observation به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • علمی تخیلی و جذاب
  • داستان غنی و هیجان انگیز
  • معماهای قانع کننده
نکات منفی
  • دستورالعمل های نامشخص آزار دهنده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =