بی شک تمامی علاقه مندان به هیدئو کوجیما، مشتاقانه در انتظار تماشای صحنه های جدیدی از بازی Death Stranding بودند. این بازی بر روی موتور Decima طراحی و در نمایشگاه E3 2016 برای اولین بار معرفی شد. بعد از مدت ها انتظار بازیکنان بالاخره در نمایشگاه E3 2018 شاهد تریلر جدیدی در خصوص گیم پلی و صحنه های بازی بودند. البته این بازی خارق العاده به صورت انحصاری بر روی کنسول ps4 قابل اجرا خواهد بود.

بدون اغراق بازی Death Stranding یکی هیجان انگیز ترین ساخته های هیدئو کوجیما در حال حاضر می باشد. تاکنون تریلرهای مختلفی  از این بازی به نمایش گذاشته شده و همه از نامفهوم بودن آن به خوبی مطلع هستند. طی روزهای گذشته تریلر جدید و اطلاعات جذابی از این بازی در دسترس ما قرار گرفت.

بارها و بارها در خصوص بازی Death Stranding به تفکر و کنکاش پرداخته ام و هیچ گاه به تصمیم درستی دست نیافته ام. در حال حاضر هر آنچه از آن مشاهده می کنم را برایتان به اشتراک می گذارم. با اینکه کسی انتظاری از کشف ماهیت بازی ندارد ولی ساختار بازی، حس کنجکاوی -برای درک هرچه بیشتر گیم پلی بازی- را تحریک می کند.

تا به امروز از گیم پلی نو ظهور بازی Death Stranding به خوبی واقف هستیم و می دانیم که بازی ای مشابه آن را ندیده ایم. همچنین وجود بازیگران سینمایی در این بازی کاملا جلب توجه می کند. زیرا کمتر شرکتی از این ویژگی در ساخت بازی های خود استفاده می کند.

کوجیما دنیای کاملا جدیدی را از بنیان برای بازی Death Stranding خلق کرده و در ابتدای تریلر با صحنه شوخ طبعانه آن و یک نوزاد نا بالغ مواجه می شویم. دنیای بازی به قدری نامفهوم و گنگ طراحی شده که از تمامی صحنه ها هزاران برداشت، تصور می شود. لازم به ذکر است، موسیقی تریلر توسط Leila Adu با عنوان Asylums for the feeling از آلبوم Dawn اجرا می شود.

در ویدئو اخیر برای اولین بار شاهد گیم‌ پلی این بازی بودیم. کاوش و ماجراجویی در محیط‌های متعدد و زیبای این بازی توسط شخصیت اصلی بازی -Norman Reedus- به تصویر کشیده شد. البته صحنه های سینمائی هم بخشی از این ویدئو بود و شخصیت های جدید زن نیز معرفی شدند. به نظر من، وجود لئا سیدو Léa Seydoux و سندی واگنر Sandy Wagner به صحنه های بازی کمی لطافت خواهد بخشید. در عکس شماره 1 تصویر لئا مشاهده می شود.

بازی Death Stranding
عکس شماره 1: Léa Seydoux

رشته های معلق در اکثر صحنه ها به چشم می خورد. ابزارهای عجیب و رادارِ عجیب تر، برای ردیابی موجودات نا شناخته در بازی طراحی گشته. جنین های متولد نشده درون گوی های شیشه ای توسط شخصیت اصلی بازی حمل می شود. حتی مسیرهای عبور به صورت عجیبی متفاوت هستند. کاراکترها گاهی بر روی زمینی شبیه به مریخ قدم می گذارند گاهی در جنگل های سبز و گاهی در متروکه های غبار آلود. در هر صورت نمی توان به صورت دقیق از ذهنیات کوجیما سر درآورد.

نکته دیگر و جالب اینکه، در برخی از تصاویر به صورت نامحسوس، نماد کوجیما به چشم می خورد. او به خوبی این بازی را به نام خود ثبت کرده و با اقتدار آن را به رخ بازیکنان می کشد.

حرکت و دینامیک راه رفتن شخصیت ها همانند بازی Metal Gear Solid طراحی شده. Reedus در این تریلر بیشترین نقش آفرینی را بر عهده دارد و صحنه های کوهنوردی و ماجراجویی آن به خوبی مورد توجه قرار می گیرد.

صحنه های دلخراشی مانند آسیب هایی که به شخصیت بازی وارد شده یا حمل کردن جنازه ای بر روی دوش Reedus، نشان می دهد او در این بازی بسیار مورد آزار روحی و جسمی قرار خواهد گرفت. او در هر صحنه محموله های خاصی بر دوش می کشد و هرچه پیشتر می رود، تعداد محموله ها بیشتر می شود. عبور از مسیرهای سخت نیز احتمالا یکی از چالش های این بازی به حساب می آید.

Reedus روی دست خود خالکوبی های نامفهومی دارد و متنی در ابتدا با عنوان دست مرا در زندگی بگیر به چشم می خورد. در آن هنگام کاراکتر زن -لئا سیدو- وارد بازی می شود و به ریداس یاری می رساند. البته موجودات نا شناخته در تمامی تریلرهای موجود، کاراکترهای بازی را مورد آزار قرار می دادند. این موجودات درتریلرهای پیشین کاملا نامرئی بودند ولی در این تریلر با حاله های سیاه رنگ و مرموزی به نمایش درآمدند.

اشک لئا، ناامیدی را در بازی به یدک می کشد و پس از آن متن هایی به عنوان “دست مرا در مرگ بگیر” یا “دست مرا در وجود بگیر” ظاهر می شود.

در انتهای تریلر، لئا حین خوردن موجود عجیب و سندی واگنر در عکس شماره 2 با حالت غمگین و نگران به تصویر کشیده می شود.

بازی Death Stranding
عکس شماره 2: Sandy Wagner

تاریخ انتشار بازی Death Stranding

تمامی علاقه مندان به بازی Death Stranding مدت ها برای تجربه آن به انتظار نشسته اند. با اینکه تاریخ مشخصی برای انتشار این بازی در نظر گرفته نشده ولی کوجیما تایید کرده تا پیش از المپیک 2020، Death Stranding وارد بازار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازی Death Stranding با سایت crocogame همراه باشید.

لطفا نظرات خود را در خصوص بازی Death Stranding برای من، گروه کروکوگیم و دوستانتان به صورت دیدگاه در قسمت پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + نه =