نخستین احساس شما بعد از تهیه یک PlayStation Classic 100 دلاری این است که یک دستگاه کوچک با کیفیت و جزئیات بالا در دست می باشد. کنسول PlayStation Classic احتمالا از بازی های دهه 90 پر خواهد شد. همچنین این دستگاه به وسیله کنترلر خاطره انگیز و بازی هایی مانند Tekken 3 ،Metal Gear Solid و یا حتی Resident Evil حس نوستالژی را به خوبی به شما منتقل خواهد کرد.

پس از booting کردن سیستم و مراجعه به منوی اصلی شما با طرح های رنگی، کارت حافظه دستگاه و فهرست پخش بازی ها، مورد استقبال قرار می گیرید. در این کنسول 20 عنوان قابل دسترس می باشد. تا اینجا همه چیز بسیار خوب است!

یک بازی را بعد از چند ثانیه بازبینی دستگاه، انتخاب خواهید کرد. احتمال دارد آنچه در ذهن شما بود به واقعیت تبدیل نشود. به عنوان کسی که امروزه به طور مرتب بازی های PlayStation را به صورت HD یا SD مشاهده می کند در نگاه اول یک احساس منفی از بازی ها به شما خواهد داد. در تصویر شماره 1 فهرستی از کنسول کلاسیک را مشاهده می کنید.

کنسول PlayStation Classic
تصویر شماره1: فهرست و تصویر کنسول PlayStation Classic

بازی های 3D در اواسط دهه 90 زمخت و ناهموار به نظر می رسد. بنابراین ناهمواری های 3D و بافت های خشن بر روی کنسول PlayStation Classic زننده به نظر می آیند. شما همچنین صحنه های آشنا را روی صفحه های بزرگ نمایش مشاهده می کنید. حس دیدن بازی هایی با بافت قدیمی در تلویزیون های HD موضوعی جالب به نظر می رسد. تمامی این هشدارها به عنوان بخشی از تجربه ما به عمل می آید و شما مطمئنا بعد گذشت زمان به صحنه ها عادت خواهید کرد.

کنسول PlayStation Classic به گونه ای تنظیم شده که تصاویر را با وضوح 720p رندر خواهد گرفت. نتیجه این صحنه ها گرافیک زشت گذشته خواهد بود. شاید جنبه ناامید کننده اجرای PS Classic این است که برخی از بازی ها مسائل مربوط به افت فریم را نشان می دهند. بازی Tekken 3 یکی از واضح ترین مثال به حساب می آید. زیرا Tekken 3 و سایر بازی های ذکر شده در زیر بر اساس نسخه PAL از اروپا هستند در حالی که استانداردهای ویدئوی آنالوگ به سرعت 50hz محدود می شود. مناطق NTSC (از جمله آمریکای شمالی و ژاپن) با سرعت 60hz اجرا می شوند. جدا از تمام این مسائل، اگر شما بازی Tekken 3 را به طور مداوم در 60 فریم تجربه کنید مسلما ناامیدتر خواهید شد.

تفاوت بین تکنولوژی های نمایشگر آنالوگ و دیجیتال این است که تقریبا به کمک یک فیلتر scanline تمام خطوط تفکیک می شوند. برای مثال بسیاری از دستگاه های شبیه سازی مانند NES Classic و SNES Classic این تنظیم را ارائه می دهند. این یک فریب شگفت انگیز به حساب می آید زیرا هر بازیکن بازی مناسب را نمی بیند. این یک گزینه خوب برای مواجه شدن با بازی های ناخوشایند ناشی از p240 یا 480i و محتوای 720p می باشد.

بازی های PlayStation Classic شامل عنوان های زیر می باشند:

  • Battle Arena Toshinden*
  • Cool Boarders 2*
  • Destruction Derby*
  • Final Fantasy VII
  • Grand Theft Auto*
  • Intelligent Qube
  • Jumping Flash*
  • Metal Gear Solid
  • Mr Driller
  • Oddworld: Abe’s Oddysee
  • Rayman
  • Resident Evil Director’s Cut*
  • Revelations: Persona
  • Ridge Racer Type 4
  • Super Puzzle Fighter II Turbo
  • Syphon Filter
  • Tekken 3*
  • Tom Clancy’s Rainbow Six*
  • Twisted Metal
  • Wild Arms

متاسفانه، PS Classic کدهای اسکنر شبیه سازی را ارائه نمی دهد -احتمالا به این دلیل می باشد که تصویر به ظاهر قبل از کشیده شدن در 720p رندر شده است. از این رو تار شدگی کلی در تصویر دیده می شود. موضوع ناامید کننده دیگر در مورد ترکیب اولیه کنسول PlayStation Classic نیز می باشد.

آیا می خواهید به کنسول anti-aliasing بیفزایید یا رزولوشن بومی خود را تغییر دهید؟

شما در هر جایی به جز PS Classic می توانید از این روش استفاده کنید.

سونی به طور موثر گزینه هایی را برای شما قرار داده تا هنگامی که نیاز به تداعی حس نوستالژی خود دارید از آنها بهره بگیرید. پیش از ناامیدی از این دستگاه باید بگویم در برخی موارد واقعا از بازی ها لذت خواهید برد. به طورمثال بازی سرزنده Ridge Racer Type 4 مشابه عنوان های پروازی (هواپیما) و یا یک موسیقی عالی را می توانید در کنسول ps classic ببینید. Driller ،Super Puzzle Fighter II Turbo و Intelligent Cube به عنوان بازی های رقابتی با دو کنترلر جذاب به نظر می آید. ولی اگر طرفدار بازی های تکنفره هستید ما به شما Final Fantasy VII و Wild Arms را با ده ها ساعت گیم پلی پیشنهاد می کنیم. Tekken 3 احتمالا نمی تواند بقای خود را به دلیل کندی حفظ نماید.

کنترلرهای ساده این کنسول با دسته DualShock مقایسه می شود و همین موضوع کمی بازی ها را از هیجان می اندازد. (البته پلی استیشن در سال 1997، dual analog sticks vibration و غیره را طراحی نموده بود) این ویژگی ها تجربه این دستگاه را کم نقص نمی کند ولی برخی از بازی ها با حذف آنها ناقص خواهند بود. برای درک بیشتر این موضوع باید بازی Metal Gear Solid را امتحان نمایید.

نکته ای که پیش می آید این است که چرا یک فرآیند عجیب و منحصر به فرد با نام PS Classic باید ناامید کننده به نظر برسد. جدا از انتخاب نوع بازی باید بگویم کنسول PlayStation Classic مانند یک تفریح بی کیفیت در ابتدایی ترین کنسول پلی استیشن به خانه شما می آید. همچنین این یک سازگاری هوشمند از یک شبیه ساز قدرتمند به حساب می آید.

من می خواهم به شما موضوعی غافلگیرانه از PS Classic را بگویم. کمپانی سونی مسلما مجددا این دستگاه را بازسازی خواهد کرد تا نگاه خوب هواداران را به سمت خود برگرداند.

لطفا نظرات خو د را درباره کنسول PlayStation Classic به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هشت =