Spider Man ساخته استودیو Insomniac، اولین بار در جریان نمایشگاه E3 2016 معرفی شد. نمایشگاهی که در آن، سونی نمایشی عالی ارائه داد و یکی از بهترین نمایش‌ هایش هم مربوط به همین بازی Spider Man بود. همانطور که می دانید دشمنان Spider Man شخصیت های نام آشنایی هستند و یکی از ویژگی هایی که این بازی را در بین کاربران بسیار محبوب کرده سن کم Spider Man و قدرت های خارق العاده او است.

کمپانی Insomniac این اجازه را دریافت کرده تا به جای محدود بودن به یک کمیک یا فیلم خاص، روایت منحصر ‌به‌ فرد خودش را از شخصیت مرد عنکبوتی ارائه دهد. داستان بازی، به‌ شکلی ساده آغاز می‌ گردد، اما در ادامه، کاملا مشخص است که سازندگان با شناختی دقیق از این شخصیت اقدام به بازی‌ سازی و روایت داستان نموده اند و به همین دلیل هم شاهد سورپرایز‌های مختلفی در طول بازی هستیم که مخصوصا طرفداران اسپایدرمن را شیفته خود می کند.

سازندگان بازی Spider Man

استودیوی بازی ‌سازی Insomniac Games وظیفه‌ ی ساخت بازی Spider Man در نسخه ps4 را برعهده گرفته. بازی Marvel’s Spider Man قرار است در شانزدهم شهریور ماه سال 1397 (هفتم سپتامبر سال 2018) به صورت انحصاری برای ps4 عرضه شود.

گیم پلی بازی Spider Man

در واقع، گیم پلی بازی این بازی یکی از مفرح‌ترین ‌ها در چند وقت اخیر می باشد و یکی از بهترین جنبه‌ های آن، این است که هم چالش ‌های مختلفی پیش روی شما قرار می ‌دهد و کاری می‌ کند تا حس ابرقهرمان بودن را تجربه نمایید.

بازی با ماموریت ها و اکتشافات بسیاری همراه است. شما در بازی بیشتر از توانایی های آکروباتیک Spidey در جهانی باز استفاده می کنید.

از توانایی Mundane در مقابله با دشمنان ضعیف تر در روند بازی استفاده می شود. بازی Spider Man یک تجربه متفاوت از تمامی جنبه ها می باشد که مطمئنا می تواند شما را میخکوب کند.

تعدادی از وظایف Spider Man از قبل تعریف شده می باشد. ولی برخی دیگر را باید با انجام اکتشافات و ماموریت های جانبی شناخته و انجام دهید. بسیاری از ایده های مرد عنکبوتی در دیگر بازی های ویدیویی به چشم می خورد. پس کمپانی Insomniac در این نسخه تغییرات فراوان و نادری انجام داده است. در تصویر شماره نمایی از بازی Spider Man را مشاهده می کنید.

 بازی Spider Man
تصویر شماره 1: صحنه ای از بازی Spider Man

واضح است که انتشار Marvel Cinematic Universe (یک دنیای داستانی است که محور مجموعه فیلم‌ های ابرقهرمانی می ‌باشد) در این بازی تاثیراتی داشته اما رنگ و لعاب بازی، حرکات و زوایای مختلف دوربین و حرکات آکروباتیک Spidey در اطراف شهر این بازی را به یکی از شاهکار های دنیای بازی مبدل کرده و باعث می شود اثری متفاوت در بین بازی های ویدیویی محسوب گردد.

Insomniac وقت زیادی را صرف تمرکز بر قسمت انسانی و احساسی بازی گذاشته است. در برخی از لحظه های بازی Spidey عملکرد های نامطلوبی را از خود بروز می دهد. این بازی زمان زیادی را صرف پشتیبانی از شخصیت ها می کند (حرکتی که باعث پیشرفت داستان در ادامه بازی خواهد شد).

Peter Parker در روابط احساسی نسبت به Spidery با تجربه تر است و در ارتباط با افراد مهم زندگی بهتر عمل می کند. در بازی متوجه تغییرات عمده و حتی افزایش قدرت دشمنان می شوید. پس در مواجه با دشمنان به هیچ وجه محتاطانه عمل نکنید. علاوه بر این یک ویژگی بسیار مثبت بازی تعادل خوبی است که سازندگان بین دقایق طنز و جدی ایجاد کرده‌اند.

Mary Jane در بازی Spider Man

در بازی Marvel’s Spider Man، شخصیت Mary Jane یک روزنامه نگار است. با این حال او می ‌کوشد تا در زمینه‌ ی کاری خود یک قهرمان باشد. در این نسخه از بازی مهارت های مخفی Mary Jane بیشتر آشکار می گردد.

او می ‌خواهد با روزنامه نگاری در حدی پیش رود که جرم و جنایت را در جامعه کاهش دهد و این همان کاری است که Spider Man به گونه‌ای دیگر سعی در تحقق آن دارد. با کنترل شخصیت Mary Jane در بازی شاید نتوانید بسیاری از حرکات منحصر به فرد مرد عنکبوتی را تجربه نمایید ولی مطمئنا این قسمت خالی از لطف نیست.

بازی از نظر گیم پلی بسیار عالی عمل کرده است. در لحظاتی وقت خود را صرف نبرد با دشمنان سرسخت می نمایید و در بعضی از اوقات می توانید آزادانه به گردش در محیط بازی بپردازید. درتصویر شماره 2 صحنه ای از ماموریت Mary Jane را مشاهده می نمایید.

بازی Spider Man
در تصویر شماره 2: نمایی از ماموریت Mary Jane

حرکت در سطح شهر و پرش از ساختمان ها با استفاده از تندین تار به قدری لذت بخش می باشد که هرگز برای استفاده از سیستم Fast Travel بازی ترغیب نخواهید شد.

وقتی بازی به اوج خود می رسد، وقایع بسیار حیرت انگیز خواهند بود. می توانید با دشمنانتان در بالای آسمان خراش ها به مبارزه بپردازید. چون مرد عنکبوتی یک شخصیت احساسی است و با انجام اعمال شرورانه حس بدی به این ابر قهرمان دست خواهد داد.

در مواقعی ماموریت هایی برای شما ایجاد می شود که به رغم توانایی های فراطبیعی شما ممکن است برایتان دردسر ساز شود.

بازی Spider Man دارای تعداد زیادی ماموریت های جانبی است که اکثرا شما را از داستان اصلی بازی دور خواهد کرد. این ماموریت ها در فعالیت های اصلی بازی تاثیری نمی گذارند. هم چنین تعدادی فعالیت های اختیاری وجود دارد که تقریبا تمامی آنها از درجه سختی کمی برخوردار می باشد و فقط به منظور آزمون مهارت های شما در بازی طراحی شده اند.

جنایت هایی که به طور تصادفی اتفاق می افتد و مواردی از این قبیل شما را ترغیب می کند تا به کشف اتفاقات در شهر بپردازید (هر چند که این موارد تکراری باشند). ولی بک آپ گرفتن از اطلاعات کامپیوتری و کاهش بخار در لوله های شهر از وظایف جدید Spidey در بازی است.

بهترین انگیزه برای تکمیل فعالیت ها در بازی کسب جایزه و پیشرفت می باشد. شما با استفاده از پاداش هایی که کسب می نمایید قادرید لباس های جدید و ابزار های ارتقا یافته را در اختیار بگیرید. هیجان انگیزترین فعالیت ها تحت عنوان Challenge Mission می باشد که با انجام آن ها می توانید به پاداش های بسیار جالب دست پیدا کنید.

Spider Man یک بازی جهان باز می باشد. شما بازی را با یک Blank World Map آغاز می کنید. در روند بازی باید در نقاط مختلف Manhattan به جستجوی چند برج بپردازید و از این طریق به نقشه دسترسی پیدا نمایید. در تصویر شماره 3 نمایی از گیم پلی بازی را مشاهده می کنید.

بازی Spider Man
تصویر شماره 3: صحنه ای از گیم پلی بازی

داستان بازی به صورت ساده ای روایت می شود و شما در طی کردن مراحل بازی با مشکل مواجه نخواهید شد. چرخش در سراسر نیویورک به عنوان مرد عنکبوتی بی وقفه انجام می گردد. در طول بازی گاهی مجبورید تصمیماتی لحاظ کنید که باعث می شود برای اتمام فعالیت های خود به زمان بیشتری نیاز داشته باشید. شما در هر لحظه باید موقعیت خود را ارزیابی و بهترین مسیر را برای ادامه بازی انتخاب نمایید.

در جریان بازی یک مکانیک کاهش سرعت وجود دارد که کمک می کند شما در تصمیم گیری هایتان دقت بیشتری را لحاظ نمایید. دکمه L2 باعث سرعت بخشیدن به حرکت بازیکن می شود. این دکمه به شما اجازه می دهد حملات شگفت انگیزی را در مقابل دشمنانتان پیاده کنید. هر حرکتی که در روند بازی انجام می دهید یک پیروزی کوچک محسوب و باعث می گردد شما بیش از پیش به جذابیت این بازی پی ببرید.

سیستم مبارزه با گروه های مخالف Arkham Asylum به طور مناسب به ویژگی های آکروباتیک Spidey سازگار می باشد. انتخاب ابزار و قدرت های مناسب برای رویارویی با دشمنان از اهمیت زیادی برخوردار است و بی شک حرکت اولیه شما تاثیر زیادی در روند مبارزات خواهد داشت. پس، تمام تمرکز خود را در انجام مبارزات به کار گیرید تا بتوانید در بازی موفق عمل کنید.

بعضی از چالش های خاص در بازی باعث می شود شما توانایی های خود را باهم به کار گیرید و به مبارزه بپردازید. یکی از اشکالات بازی این است که پس از گذشت مدتی، انیمیشن ‌هایی که اسپایدرمن برای شکست دادن دشمنانش و در واقع وارد کردن ضربه آخر به آن‌ها استفاده می ‌کند تکراری خواهد شد.

یکی دیگر از نواقص بازی فعالیت و ماموریت های فرعی در بازی اند به اندازه ی فعالیت های اصلی عالی و سرگرم کننده نمی باشند.

مخافان و دشمنان شما در بازی بی وقفه حمله می نمایند پس در هیچ شرایطی تمرکز خود را از دست ندهید. این نسخه بازی با کاراکترها و شخصیت های بیشتری همراه است و تمامی این مسائل باعث می شود یک تصویر ماندگار از این بازی بر ذهن بازیکنان نقش ببندد.

داستان بازی Spider Man

بازی Spider Man در شهر نیویورک جریان دارد. Marvel’s Spider Man الهام بخش داستان شگفت انگیز مرد عنکبوتی می باشد که توسط Dan Slott نوشته شده است.

در این میان ممکن است عمه سالخورده Peter در بازی (در یک پناهگاه بی خانمان که توسط Martin Li اداره می شود) باشد. Martin Liدارای یک قلب مهربان و از یک سمت هم چهره ی منفی دارد. در دنیای بازی همه چیز پیچیده است و به گفته ی Insomniac همین ویژگی های Spider Man این بازی را به یک اثر بی بدیل تبدیل می نماید.

گرافیک و موسیقی بازی Spider Man

بازی Spider Man در شهر نیویورک جریان دارد. جالب است بدانید طراحان این بازی وقت بسیار زیادی را صرف نشان دادن جزئیات شهر بسیار بزرگ نیویورک گذاشته اند و همین مسئله باعث شده جلوه های بصری و گرافیکی بازی در حد شگفت انگیزی عالی ظاهر شوند. در تصویر شماره 4 نمایی از گرافیک بی نظیر بازی را مشاهده می کنید.

بازی Spider Man
تصویر شماره 4: صحنه ای از گرافیک بازی Spider Man

قطعات نواخته شده برای بازی همگی به تم های اصلی و قدیمی اسپایدرمن وفادار اند و موسیقی بازی بسیار گوش نواز و هیجان انگیز می باشد.

حرف آخر در مورد بازی Spider Man

در مجموع، Spider Man سعی می‌ کند تا تجربه‌ای همه ‌جانبه از مرد عنکبوتی بودن را در اختیار مخاطبش بگذارد و در این راه، جنبه‌ های مختلف این کاراکتر از زندگی شخصی‌ اش گرفته تا تاب خوردن ‌هایش در وسط آسمان ‌خراش‌ های شهر را به تصویر بکشد. تجربه‌ی بازی Spider Man واقعا در تمام لحظات لذت بخش خواهد بود. با اطمینان می ‌توانم بگویم که این بازی با اختلاف بسیار زیادی بهترین بازی ابر قهرمانی می باشد که تا به حال تجربه کرده‌ اید.

لطفا نظرات خود را درباره این بازی برای من، گروه کروکوگیم و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت

 

  • داستان عاطفی
  • مبارزات پویا و پاداش های متنوع
  • تنظیمات هیجان انگیز داستان
  • بخش های اکتشافی و کاراکتر های متنوع
نکات منفی

 

  • فعالیت و ماموریت های جانبی یکنواخت
  • انیمیشن های تکراری در بازی

خرید بازی Marvel Spider Man برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 1 =