بازی Robinson The Journey یک سفر ماجراجویانه در واقعیت مجازی می باشد. این بازی در سال 2016 بر روی ps4 و سال 2017 برای pc منتشر شد. این بازی از طریق Oculus Rift و PlayStation VR مورد استفاده قرار می گیرد. شما در این بازی پا به سیاره ای می گذارید که در آن هنوز وجود دایناسورها حس می شود.

vr         بازی Robinson The Journey


سازندگان بازی Robinson The Journey

کمپانی آلمانی Crytek با تکنیک های جدید و متفاوت، بازی Robinson The Journey را به صورت جذاب و شگفت انگیزی طراحی نموده است.

گیم پلی بازی Robinson The Journey

بازی Robinson The Journey با استفاده از جلوه های پیشرفته 3D توانسته به یکی از بازی های عالی در دستگاه vr تبدیل شود. شما در این بازی به یک سفر می روید و در آن، کنترل رابین را بر عهده خواهید داشت. او یکی از هزاران مسافر این سفینه به حساب می آید که به دنبال ماجراجویی در دنیای جدید است. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از بارزی دیده می شود.

بازی Robinson The Journey
تصویر 1: صحنه ای از بازی Robinson The Journey

آنها بر روی Tyson III (یک جهان قابل سکونت در دوره کرتاسه زمین) گیر کرده اند. متاسفانه رابین و همراهش (یک ربات شناور در هوا) تنها بازماندگان این سقوط به حساب می آیند.

رابین پس از فرود با یک دایناسور کوچک رو به رو می شود و برای او نام می گذارد، در آغوش می گیرد و می فشارد. نام او Laika می باشد. داستان از اینجا به همراه رابین، HIGS و Laika نیمه آموزش دیده ادامه می یابد. جذابیت این ماجراجویی به وسیله دایناسورها خیره کننده می شود.

کمپانی Crytek نسخه های پیشین VR خود را مانند Back to Dinosaur Island و The Climb به یک سفر و حرکت در اطراف برای اکتشاف و حل معماها تبدیل کرده و همین موضوع نشان می دهد دستگاه vr می تواند تا چه سطحی از عمق را به بازیکن نشان دهد.

رابین مسیرهای مختلفی را از پایگاه اصلی خود دنبال می کند تا سلول های حافظه HIGS را بیابد. این خاطرات در حافظه او به شما کمک می کند تا دریابید چگونه سفینه سقوط کرده است. البته پیدا کردن این ربات ها در زمان ما قبل تاریخ موضوع دشواری به حساب می آید. خوشبختانه رابین مانند میمون ها از درخت ها و کابل های غول پیکر صعود می کند.

مکانیک کوهنوردی به همراه دو دست معلق به خوبی می تواند احساس غوطه ور شدن در بازی را القا کند. برخی از صخره هایی که بر سر راه شما قرار می گیرند به شدت گیج کننده هستند و شما باید مسیر درست خود را بیابید. در حقیقت واکنش درست قرار گرفتن شما، نیاز به حرکت بدنتان برای مطابقت با زاویه دقیق مورد نیاز بازی دارد.

رابین می تواند اجسام را دستکاری کند و معماهایی را حل نماید. اکثر معما ها به سمت بالا رفتن و دستکاری اشیا حرکت می کنند. اما اهداف آنها اغلب مبهم هستند. HIGS گاهی اوقات نکاتی را به شما می گوید ولی بازی به طور کلی برای آشکار شدن مسائل به شما متکی و وابسته است. به عنوان مثال: Laika تنها به عنوان یک پیرو با مزه به حساب نمی آید بلکه یک ابزار مفید حل معما تلقی می گردد. او می تواند با صدای بلند خود گیاه خوران دیگر را بترساند تا شما بتوانید به آن منطقه بروید. به همین ترتیب برخی از اتفاقات مبهم داستان می تواند ماجراجویی شما را طولانی تر نماید. شما در تصویر شماره 2 دید بازیکن را مشاهده خواهید کرد.

بازی Robinson The Journey
تصویر 2: دید بازیکن در بازی Robinson The Journey

شما در اجرا مستقیم و سریع می توانید این سفر را در کمتر از سه ساعت به اتمام برسانید. با اینکه در مسیر بازی شما با معماهای گوناگون و تجزیه و تحلیل حیوانات و حشرات همراه می شوید ولی این عنوان به طور کلی یک مسیر خطی را برای شما در نظر گرفته است. با اینکه تجارب کوتاه مدت برای ps vr موضوع جذاب و جدیدی به حساب نمی آید ولی سفر متفاوت رابین واقعا موضوع شگفت انگیز و لذت بخشی محسوب می شود.

باید بگویم صحنه های مواجه با دایناسورها در بستر vr ترسناک به نظر می رسد و همین موضوع هر از چند گاهی بازی را متنوع ساخته و هیجان را به شما القا می نماید. در بعضی مواقع بازی را می توانید با چشم HIGS مشاهده کنید. او می تواند پیرامون اطراف رابین را به شما نشان دهد.

باید بدانید که این بازی بر روی کنسول ps4 pro با کیفیت بهتر و مشکلات اُفت فریم کمتری به نمایش در می آید ولی بدون کنسول pro هم چیزی از جذابیت این بازی کم نمی شود.

موسیقی و گرافیک بازی Robinson The Journey

جزئیات در این بازی حیرت انگیز می باشند و تمامی مناظر به زیبایی و دقت طراحی شده اند. دایناسورهای عظیم موجود در بازی واقعا حیرت انگیز به نمایش در می آیند.

موسیقی بازی همواره شیرین و دلنشین می باشد و حس ماجراجویی را در بازیکن زنده نگه می دارد.

در نهایت بازی Robinson The Journey

بازی  Robinson The Journeyیکی از جذابترین عنوان های vr به حساب می آید اما بعد از مدت کوتاهی از اهداف مبهم آن کمی خسته خواهید شد. با این حال شکوه طراحی و عظمت موجودات دیدنی در بازی این عنوان را به یک تجربه جذاب تبدیل می نماید. کمپانی Crytek یک دنیای زرق و برق دار ساخته و مطمئنا ارزش قدم گذاشتن بر روی آن را خواهد داشت.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Robinson The Journey به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • مشارکت اکتشافی
  • مشاهده جهان بازی از طریق چشم  HIGS
  • برخی از مناظر چشمگیر – به ویژه دایناسورها
  • معماها و گرفتار شدن در جهان بازی
نکات منفی
  • بازی خیلی کوتاه است
  • حرکت به آرامی انجام می شود
  • کنترل اجسام به عنوان یک چالش است
  • برخی از اهداف و معماها مبهم می باشد

خرید باندل PS VR به همراه (PlayStation VR (Camera+Move+Game

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هشت =