سری بازی های SteamWorld ماجراهای مسابقه ای از روبات هایی که توسط بخار در دنیای steampunk هدایت می شوند. بازی SteamWorld Quest ششمین نسخه این عنوان به حساب می آید و در میان طرفداران خود به خوبی درخشیده است. این بازی هم اکنون به صورت انحصاری بر روی کنسول nintendo switch قابل اجرا می باشد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا از این بازی اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

سازندگان بازی SteamWorld Quest

بازی SteamWorld Quest توسط کمپانی سوئدی Image & Form توسعه و انتشار یافته است.

گیم پلی بازی SteamWorld Quest

بازی SteamWorld Quest از همان ابتدا توسط دنیای فانتزی و رنگارنگ گروهی از قهرمانان جذاب می شود. طراحی آنها بسیار ساده است و ماجراجویی در آن به شما احساس لذت و سرزندگی خواهد داد. با این حال، در زیر این روکش عجیب و غریب یک بازی استراتژیک غم انگیز است که یکی از آن ها را به صورت هوشمندانه خود در مبارزه با کارت های مبتنی بر نویز، برای ایجاد یک سیستم پیچیده ای از فرصت های تصمیم گیری استفاده می کند. البته این بخش به تنهایی هوشمند طراحی شده تا بتواند هر بخش را آسان نماید و ارتباط با آن ساده تر برقرار شود.

گیم پلی بازی SteamWorld Quest به بقیه بازی های این سری شباهتی ندارد و کاملا متفاوت ظاهر شده است. این اولین و مهمترین بازی استراتژی مبتنی بر نوبه خود است که در آن، نور پاشیدن نقش بازی به صورت مخلوط در قالب کلاس های شخصیتی به منظور تفکیک هر یک از پنج عضو بالقوه به کار گرفته می شود. هر شخصیت ویژگی های مختلفی دارد که انواع مختلف آسیب را مرتفع می کند و اثرات وضعیت را روی دشمنان ایجاد می کند. حملات آتش سوزی به خوبی دشمنان را نابود می کند و شما می توانید سم را به صورت مداوم برای آسیب رساندن به کار بگیرید. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از بازی دیده می شود.

 بازی SteamWorld Quest
تصویر شماره 1: صحنه هایی از بازی

تصمیم گیری در مورد چگونگی اقدامات در جنگ کمی پیچیده است. 24 کارت قابل اداره است و سه نفر کنترل آن را بر عهده دارند این یعنی برای هر نفر 8 کارت وجود دارد. در نبرد، کارت های جدید با هر نوبت کشیده می شوند، در حالی که دسته شما به طور خودکار یک بار تخلیه می شود. کارت هایی که اصلی ترین حرکت در رپرتویور شما را نشان می دهند، هیچ هزینه ای برای بازی ندارند و به نوبه خود شما را با دزدی هایی که در این زمینه قرار می گیرند پاداش می دهند. این حقه ها به عنوان پولی که برای بازی کردن کارت های قدرتمند تر صرف می کنید، اعمال می شود که باعث آسیب بیشتر می شوند، دشمنان چندگانه را هدف قرار می دهند یا شخصیت شما را با ویژگی های مفید ترسیم می کند.

فرایند ساخت یک دسته که به صورت یکپارچه کار می کند، همانند خود مبارزه جذاب است. شما می توانید کارت های مختلف شخصیت را در راه های قدرتمند ترکیب کنید. برخی از کارت ها هنگامی که به عنوان یک پیگیری به کارت شخصیت خاص استفاده می شوند، بهتر عمل می کنند، باعث افزایش آسیب و یا اضافه کردن یک اثر پاداش می شوند. از تمام این گزینه ها در ابتدا احساس غرور می کنید، اما محدودیت فقط هشت کارت برای هر کاراکتر، گزینه های شما را به سطح محدود می کند که مانع پیچیدگی آن می شود بدون آنکه عمق بالقوه خود را حفظ کند.

مبارزه با مدل های شخصیت های ظریف شگفت انگیز می باشد که کارهای عالی حفظ منظره SteamWorld را در حالی انجام می دهد که در عین حال با تنظیمات جدید فانتزی جدید نیز سازگار است. رنگ آمیزی پر جنب و جوش در هر شخصیت نیز به درستی مورد استفاده قرار می گیرد تا شما را از توانایی های مورد نظر خود در برابر جدول مطلع کند. مبارزات به دلیل داشتن یک ریتم مبتنی بر نوبت به شدت تاثیرگذار خواهد بود. شبیه سازی های توپ های آتشین منجر به انفجار درخشندگی قرمز و نارنجی در ضربه ها می شود و حملات رعد و برق الکتریکی به طرز وحشیانه ای بین دشمنان گمراه می شود. بعضی از حرکت ها اثرات مکرر دارند، تعداد آسیب ها و اهرم ها را تا جایی که حمله به پایان رسیده است تهاجمی می کند. هنگامی که کنسول شما در حال بارگیری می باشد افت فریم به چشم می خورد البته این موضوع بر روی گیم پلی چندان تاثیر نمی گذارد. در تصویر شماره 2 مبارزات مشاهده می شود.

 بازی SteamWorld Quest
تصویر شماره 2: مبارزات بازی

این بازی از دنیای قرون وسطایی الهام گرفته و چه در مبارزات و چه بیرون مبارزات لذت بخش می باشد. جنگل های زرق و برق دار و درخشان رنگی، قلعه های تاریک و غم انگیز را در خود دارند که راهروهای آنها با چراغ های آبی روشن هستند. ماجراجویی شما همچنین شما را از یک تنظیم جذاب به بعد هدایت می کند و به شما اجازه می دهد تا در دیدگاه های یک مدرسه جادوئی رها شوید تا قبل از اینکه به کوه های باتلاق برفی یا باد لرزان برسید. هر فصل از SteamWorld Quest به شما چیزی جدیدی می دهد که به آن نگاه کنید و همیشه این منتقل شدن ها جذاب و لذت بخش می باشد.

هر فصل در بازی به مناطق کوچک و پر از گنجینه برای جمع آوری گروه ها و پر از تنوع تقسیم می شود. شما می توانید از تنوع در بازی استفاده نکنید و به طور مداوم کارهای خود را انجام دهید. این می تواند شما را به یک حس امنیتی نادرست تبدیل کند، شما را تشویق می کند تا فقط بر روی یک زیر مجموعه از کارت های موجود در هر شخصیت متمرکز شوید. این مسئله زمانی رخ می دهد که SteamWorld Quest به طور ناگهانی سناریوهای مبارزه ای سخت و سنگین را پیش روی شما می گذارد و شما آمادگی آن را نخواهید داشت.

داستان بازی  SteamWorld Quest

داستان به سادگی روایت می شود و احتمالا در آن شخصیت هایی را می بینید که در سری های قبلی آن مشاهده کرده اید. این یک داستان ساده و گاهی اوقات نوجوانانه از گروهی است که از هم گسیخته می شوند و به یک نیروی بی نظیر بد می پردازند.

گرافیک و موسیقی بازی SteamWorld Quest

گرافیک و مناظر بازی بسیار جذاب و دلنشین هستند و مسلما به خوبی می توانند بازیکنان را مجذوب خود نمایند.

موسیقی بازی همانند بخش های دیگر شیرین و تاثیر گذار می باشد.

و در نهایت بازی SteamWorld Quest

بازی همانند نسخه های پیشین خود یک شبیه سازی عالی به حساب می آید. حس روایت طنز آموز آن به بازی کمک شایانی می کند و بازیکن را همواره به خود جلب می نماید. اگر چه داستان بازی هنوز معنادار به نظر نمی رسد ولی این موضوع مطمونا در سری های بعدی بهبود خواهد یافت. ترکیبات پیچیده ای در بازی وجود دارد که به لطف طنز شیرین و دلنشین شده است. این ماجراجویی حدود 20 ساعت شما را سرگرم خواهد کرد و مسلما از آن لذت خواهید برد. این بازی از هم اکنون بر روی کنسول nintendo switch قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی SteamWorld Quest به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • کاراکترهای جذاب از شخصیت های زرق و برق دار در یک محیط جدید
  • مبارزه قابل دسترسی، همواره هیجان انگیز است
  • ساختن عرشه عمیق استراتژیک رضایتبخش برای مبارزه با دشمنان
نکات منفی
  • دشواری بی نهایت باعث می شود که برخورد های منظم بسیار آسان باشد و مبارزه با رئیس بسیار دشوار است
  • مسائل مربوط به عملکرد جزئی باعث خراب شدن بازی می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + شش =