3 سال پس از ظهور بازی Rocket League میلیون ها خانواده آن را بازی و تجربه کرده اند. این بازی یک فوتبال متفاوت را به ارمغان آورد. زیرا این بار دیگر خبری از بازیکن های فوتبال و ستاره های آن نبود. بازیکن ها در اینجا تنها به وسیله ماشین های کوبنده به مسابقه و رقابت می پردازند. این بازی از سال 2015 متولد شد و هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 xbox1 و nintemdo switch قابل اجرا می باشد.

pc       ps4      xbox1          nintendo switch          بازی Rocket League


 

سازندگان بازی Rocket League

بازی Rocket League توسط شرکت بزرگ Psyonix توسعه و منتشر شد. این شرکت بزرگ آمریکایی از 17 سال پیش کار خود را آغاز نمود. از ساخته های چشم گیر این شرکت می توان به Whizzle ،ARC Squadron و بهترین آنها Rocket League اشاره کرد.

گیم پلی بازی Rocket League

بازی Rocket League با ماشین های موشکی فوتبال را متفاوت می نماید. با استفاده از ابزار ها و امکانات موشکی می توان به دروازه رقیبان گل زد و امتیازات خوبی نیز دریافت کرد.

علاوه بر توپ بزرگ و عظیمی که بازی برای رقابت در اختیار بازیکنان قرار می دهد آنها می توانند در امتداد دیوارها و سقف ها به سرعت حرکت کنند و حس پرواز را نیز تجربه نمایند. همچنین این موضوع هیجان انگیز را می توانند عکس برداری و ثبت کنند. تمامی این حرکات آکروباتیک برای بازدید کنندگان و خود بازیکن ها بسیار جذاب و لذت بخش خواهد بود.

هنگامی که توپ وارد دروازه رقیب می شود ناگهان، صدای انفجار و پراکندگی رنگ ها را می بینیم و می شنویم. یا اینکه گروهی از تشویق کنندگان به وسیله بالن ها یا موج خوشحالی، بازیکن پیروز را تشویق می نمایند.

سطح و کیفیت بازی، قسمت ها و گزینه های گوناگون همگی در اختیار بازیکن قرار دارد. تمامی مراحل و اتفاقات بازی از روی فوتبال عادی الهام گرفته شده است.

خرید بازی Rocket League Collectors Edition برای PS4

بازی Rocket League از روزهای ابتدایی تا به امروز عکس های جذاب بسیاری را از بازیکنان در خود نگهداری کرده است. هرچه از ساخت و انتشار بازی جلو تر می رویم موفقیت این بازی نیز چشم گیر تر می شود. زمین بازی از فیزیک بسیار خاصی برخوردار است و بازیکنان به وسیله تاکتیک های مختلف با یکدیگر هماهنگ می شوند.

محیط مسابقه کمی بازیکنان را یاد بازی FIFA Street می اندازد. زیرا در هر دو عنوان بازیکنان آزادانه می توانند خود را پشت توپ برسانند. مثلا می توانند در هوا بچرخند، نیترو بزنند و سرعت خود را افزایش دهند و یا هر طور که مایلند در این بازی پیشرفت کنند. این موضوع در عکس شماره 1 به وضوح مشخص می باشد.

بازی Rocket League
عکس شماره 1: صحنه هایی از بازی Rocket League

شاید بعد از شنیدن این حرف ها، این موضوع در ذهنتان بیاید که بازی آسانی به نظر می رسد. اما اینطور نیست زیرا برای تنظیم دید و قرار گیری در پشت توپ باید حسابی در آن مهارت پیدا کنید. سازندگان برای ساخت این بازی ایده های بسیاری در سر می پروراندند. به طور مثال مانورها و حرکات خاص ماشین ها در کمتر بازی ای دیده شده است. از همین رو آنها توانسته اند به خوبی به هدف متفاوت بودن خود دست یابند. در این بازی حتی اگر نتوانید گلی بزنید مطمئنا از هدایت توپ در مسیر لذت خواهید برد.

نقشه ها و مسیر بازی Rocket League

پس از گذشت مدتی از انتشار بازی، کمپانی Psyonix شروع به ساخت نقشه های غیر استاندارد کرد و زمین بازی را به شیوه های مختلفی تغییر داد. پیچ و خم های مختلف،  زمین خاکی، افزایش زاویه ها و زمین لرزه ها از تغییرات محیط بازی به حساب می آیند. البته سازندگان چند سطح به بازی در این بخش افزوده اند و این بخش ها جدیدا به چند ضلعی ها محدود می شوند نه مسیرهای دایره ای. مسیر بازی های آنلاین باید استاندارد طراحی شود زیرا در آن زمان رقابت کم رنگ می شود. در عکس شماره 2 یکی از زمین های بازی به نمایش درآمده است.

