بازی ترسناک Resident Evil 2 در سال 1998 برای اولین بار متولد شد. این بازی به دلیل درخشش فراوان و طرفداران بی شمار بعد از سال ها دوباره باز سازی شد. این بازی جذاب در تاریخ 5 بهمن 97 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 دوباره باز سازی شده. همچنین بهتر است بدانید بازی Resident Evil 2 بر روی موتور قدرتمند RE Engine طراحی گشته است. در ادامه این مقاله با این بازی خوفناک بیشتر آشنا خواهید شد.

سازندگان بازی Resident Evil 2

بازی Resident Evil 2 توسط شرکت های بزرگ ژاپنی Capcom و Capcom R&D Division 1 طراحی و منتشر شده است. کارگردان های این عنوان Kazunori Kadoi و Yasuhiro Anpo هستند.

گیم پلی بازی Resident Evil 2

اغلب ترس های آشنا تجربه ای هستند که به وضوح نمی توانند هیجان انگیز باشند. ولی باید بگویم سازندگان بازسازی بازی Resident Evil 2 توانسته اند بازیکنان را در یک فضا سنگین، خوفناک و هیجان انگیز طراحی کرده اند. البته ناگفته نماند که این بازی از نسخه اولیه خود بسیار ارتقا یافته تر می باشد. در نهایت انجام این کار بقا این بازی ترسناک را به نمایش می گذارد و نشان می دهد کمپانی Capcom هنوز هم می تواند یک بازی متفاوت را خلق نماید.

در سبک سنتی Resident Evil شما وظیفه دارید در طول شب بیدار بمانید و با موجودات خطرناک بجنگید و معماهای عجیب و غریب را در سراسر خیابان های آلوده حل نمایید. ایستگاه های زیر زمینی و تاریک پلیس را پیدا کنید و درون آنها به مبارزه با زامبی های خطرناک بپردازید. در تصویر شماره 1 مبارزه این پلیس جوان با زامبی را مشاهده خواهید کرد.

بازی Resident Evil 2
تصویر 1: مبارزه با زامبی

بازی RE2 یک ترکیب عالی از داستان و گیم پلی ماندگار می باشد. ترس و عوامل تشدید کننده به مراتب در طول داستان افزایش می یابند. با تمام این هیجان ها تنها یک موضوع نگران کننده می باشد و آن هم احساس نا امیدی در ادامه داستان کمی احساس می شود. حتی کوچکترین پیروزی ها در RE2 به عنوان بزرگترین پیروزی برای شما احساس می شود. این موضوع در حدی قوی می باشد که شما به سرعت خود را در مبارزه بعدی قرار می دهید.

این عنوان برای کسانی که بازی اصلی را در گذشته تجربه کرده اند راحت تر می باشد زیرا تا حدی به مکان ها اشراف خواهند داشت. زیرا تا حدی طرح ها و محله های آنها شبیه به نظر می رسند و نمی گذارد در بعضی از قسمت ها ترس به خوبی به بازیکنان منتقل شود. اما در واقع شما نمی دانید کدام اتاق امن می باشد و کدام یک پر خطر.

بازی RE2 در یک لحظه می تواند به صورت جدی آشکار شود و داستان بازی را به صورت آنی طراوت بخشد. شخصیت های اصلی و فرعی این بازی به بهبود لحظه ها و صحنه ها روح می بخشند. لحظات پر دردسر به Marvin Branagh معاون پلیس و Robert Kendo صاحب مغازه تفنگ فروشی محول می شود.

هر دو Claire و Leon دارای دو نسخه مختلف از مبارزات انتخاباتی هستند و پس از اتمام اولین اجرای برای یک، از شما خواسته می شود تا پیگیری دیگری را شروع کنید. این موضوع Second Scenarios نامگذاری شده و به شما اجازه می دهد داستان را از دیدگاه بزرگتر و مختلف ببینید. هر دو سناریو با یکدیگر متفاوت می باشند و بر روی یکدیگر تاثیر نمی گذارند. تنها چیزی که در این بخش حائز اهمیت می باشد برخوردهای متفاوتی است که در ابتدا اتفاق نمی افتد. این بخش به طور میانگین بین 12 تا 15 ساعت به طول می انجامد و شما را در کشف جزئیات جدید و رویدادها که در قبل وجود نداشته قرار می دهد.

