بازی World War Z بر اساس کتاب 2003 تنظیم شده و این داستان در همان سبک و سیاق در فیلم 2013 ساخته شده است. این بازی گروهی از بازماندگان آخرالزمانی زامبی را در شهر مسکو، نیویورک، Jerusalem و توکیو را به تصویر می کشد. World War Z در تاریخ 27 فروردین 98 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 وارد بازار شده است. (این مقاله بر اساس نکته هایی در pc نوشته شده است). با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا از این بازی اطلاعات بیشتری به دست آورید.

سازندگان بازی World War Z

بازی توسط کمپانی Saber Interactive طراحی و توسط شرکت بزرگ Focus Home Interactive منتشر شده است. شرکت Focus Home Interactive سری بازی های Game of Thrones ،Space Run ،Vampyr و بسیاری از عناوین جذاب دیگر را در کارنامه خود جای داده است.

گیم پلی بازی World War Z

بازی سوم شخص تیرانداز World War Z به دلیل وجود زامبی های وحشی و اتفاقات غیر معمول تا حدی از رمان اصلی منحرف شده ولی همچنان قانع کننده می باشد. دیدن صدها ارواح، جسد و بدن های متلاشی شده باعث شد تا سازندگان افسانه ای تازه تر نسبت به داستان پیش فراهم سازند. جذاب ترین بخش گیم پلی بازی، تیراندازی به سمت دشمنان به صورت گروهی می باشد. شما می توانید سادگی را در قلب بازی World War Z مشاهده نمایید. در تصویر شمره 1 صحنه ای از مبارزات با دشمنان دیده می شود.

بازی World War Z
تصویر شماره 1: صحنه مبارزه با دشمنان

در هر یک از 11 مرحله شما می توانید به کمک دوستان و سلاح هایی که در دست دارید دشمنان را نابود سازید. در این بازی ماموریت های خاصی برای پیچیده تر کردن آن وجود ندارد. یکی از پاداش های شما شاید رفتن به مرحله بعدی و کشتن دشمنان باشد. برخلاف بازی Left 4 Dead که به وضوح به بازیکنان می گوید چه کاری انجام دهند بازی World War Z بازیکن را آزاد می گذارد تا نقش مورد نظر خود را در تیم انتخاب نماید.

شما در این بازی می توانید سلاح های خود را مجهز نمایید. همچنین می توانید توانایی های منحصر به فردی برای بازی به ارمغان آورید. یک درخت در این بازی وجود دارد که دشمنان را ارتقا و افزایش می دهد. Medic می تواند هم تیمی های خود را بدون یک کیت کمک های اولیه درمان کند و Gunslinger می تواند مهمات را برای استفاده در تمام سلاح ها توزیع نماید. شما می توانید برخی از ویژگی ها را خریداری نمایید تا برایتان قابل استفاده شود.

این بازی 6 حالت متفاوت را برای شما در نظر گرفته که خود می توانید نوع آنها را انتخاب نمایید. از جمله آنها می توانم به Gunslinger ،Hellraiser ،Fixer ،Medic ،Slasher و Exterminator اشاره کنم. این بازی می تواند تا 1000 دشمن را در یک صفحه ظاهر نماید و نابود کردن دشمنان بیشتر به بازیکن کمک می کند تا به مرحله بالاتری برود. علاوه بر مبارزه با زامبی ها، بازیکنان باید در هر موقعیتی اهداف مختلفی نظیر نگهداری از بازماندگان را در هر مکانی انجام دهند. دشمنان بیشتر، وحشتناک و کشنده هستند در این هنگام شانس کمتری برای احیای هم تیمی های خود خواهید داشت. در تصویر شماره 2 هجوم نعداد زیاد دشمنان دیده خواهد شد.

بازی World War Z
تصویر شماره 2: هجوم دشمنان

آتش گرفتن طبیعت برای به چالش کشیدن بیشتر بازیکنان می باشد و صحنه های بازی را تا حدی غم انگیز می نماید. اگرچه شما با یک تفنگ ساچمه ای بازی را شروع می کنید ولی می توانید به راحتی نسخه پیشنهادی مجدد و نسخه اتوماتیک را قبل از جنگ نهایی کلاسیک هر فصل داستان پیدا نمایید. این به شما یک دلیل برای کاهش سرعت در اطراف نقشه های World War Z می دهد. هنگامی که شما سلاح جدیدی را به دست می آورید به تنهایی یک پاداش محسوب خواهد شد و به خوبی می تواند در کشتن بیشتر دشمنان موثر باشد.

اهداف خاص مرحله ای هیجان کمتری به بازیکن منتقل می نمایند تنها کار آنها مبارزه با دشمنان بدون استراتژی می باشد. برخی از ماموریت ها خسته کننده هستند و به ندرت فرصت هایی برای بازی با تیم هماهنگ ارائه می دهند. در همین حال مجموعه ای از مبارزات به شما کمک می کند تا به مراتب همه چیز جذاب شود. مقیاس وسیع این جنگ ها بسیار چشمگیر هستند و زمانی که باید یک استراتژی برای جنگ خود در نظر بگیرید بسیار سرگرم کننده به نظر می رسد.

شما با هر روشی در مبارزه سرگرم خواهید شد اما پیش بینی و قرار دادن آنها در هر مرحله به سرعت تاثیر خود را بر روی این عمل کاهش می دهد. مکانیک بازی سختی حالت های PvP از جنگ جهانی دوم را نیز در بر می گیرد. خوب است چیزی در خارج از فصل محدود در PvE داشته باشیم. این بخش تجربیات بسیار محدودی برای شما به ارمغان می آورد.

گرافیک و موسیقی بازی World War Z

افت فریم در این بازی بسیار شدید می باشد زیرا هم زمان تعداد زیادی از دشمنان در یک صحنه دیده می شوند. گرافیک بازی چندان با کیفیت نمی باشد ولی با جزئیات بسیاری همراه است و تا حدی قابل قبول می باشد.

موسیقی متن و صداگذاری کاراکترها به شدت بازیکن را در عمق بازی غرق می کنند و مسلما همین موضوع به تمامی بخش های بازی کمک خواهد نمود.

و در نهایت بازی World War Z

World War Z دارای بسیاری از لبه های خشن می باشد که به راحتی قابل مشاهده است و با محتوای محدودی تشدید می شود. شما مسلما از بخش گروهی و ارتقا بخشیدن به سلاح های خود بسیار مسرور می شوید و از آن به عنوان پاداش یاد خواهید کرد. اگر شما هم از طرفداران بازی های هیجان انگیز در ژانر زامبی هستید مطمئنا این عنوان برای شما قانع کننده خواهد بود. همچنین این بازی هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل پخش خواهد بود.

لطفا نظرات خود را درباره بازی World War Z به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • مجموعه ای از جنگ های هیجان انگیز غیر قابل پیش بینی هستند
  • حالت های بازی پاداش های خوبی ارائه خواهند داد
  • قابلیت ارتقا سلاح ها
نکات منفی
  • مسائل فنی از جمله افت فریم
  • نبودن تنوع و تکراری شدن ماموریت ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + شانزده =