بازی Sonic Mania با کوله باری از خاطرات باز می گردد.

بازی Sonic Mania با گرافیک رنگارنگ و 2 بعدی، موسیقی متن متنوع به اندازه کافی حس هیجان را به بازیکنان منتقل می کند. آخرین نسخه منتشر شده تنها یاد آور گذشته شما نیست بلکه به این موضوع توجه بسیاری شده است. این بازی هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،xbox1 و nintendo switch قابل اجرا می باشد. در ادامه مقاله با جزئیات این بازی دوست داشتنی بیشتر آشنا می شوید.

pc       ps4         xbox1        nintendo switch           بازی Sonic Mania


سازندگان بازی Sonic Mania

کمپانی PagodaWest Games و Headcannon با همکاری شرکت بزرگ Sega سعی در ساخت بازی کلاسیک و خاطره انگیزی برای بازیکنان داشته اند. این بازی سری های مختلفی را برای کاربران به ارمغان آورده. همچنین تمامی گیمرها مطمئنا برای یکبار هم که شده آن را تجربه کرده اند.

نگاهی به بازی Sonic Mania

بازی Sonic Mania ترکیبی از مکانیک 2 بعدی کلاسیک و مدرن است. البته این نسخه از بازی یکی از کلاسیک ترین حالات بازی در زمان حال به حساب می آید. پس از وقایع Sonic & Knuckles داستان بازی، Sonic، Tails و Knuckles را دوباره در نبرد با دکتر قرار می دهد.

بازی Sonic Mania به لطف تصاویر و ویدئو های شگفت انگیز، تاثیر بسیار بالایی در همان ابتدا بر روی بازیکنان می گذارد. این نسخه از Sonic اولین بازی با جزیئات در سری خود به حساب می آید. سازندگان برای یادبود کنسول Sega Genesis انیمیشن های بسیاری را طراحی نموده اند.

وجود شخصیت های اضافی و جدید، لذت دیدن و تجربه بازی را بالا می برد. بازی Sonic Mania دارای مجموعه ای از آهنگ های جدید و ریمیکس های بزرگ و مطرح است. آهنگ های Jack Swing در دهه 90 میلادی به شدت تحت تاثیر موسیقی متن فیلم های Sonic قرار گرفته بودند و همچنان به قوت خود باقی مانده اند.

تصاویر موجود در بازی Sonic Mania دست به دست هم داده اند تا یک زیبا شناختی را از گذشته به بازیکنان القا نمایند. البته حس به روز شدن آن نیز حس نوستالژی به تجربه آن می افزاید. در عکس شماره 1 صحنه هایی از بازی مشاهده می شود.

بازی Sonic Mania
عکس شماره 1: صحنه هایی از بازی Sonic Mania

شما می توانید با شخصیت های Sonic، Tails یا Knuckles بازی را پیش ببرید. با اینکه ممکن است مکانیک و رفتارهای شخصیت ها تغییر کرده باشد. ولی در عین حال آشنا باقی خواهند ماند. توانایی های منحصر به فرد هر یک از کاراکترها باقی می ماند. البته با یک استثنا: Sonic دارای Drop Dash جدید است. این مسئله به او اجازه می دهد تا پس از پرش به سرعت حرکت کند. این موضوع در ظاهر کوچک به نظر می رسد ولی در بسیاری از مسائل مانند دستیابی به سرعت تاثیرگذار می باشد.

طراحی مراحل در این نسخه یکی از بهترین ها به حساب می آید. زیرا در آن 12 منطقه ورزشی قرار دارد. هر یک از آنها با دشواری طراحی شده اند و موانع هوشمندانه ای را در بر می گیرند. همچنین آنها مسیرهای متنوعی را برای شما فراهم می آورند. این موضوع در هیجان تاثیر می گذارد (مخصوصا در سرعت بالا).

مسیرهای پیش رو هرگز ناکارآمد نمی باشند. زیرا از این طریق می توانید مسیرهای بیشتری را کشف کنید. به ندرت پیش می آید که شما مسیر اشتباهی را در نظر گرفته باشید و بازی متوقفتان نماید.

هر یک از شخصیت ها ویژگی های متفاوتی دارد و همین موضوع باعث کشف مسائل مختلف می شود.

سرعت در بازی Sonic Mania

بازی Sonic Mania حس هیجان را از سرعت می گیرد و با ترکیب آن در دید دو بعدی موفق به پیروزی در میان دیگر بازی های مشابه خود می شود. با این حال این بازی هرگز خود را محدود به گذشته نمی کند و با عناصر جدید سعی در مدرن جلوه دادن خود دارد. این موضوع در نسخه remixed بیشتر آشکار می شود.

مناطق جدید، علاوه بر ارائه مجموعه ای از تصاویر جذاب و ملودی های جاذب، مقدار زیادی از مفاهیم نوآورانه و متنوع را به مراحل بازی می افزاید. شما می توانید با تبدیل کردن خود به بلوک های یخی از دروازه های بازی عبور کنید و این نشان می دهد ایده هایی که در بازی وجود دارد هویتی قوی در پشت خود پنهان کرده است.

جنگ های چالش برانگیز زیادی از جمله Robotnik’s Mean Bean Machine و Sonic Fighters در بازی وجود دارد که بازیکن برای پیروزی در آنها باید تاکتیک های پیشرفته ای را به کار ببرد. به طور مثال یکی از راه های گریز از عنکبوت غول پیکر، سوق دادن بازیکن به اطراف عنکبوت می باشد. یقینا تمام مراحل به قدری سرگرم کننده خواهد بود که احساس پیروزی را شیرین تر می نماید. در عکس شماره 2 صحنه نبرد به نمایش در آمده.

بازی Sonic Mania
عکس شماره 2: صحنه نبرد کاراکترهای بازی Sonic Mania

هرچه بیشتر به ادامه بازی بپردازید پاداش بیشتری کسب می کنید. حالت های اضافی مانند مسابقات و دریافت جعبه جواهرات به پایان قانع کننده شما و ارتقا کاراکترها و توانایی آن ها کمک می کند.

سالهاست بازی Sonic هویت نوستالژی خود را حفظ کرده و به طور مداوم تجربه های جدیدی را ارائه می دهد. البته افزودن بخش داستانی به بازی باعث از دست دادن اصالت خود شده است. این بازی از تجربیات خود در بخش احساسی برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده می کند.

سازندگان بازی Sonic با افزودن بخش های هوشمندانه سعی در بهبود هرچه بیشتر بازی دارند. 2 بعدی بودن بازی Sonic Mania فراتر از انتظار ظاهر می شود و این نسخه را به یکی از بهترین بازی های سری خود تبدیل می سازد.

گرافیک و موسیقی بازی Sonic Mania

همانطور که پیش تر گفتم بازی Sonic Mania دارای گرافیک رنگارنگ و چشم گیری می باشد. یکی از مهم ترین بخش  های بازی شاید همین بخش گرافیک مهیج آن باشد.

موسیقی بازی به صورت گسترده و متنوع در نظر گرفته شده و هر بخش دارای آهنگ مخصوص به خود است. این بخش هم در جذابیت بازی بی تاثیر نبوده است.

جمع بندی بازی Sonic Mania

انتخاب کاراکترها به میزان سرعت و نوع انتخاب های شما تاثیر می گذارد. هر یک از شخصیت ها ویژگی های منحصر به فردی دارند و از همین رو انتخاب اشتباه شما باعث شکست نیز می شود. شما در ابتدا بازی را با کاراکتر Sonic آغاز می کنید و در ادامه با دریافت و کشف جعبه های موجود کاراکترهای بیشتری را مدیریت می نمایید. شما می توانید به صورت هم زمان از 2 کاراکتر بهره بگیرید و هر لحظه که بخواهید بر روی دیگری سوئیچ کنید. هر وقت که شخصیت اصلی بمیرد شما نیز از دور بازی خارج می شوید. حالت Encore یک بخش خوشایند و در حال حاضر شاد و هیجان انگیز می باشد. در این بخش می توانید به تجربه 5 کاراکتر به صورت همزمان بپردازید. به طور کلی بازی Sonic همیشه به دنبال جاه طلبی برای درخشیدن بوده است و هم اکنون کاملا به این موضوع دست یافته.

سیستم عامل های بازی Sonic Mania

بازی Sonic Mania بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،xbox1 و nintendo switch قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • ایده های جدید و تازه
  • موسیقی فوق العاده و گرافیک بالا
  • سبک بازی های متفاوت
  • مناطق قدیمی و جدید
  • مراحل جذاب و سرگرم کننده
نکات منفی
  • وجود بخش داستانی و از دست دادن اصالت

خرید بازی Sonic Forces Bonus Edition

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 9 =