بازی Rocket League
عکس شماره 2: زمین مسابقه بازی Rocket League

تمام مسیر بازی ها حتی اگر حرفه ای و استاندارد نباشد مطمئنا سرگرم کننده خواهد بود. به طور مثال مسیر یخی و هاکی در بازی بسیار لذت بخش است. توپ بزرگی به آرامی در امتداد دیوارها و کف زمین حرکت می کند. بخشی نیز مانند مسابقات بسکتبال وجود دارد که به بازی تنوع خوبی می بخشد. البته رقابت در این بخش دو به دو می باشد.

بسته های مختلفی در اطراف زمین برای تقویت بیشتر خودروی شما وجود دارد. شما باید این بسته ها را یافته و ماشین های ضعیف شده تان را تقویت نمایید. گاهی اوقات درون بسته ها جواهرات بسیاری به عنوان جایزه برای شما در نظر گرفته می شود. آن زمان می توانید تمام خوشحالی خود را با گرفتن یک عکس ثبت نمایید.

سازندگان روز به روز در حال بهبود و ارتقا بخش های بازی هستند. امکانات به روز شده شامل اتومبیل های جدید، پوسته های خیره کننده، مسیرهای پیش رفته، چرخ ها، نوع انفجارها و غیره می باشد.

بازی Rocket League ماشین های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد و برای دست یابی به تمامی آنها باید ساعت ها شدیدا به بازی بپردازید. تمامی ماشین ها قابلیت پرش، پرواز و نیترو برای افزایش سرعت را دارند. ماشین های بازی از نظر مکانیک متفاوت نمی باشند و تنها از نظر ظاهری تفاوت هایی دارند.

بخش آنلاین

بعد از بخش آفلاین به بخش جذاب و لذت بخش آنلاین می رسیم. شما می توانید در بخش آنلاین با دوستان خود به دو تیم سه نفره به رقابت بپردازید. علاوه بر این امکان بازی با بازیکنان در اقصی نقاط دنیا نیز وجود دارد. البته این نکته را بدانید که سیستم آنلاین برای بازیکنان ایرانی قابل استفاده نمی باشد.

این بازی سال گذشته به کنسول نینتندو رسید و از آن زمان تاکنون 46 میلیون نسخه به فروش رساند و البته کنسول های ps4 و xbox1 نیز جز محبوب ترین ها به حساب می آیند و نسخه بازی برای آنها از زمان انتشار فروش چشم گیری داشته است.

شاید خنده دار باشد که بگویم بازی Rocket League حتی در بخش گالری عکس ها نیز سرگرم کننده به حساب می آید. این بدان معناست که شما همیشه راهی برای سرگرم شدن در این بازی خواهید داشت.

گرافیک و موسیقی بازی Rocket League

بازی Rocket League جدا از گیم پلی جذاب در بخش گرافیک هم کم نقص به حساب می آید و از صحنه های لذت بخش تشکیل می شود. همچنین افکت های بازی بسیار جذاب طراحی شده و خبری از افت فریم نیست.

موسیقی بازی نیز همانند گرافیک بسیار شیرین و گوش نواز است. همچنین طراحی آن با گیم پلی بازی بسیار هماهنگ می باشد و همین موضوع باعث دلنشینی بیشتر در آن می شود.

حرف آخر درباره بازی Rocket League

اگر شما هم جز طرفداران بازی های ورزشی، اتومبیل رانی، سرعت و مسابقه متفاوت هستید من به شما بازی Rocket League را پیشنهاد می کنم. این بازی در عین خاص بودن بسیار لذت بخش و دلنشین است. البته این بازی هم همانند دیگر بازی ها از نقص هایی مانند کم بودن امکانات متفاوت و خسته کننده شدن بعد مدت ها نیز برخوردار می باشد. اما این موضوع هرگز نمی تواند به کیفیت آن لطمه ای بزند.

بازی Rocket League هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،xbox1 و nintemdo switch قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود درباره بازی Rocket League برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نسخه دوم بازی Rocket League به لینک مراجعه نمایید.


نکات مثبت
  • گیم پلی جذاب
  • تفاوت در نوع مسابقات ورزشی
  • گرافیک و موسیقی جذاب
  • بخش آنلاین لذت بخش
نکات منفی
  • یکسان بودن نوع امکانات ماشین ها
  • کمی خسته کنندگی در مراحل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =