بازی Tetris Effect یک عنوان ویدیویی پازلی مطابق با آجر چینی می باشد. این بازی بلافاصله قبل از Electronic Entertainment Expo 2018 اعلام شد و در 9 نوامبر 2018 (18 آبان) به صورت انحصاری بر روی کنسول ps4 منتشر شد. باید بی مقدمه بگویم بازی Tetris Effect بازیکن را به خود معتاد می کند و آهنگ ها و ریتم بازی نمی گذارد آن را کنار بگذارند. در ادامه مقاله با این بازی دوست داشتنی بیشتر آشنا خواهید شد.

ps4           بازی Tetris Effect


سازندگان بازی Tetris Effect

بازی جذاب Tetris Effect توسط کمپانی های ژاپنی Resonair و Enhance, Inc ساخته و منتشر شده است. این کمپانی ها تاکنون بازی های این چنینی را طراحی و عرضه نموده اند. هم اکنون با بازی کم نقص Tetris Effect ساخته آنها رو به رو هستیم.

گیم پلی بازی Tetris Effect

بازی Tetris Effect به همراه پس زمینه های فانتزی، آهنگ و جلوه های صوتی که به اعمال و رفتار شما بستگی دارد ساعت ها می تواند بازیکن را به خود جذب نماید. به طور کلی شما از نوع چیدمان tetrominos در بازی به موسیقی متناسب با آن می رسید.

وقتی بازی Tetris Effect خود را تکمیل می کنید در رنگ و انرژی غرق می شوید. این اتفاق در هر مرحله رخ می دهد. با اینکه حالت های مختلفی در این بازی وجود دارد ولی متاسفانه حالت چند نفره در آن دیده نمی شود. شما در اینجا بزرگترین تجربه خود را مطمئنا از حالت Journey به دست می آورید.

شما در این حالت می توانید به محیط های آشنایی از جمله ماه سفر کنید. از ویژگی های برجسته پردازنده های بازی می توان به درخشان بودن، براق بودن، استرس زا بودن و یا ذرات آسمانی اشاره کرد.

موسیقی در برخی از مواقع ممکن است برایتان قابل پیش بینی باشد. این موضوع وقتی اتفاق می افتد که شما هماهنگی خاص آن را متوجه نمی شوید و این بدان معنا نیست که موسیقی با ریتم کار نمی کند. با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که این بازی نه تنها شما را به موسیقی متصل می کند بلکه آهنگ هایی که در تنظیمات موسیقی شما وجود ندارد نیز رویت می شود. در عکس شماره 1 صحنه ای از بازی مشاهده می شود.

بازی Tetris Effect
تصویر شماره 1: صحنه ای از بازی Tetris Effect

شما گاهی در این بازی موسیقی های غیر معمول را خواهید شنید ولی مطمئنا این بازی ریتم آنها را هم جذاب می کند. البته باید بگویم شنیدن آنها در ابتدا کمی عجیب به نظر می رسد ولی وقتی در بازی غرق شده و با ریتم خود همراه شوید، بی شک از شنیدن آن لذت می برید. با اینکه بازی اعتیاد آور Tetris Effect شما را در ریتم آهنگ قرار می دهد و خود این موضوع شما را هدایت می نماید ولی باید بگویم انجام این بازی به راحتی میسر نمی شود.

بازی Tetris Effect ثابت کرده که بسیار موثر و است و همواره در حال توسعه و بهبود می باشد. از همین رو به بازیکنان اجازه تجربه دیگر رویدادها را می دهد. تغییر در درجه و سرعت اغلب با پیشرفت شما در یک مرحله تعیین می شود.

حالت Journey همواره با سرعت رو به رو است و همانند یک ماجراجویی با مدت طولانی تری شما را در خود غرق می کند. جریان غیر خطی بخش مهمی از تجربه بازی می باشد. این بازی گه گاهی شما را با پاداش های هیجان انگیز شگفت زده می کند و همین موضوع باعث حس بهتر در بازی می شود.

شما برای پیروزی نیاز به پاک کردن 36 مسیر دارید. البته باید ریتم آهنگ را در نظر داشته باشید. با این حال وسیله ای در اختیار شما قرار می گیرد تا در وضعیت های سخت به شما کمک کند. همه این اتفاقات باید در نهایت به امتیاز بالا در نابودی مسیرها منجر شود. گاهی با فشار یک دکمه می توانید 8 مسیر را از بین ببرید و تمامی اینها در طول بازی رخ می دهد.

هنگامی که شما منطقه ای را فعال می کنید، قطعه ها به جای سقوط به پرواز در می آیند. از همین رو شما می توانید زمان بیشتری برای فکر کردن درباره چگونگی قرار دادن قطعات داشته باشید. موارد مختلفی وجود دارد که به شما شانس امتیاز اضافی نیز می دهد. مکانیک جدید Zone استراتژی های جالب برای بازیکنان اضافه می کند.

اگر شما یک هدست ps vr داشته باشید بی شک بازی Tetris Effect با بهترین کیفیت صدا را به شما منتقل می نماید. شاید این موضوع به نظر اغراق آمیز برسد ولی واقعا با دیدن و شنیدن صحنه های بازی در آن محو خواهید شد. شما در طول بازی از گیم پلی جذاب آن شگفت زده شده و این یکی از سرگرمی های شاداب کننده نیز محسوب خواهد شد. نسخه vr این بازی جنبش فیزیکی خاصی از شما نمی خواهد بلکه این اثر با تار و پود آهنگ ها و ریتم بازی متصل می نماید.

در نهایت بازی Tetris Effect

Tetris Effect یک بازی متفاوت می باشد زیرا گاهی برخی از بازیکنان بر این باورند که یک عنوان ساده و آسان برای پر کردن زمان می باشد. ولی باید بگویم واقعا بعد از تجربه آن دیگر اینگونه فکر نخواهند کرد. این بازی بر پایه یک فرمول ساده ساخته شده و بازیکن را در یک سفر شگفت انگیز غرق می نماید و تا حدی تمامی انتظارات آنها را برآورده می سازد. من این بازی را به همه بازیکنان پیشنهاد می کنم و امیدوارم شما هم در این سفر لذت ببرید و همواره از مشاهده آن به وجد آیید. این بازی از تاریخ 18 آبان 97 به صورت انحصاری بر روی کنسول ps4 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Tetris Effect به صورت دیدگاه برای من، گروه crocogame و دوستانتان در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • موسیقی متن باورنکردنی ای تا انتها در کنار شما می ماند
  • اقدامات شما با موسیقی متصل می شود
  • ترکیب مناظر و موسیقی در یک سفر  هیجان انگیز
  • مزایای استفاده از vr
  • علیرغم بنیاد ساده بازی، تجربه فوق العاده ای رغم می خورد
نکات منفی
  • نبودن بخش چند نفره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =