بازی اکشن و ویدیویی Sekiro: Shadows Die Twice یک سامورایی تشنه انتقام را به تصویر می کشد و به بازیکنان اجازه حضور در چنین صحنه هایی را داشته باشند. این بازی در تاریخ 2 فروردین 98 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 عرضه شد. بازی Sekiro: Shadows Die تحسین جهانی را از سوی منتقدان دریافت کرد و معمولا آن را با سری بازی های Souls که توسط FromSoftware ساخته شده است، مقایسه می کنند. در ادامه مقاله با این بازی هیجان انگیز بیشتر آشنا خواهید شد.

سازندگان بازی Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro: Shadows Die توسط کمپانی های بزرگ Software و Activision توسعه و عرضه گشته است. همانطور که می دانید کمپانی کالیفورنیایی Activision سابقه بسیار درخشانی در تولید بازی های جذاب از جمله سری بازی های Destiny ،Spider-Man و صدها عنوان دیگر داشته است.

گیم پلی بازی Sekiro: Shadows Die Twice

در ابتدا باید بگویم Sekiro: Shadows Die از دید سوم شخص جریان دارد و در مقایسه با سری Souls دارای عناصر کم و عدم داشتن بخش های گروهی می باشد. بازیکن اگر بتواند از مخفی کاری در این بازی استفاده کند به راحتی دشمنان را شکست خواهد داد. همچنین بازیکنان توانایی استفاده از ابزارهای مختلف برای کمک به مبارزه و اکتشافات دارند.

در حالی که Bloodborne دینامیک رزمی Dark Souls را برای تشویق تغییر داد، Sekiro قوانین تعامل را بازنویسی کرد. شما در این بازی باید نقاط ضعف حریف خود را پیدا کرده و در انتظار لحظه مناسب برای شکست او باشید و این راه بهترین راه حل برای پیروزی می باشد. در تصویر شماره 1 صحنه ای از مبارزات بازی را مشاهده خواهید کرد.

بازی Sekiro Shadows Die

در طول سالها، طرفداران Software به زبان بازی های Soulsborne عادت کرده اند. ما سناریو ها را تشخیص می دهیم و به ترفندهای عاقلانه می رسیم و می توانیم سریع تر راه حل ها را شناسایی کنیم و از آنجا که مهارت ها قابل انتقال هستند، می توانیم این استراتژی ها را با اندازه گیری بسیار خوب اجرا کنیم.

بازیکنان Souls عمدتا پشت سپر ها پنهان می شوند و به مبارزه می پردازند و پویایی متمرکز بر حمله Bloodborne پاسخی به این موضوع است. این بازی در بسیاری از موارد نیاز به تفکر و استراتژی مفید دارد. Statue Poise برای کنترل اینکه چگونه یک بازیکن به یک حمله متوقف شده یا به حالت قفل شده است حضور دارد.

جالب است که بدانید این بازی دارای یک شخصیت ثابت می باشد و شما نمی توانید ظاهر و بازیکن خود را تغییر دهید. در کنار این ها سازندگان با صداگذاری های قوی توانسته اند حس واقعی آن را به ما القا نمایند زیرا دشمنان با گفتگوهایشان در مورد وضعیت دنیا بازی می گویند و ما می توانیم از طریق استراق سمع از ذهن آنها با خبر شویم. وجود ماموریت های فرعی در بطن داستان به جذابیت بازی می افزاید و از همه مهم تر شما می توانید روند داستان را هرگونه که می خواهید پیش ببرید با اینکه این بازی جهان باز نیست ولی شما می توانید تا حدی موفق به خلق باشید. مراحل فرعی داستان به شما کمک می کند تا بتوانید در عمق های مختلف بازی قدم بگذارید و بر قسمت های اصلی تاثیر بگذارید.

بازی اعتیاد آور Sekiro: Shadows Die Twice به جرات یکی از درخشان ترین عنوان کمپانی سازنده می باشد و گیم پلی جذاب آن بازیکن را ساعت ها به خود مجذوب می نماید. مبارزات در بازی Sekiro بدون اغراق یکی از بهترین، عمیق‌ترین، دقیق‌ترین و پرجزئیات‌ترین‌ها بین عناوین اکشن می باشد.

مبارزات در این بازی از این لحاظ جذاب تر می باشد که قابلیت وسایل مبارزه و تمامی فنون رزمی دارای تنوع و خلاقیت بالا است. ابزار در بازی Sekiro بسیار متنوع می باشد و شما با به روز رسانی کردن ابزارها می توانید قابلیت ابزارهای خود را چندین برابر نمایید. به علاوه می توانید با غارت کردن دشمنان سکه به دست آورید و از همین طریق ابزارهای خود را ارتقا دهید.

شما در این بازی می توانید از دو روش پیش روی کنید. روش اول به صورت مخفیانه و استراتژی نابودی دشمنان می باشد و روش دوم مبارزه با تک تک دشمنان و پیش روی خواهد بود. هر دو اینها به شما بستگی دارد که به چه صورت مسیر بازی را طی کنید و در آن موفق شوید. همانطور که می دانید این بازی بخش گروهی و چند نفره ندارد ولی در عوض دارای محیط بسیار جذاب و پر عمقی می باشد.

داستان بازی Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro در یک سرزمین به نام Ashina ژاپن رخ می دهد. Sekiro در این بازی به عنوان یک محافظ وظیفه‌ محافظت از جان شاهزاده را دارد. شاهزاده دارای خون خاصی در رگ هایش می باشد. به این خونی که در رگ های او جاریست Kuro می گویند. خون او یک نیروی بی حد و اندازه در خود جای داده و تمامی افراد به دنبال به دست آوردن آن هستند تا بتوانید با نیرویی بی اندازه جایگاه خود را حفظ نمایند. کاراکترهای The Sculptor و Lady Emma در این راه به ما کمک خواهند کرد. در تصویر شماره 2 کلیپی صحنه سینماتیک مبارزات دیده می شود.

بازی Sekiro Shadows Die
تصویر شماره 2: صحنه سینماتیک بازی

گرافیک و موسیقی بازی Sekiro: Shadows Die Twice

گرافیک بازی نسبت به عنوان های پیشین خود بی نظیر می باشد. محیط بازی به صورت سبک شرقی طراحی شده و از تمامی المان های محیطی نیز بهره بردار شده است. تنوع در این بازی به شدت جلب توجه می کند. دشمنان دارای کلیپ ها و حرکات کاملا متفاوت هستند و این موضوع نه تنها بخش گرافیکی را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه به گیم پلی کمک شایانی می نماید. تمامی بافت های محیط و کاراکترها بالا هستند و از افکت ها و کیفیت های خوبی برخوردارند.

همانند بخش های خوب این بازی صداگذاری و موسیقی آن هم بسیار گوش نواز می باشد. از صدای شمشیرها در مبارزات گرفته تا موسیقی مبارزات که در هر قسمت متفاوت می باشد بخش هیجان انگیز بازی را تحت تاثیر قرار داده است.

و در نهایت بازی Sekiro: Shadows Die Twice

به جرات می توانم بگویم اگر از بازی های اکشن و ماجراجویانه لذت می برید بازی لذت بخش Sekiro: Shadows Die Twice می تواند به خوبی شما را ساعت ها به خود مجذوب نگاه دارد. گیم پلی مبارزات Sekiro: Shadows Die Twice یکی از بهترین بازی های ساخته Software می باشد. توصیه من به تمامی بازیکنانی که از بازی های اکشن لذت می برند این بازی می باشد و مطمئنم از انجام آن به شدت لذت خواهند برد. هوش مصنوعی دشمنان نیز در این بازی به جذب کردن شما کمک می کند. همانطور که پیش تر گفتم این بازی هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره این بازی به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • مبارزه بسیار هیجان انگیز
  • محیط پیچیده پر از اکتشافات جالب
  • مکانیک خیره کننده و استراتژی خوب
نکات منفی
  • رفتار متناقض دشمنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =