بازی Undertale از عنوان هایی مانند Mother ،Touhou Project ،Mario & Luigi و برنامه کمدی Mr. Bean الهام گرفته. این بازی در ابتدا قرار بود سال 2014 منتشر شود ولی تاخیر آن سه سال به طول انجامید. این بازی سال 2015 بر روی pc و سال 2017 بر روی کنسول ps4 و سال بعد بر روی nintendo switch عرضه شد و تاکنون بیش از یک میلیون نسخه به فروش رسانده و برای جشنواره هایی مانند Game of the Year نامزد دریافت جایزه شده بود. همچنین در زمینه روایت سرایی و داستانی جوایز خوبی را دریافت نموده است. در ادامه با این بازی هیجان انگیز بیشتر آشنا خواهید شد.

pc      ps4        xbox1        nintendo switch      بازی Undertale


سازندگان بازی Undertale

شرکت 26 ساله آمریکایی Toby Fox در توسعه و انتشار بازی Undertale تلاش فراوان به عمل آورده و کاملا در این بازی به موفقیت چشم گیری دست پیدا کرده است.

گیم پلی بازی Undertale

طبق گفته های سازندگان بازی Undertale، ما به این نتیجه می رسیم که این عنوان چالش برانگیز و هیجان انگیز به نظر نمی رسد و مانند یک RPG ساده به چشم می آید. با همه اینها تیم سازنده توانسته با داستان هوشمندانه و موسیقی متن جالب، توجه بازیکنان را به خوبی به خود جلب نماید.

شما در بازی RPG و کلاسیک Undertale، در یک جهان مرموز بیدار می شوید و مدام به امید بازگشت به زندگی عادی خود خواهید بود.

اولین شخصیتی که با آن رو به رو می شوید مطمئنا شما را جذب خود می کند. اما حالت شاداب او ناگهان به خنده شوم تبدیل می شود و حالت ساده لوحانه به خود می گیرد.

بسیاری ازاتفاقات فوق العاده در بازی به صورت وسوسه انگیزی جریان می یابد و این بخش بدون اینکه چیزی از قسمت های دیگر بازی را لو دهد یکی از بهترین دارایی های بازی به حساب می آید. در عکس شماره 1 صحنه هایی از بازی مشاهده می شود.

بازی Undertale
عکس شماره 1: صحنه ای از بازی Undertale

بازی Undertale با یک هدف و انگیزه خاص ساخته نشده بلکه سازنده بازی هر از گاهی به منظور بیرون آوردن روند بازی از یک ‌نواختی، قوانین آن را به ‌شکل لذت‌ بخشی برای خلق لحظات به ‌یادماندنی می‌شکند. لحظاتی که می‌توانند بامزه، خنده ‌دار، احساسی، هیجان‌انگیز و ترسناک شوند.

یکی دیگر از نقاط مثبت و تاثیر گذار بازی، گفتگو بین کاراکترها به حساب می آید. این گفتگوها با اینکه بسیار طولانی هستند ولی نمی گذارد بازیکن از آنها خسته شود. این متن ها چنان با دقت و جذابیت روایت می شود که شنیدن آنها بسیار لذت بخش می باشد. تمامی گفتگوها اطلاعات دقیقی از بازی به بازیکن می دهد و شخصیت پردازی متفاوت و داستان جالب او منحصر به فرد است.

علاوه بر گفتگوها و مناظر جالب، بازی به شما امکان حل معما و مبارزه را نیز می دهد. البته معماهای بازی به گونه پیچیده ای طراحی شده اند و هر از گاهی ممکن است متوجه شوید که اصلا معمایی در کار نبوده. این موضوع درباره مبارزات نیز صدق می کند.

هنگام مبارزات ممکن است از صفحه سیاهی که با چند خط تشکیل شده احساس خوبی به دست نیاورید ولی طراحی آنها به قدری هوشمندانه می باشد که مبارزات این بازی به یکی از بهترین ها برایتان تبدیل شود.

هنگام مبارزات یک جعبه‌ کوچک در پایین صفحه نقش می‌بندد و کاراکتر شما در ظاهر یک قلب در محدوده‌ آن قابل‌ حرکت است. حملات دشمنان قلبتان را تهدید می‌کنند و شما باید تا پایان مبارزه از آن محافظت کنید. یکی از نکات متمایز کننده این مبارزات با عنوان های دیگر در نوع خشونت آن است. زیرا شما می توانید بدون به کارگیری از خشونت آنها را از میدان به در سازید. در عکس شماره 2 این موضوع به وضوح دیده می شود.

بازی Undertale
عکس شماره 2: قلب و مبارزه در این صحنه مشاهده می شود

البته شما یا دشمنتان می توانید از گزینه گفتگو بهره ببرید و مشکلتان را با حرف زدن حل نمایید. در هر صورت باید بگویم در این بازی هر کاری قابل دیدن و انجام دادن می باشد. همین موضوع ساده ولی جذاب یکی از بهترین بخش های گیم پلی بازی محسوب می شود و شاید بازی موفقیت خود را مدیون همین اتفاق است.

داستان بازی Undertale

بازی بی‌ صدا شروع می‌شود و یک موجود شاخ دار و انسانی رداپوش که از جنگ می گوید را به نمایش می گذارد. در آن زمان انسان ها در هم جواری هیولاها به تعامل می پرداختند. سپس جنگی میان آنها رخ می دهد و هیولاها شکست می خورند. آنها توسط انسان ها درون زمین بدون اطلاع دیگران به حبس در آمده اند. سالها بعد یک کودک انسانی هنگام بالا رفتن از کوه در حفره عظیمی می افتد و در آن زمان با سرزمین جدیدی رو به رو می شود.

بر خلاف تصورات ما از هیولاها باید بگویم آنها کاملا همانند انسان های امروزی زندگی می کنند و به دنیای مدرن بسیار نزدیک هستند.

موسیقی و گرافیک بازی Undertale

موسیقی بازی یکی از تاثیر گذارترین بخش های آن به حساب می آید. نکات جزیی و طنز گونه آن انتظارات بازیکن را به خوبی برآورده می سازد. موسیقی متن متنوع، شنیدنی و هم‌ گام با لحن شیرین داستان نیز از نکات قابل‌اشاره‌ بازی است. موسیقی عالی بازی در مبارزه‌ با غول ‌آخر تاثیر بسیار شدیدی در هیجان انگیز تر کردن آن می گذارد.

گرافیک بازی به صورت ساده و پیکسلی طراحی شده و با همه اینها می تواند دقیقه ها بازیکن را بی آنکه کاری انجام دهد سرگرم سازد.

در نهایت بازی Undertale

بازی Undertale با همه تحسین برانگیز بودنش دارای مشکلاتی نیز می باشد. با اینکه صحنه هایی از بازی شدیدا گیرا و جذاب است ولی در برخی لحظات بی هویت و کسل کننده می شود. این بازی را باید در اوج صبر و شکیبایی انجام دهید تا به افکارات هوشمندانه سازنده دست یابید.

به طور کلی این بازی یکی از عنوان های جذاب امسال به حساب می آید. حس نوستالژی در کنار ایده های نوآورانه واقعا ترکیب لذت بخش و به یاد ماندنی ای را ساخته است. این بازی هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،xbox1 و nintendo switch قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Undertale به صورت دیدگاه برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • سیستم نبرد نوآورانه
  • انتظارات بازیکن را به خوبی برآورده می کند
  • موسیقی عالی
  • حس خوب طنز
نکات منفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 9 =