شما در بعضی مواقع به عنوان یک پلیس در راهروهای تاریک به همراه یک چراغ قوه حرکت می کنید. شما باید به صداهایی که از دور به گوش می رسند با دقت گوش فرا دهید تا بتوانید با آنها به خوبی مقابله نمایید. جزئیات بازسازی در حد قابل توجهی برای بازیکنان بهبود یافته همچنین تمامی تصاویر با تنظیمات پیشرفته تری از جمله لرزش بصری رندر و انیمیشن مدرن همراه است. در تصویر شماره 2 کاراکتر دیگری را مشاهده خواهید کرد.

بازی Resident Evil 2
تصویر 2: کاراکتر زن بازی Resident Evil 2

همانطور که می دانید زامبی ها در سراسر بازی به عنوان یک تهدید دائمی به حساب می آیند به همین ترتیب می توانید از طریق نیمه بمب های تفنگ ساچمه ای از آنها استفاده نمایید. شما در این بازی گزینه های مفیدی برای نابودی این موجودات در دست دارید.

شما بعد از یادگیری روش های مختل به چالش های پیچیده تر پرتاپ خواهید شد. این را بدانید که باید بسیار هوشمندانه عمل کنید و تنها از اتفاقات ساده برای عبور استفاده ننمایید. البته Tyrant گاهی رفتارهایی از خود نشان می دهد که شما به خوبی احساس متفاوت بودن را احساس خواهید کرد. هوش مصنوعی در این بازی تا حدی محدود می باشد و چندان حس کاملی از خود به شما انتقال نخواهد داد.

داستان بازی Resident Evil 2

شما می توانید یک بار دیگر به عنوان Leon Kennedy یا Claire Redfield به بازی بپردازید. شیوع ویروسی در شهر Raccoon باعث شده تا برخوردهای خطرناک و وحشیانه از آنها رخ بدهد و این موضوع ترس را درون این شهر گسترش می دهد.

حالا ممکن است در ذهن خود بگویید که این داستان در بازی های دیگر نیز به همین شکل وجود دارد پس تفاوت آن در چیست. تفاوت این بازی با دیگر عنوان های این چنینی در چالش ها و اتفاقات پیش آمده می باشد.

موسیقی و گرافیک بازی Resident Evil 2

اگرچه گرافیک بازی Resident Evil 2 یکی از با کیفیت ترین ها در نوع خود به حساب می آید ولی جزئیات در هنگام بروز اتفاقات ترسناک تا حدی نا امید کننده می باشند.

در نهایت بازی Resident Evil 2

بازسازی Resident Evil 2 یک موضوع شگفت انگیز به حساب می آید. این بازی علاوه بر محبوبیت موقعیت های اضطاب و غم و ناامیدی را به خوبی به شما منتقل می کند. مسلما بسیاری از بازیکنان علاقه مند به این سری بازی بر این موضوع واقف هستند که این قسمت یکی از بهترین داستان ها و سناریوها را در خود دارد. ترس تا انتهای بازی زنده می ماند و نمی گذارد بازیکن از آن ناامید شود. این بازی در اوج آشنا بودن بسیار جدید و تازه می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Resident Evil 2 به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • تصاویر فوق العاده و سرد باعث فضا خوفناک می شود
  • گیم پلی ترسناک باعث ایجاد فضا پر اضطراب می شود
  • داستان گسترده محتوای اصلی بازی به مکان های شگفت انگیز می برد
  • حالت هوشمندانه و جذاب چالش ها
نکات منفی
  • برخی از مسائل گاها خسته کننده به نظر می رسند

خرید بازی Resident Evil 2 برای PS4

3 thoughts on “نقد و بررسی بازی Resident Evil 2

  1. siamak says:

    این بازی واقعا عالی بازسازی شده.دقیقا همون حس ترس و اضطراب نسخه قدیمش رو داره.رزیدنت اویل چهره واقعی یک زامبی رو برای ما به نمایش گذاشته.

  2. parsaei.g says:

    واقعاً عالی بود و ارزش این همه صبر کردن رو داشت ، خدای دست CAPCOM درد نکنه با این بازیش ، بردمون به دوران بچگی و حال و هوای اون موقع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =