اولین سری جدید بازی خدای جنگ God of War انحصاری برای کنسول PS4 ارائه خواهد شد. که در این مقاله به بررسی پیش نمایش آن می پردازیم. ۵ سال از آخرین حضور کریتوس در سری قبلی داستان های خدای جنگ -God of War- می گذرد، که در آن به ریشه حضور ashen-skinned (نیمه خدا) در آسمان های یونان، منشاء خشم و نفرت و چگونگی پیشرفت او پرداخته شده است (اگر اولین کنسول شما PS4 می باشد پیشنهاد می شود داستان های سری های قبلی بازی خدای جنگ God of War را مطالعه کنید). این اتفاقات از سال ۲۰۰۵ و از زمان کنسول محبوب PS2 در یک قاب سینمایی مملو از خشونت خالص ما بین خدایان شکست ناپذیر یونان -هماننده رعد و برق- رخ داده است.

خرید بازی God of War

این همانند سرگذشت پدرت نخواهد بود

این نگاه تازه، اولین درس در جدیدترین ماجراجویی اساطیری معروف Sony Santa Monica خواهد بود.

خیلی از فاکتورها، مانند سازندگان و سلیقه بازیکنان، تغییر کرده، که دی ان ای بازی خدای جنگ God of War را برای سری جدید در PS4 به کلی دستخوش تغییرات ساخته است.

از جمله این تغییرات می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • نزدیکی بیشتر دوربین به کریتوس که باعث از بین رفتن نمای فضای پشتی او می شود.
  • تغییر سلاح او (blades of chaos) به یک تبر (elemental leviathan axe).
  • از بین رفتن فضای دفاعی کریتوس.


شاید مهمترین تغییر در نسخه جدید God of War در روایت داستان باشد. داستان این بازی در گذشته بیشتر حول کشت و کشتار اهالی الیمپیوس می گذشت.


اما هم اکنون کریتوس به همراه پسر خود یعنی آترئوس (Atreus)، پس از مرگ مادر پسر در کوه های برفی اسکاندیناویا زندگی می کند. کریتوس خود را زیر بار وظایف سنگینی همچون زنده ماندن، شکار کردن و جنگیدن برای آموزش پسر خود می بیند تا شاید او بتواند ادامه دهنده مسیر پدر خود باشد.

پس بهتر است برای خشن ترین مرد بازی های ویدویی آرزوی موفقیت کنیم که هم اکنون می بایست نحوه ی کنترل خشم را به خود و پسرش آموزش دهد. مردی که سر هلیوس (خدای خورشید) را با دستانی خالی، از تنش جدا کرد. تا بتواند از سر او را به جای مشعل استفاده کند.


نگران نباشید، کریتوس هنوز عادت های قدیم خود را ترک نکرده است.


کریتوس قرار نیست مثل بقیه پدرها، داستان شبانه برای پسرش بخواند. -فریادی پر از خشونت [ANGRY SCREAM]، اولین دیالوگ از اولین سری بازی های -God of War-

یکی از مهم ترین موارد قابل اشاره در سری جدید بازی خدای جنگ -God of War- تغییراتی رادیکالی، که برای PS4 انجام شده است. در این تغییرات می توان به طبیعی جلوه دادن داستان هنگامی که کریتوس سعی بر غلبه بر خشونت معروف خود دارد، اشاره کرد.

ناگفته نماند، صدا پیشگی بسیار زیبای Christopher Judge به حماسی شدن این داستان کمک شایانی کرده است.

PS4 میزبان آترئوس

شما می توانید آترئوس را غیر مستقیم کنترل کنید… او خیلی زود به درد شما خواهد خورد.

بر خلاف آنچه انتظار دارید، آترئوس یک طفل آزار دهنده نیست. او همیشه در کنار شماست و ثابت می کند که در مبارزات بیشتر کمک کننده است و کمتر موجب آزار شما خواهد شد.

شما می توانید به آترئوس با دکمه مربع دستور تیر اندازی بدهید. او می تواند به دشمنان کمی صدمه بزند و یا حواسشان را از پیرامون کریتوس پرت کند تا او با تبر (elemental leviathan axe) خود بر آن ها غلبه نماید و یا خود را از مخمصه فراری دهد.

نیازی به نگرانی شما وجود ندارد. زمانی که با غول های عظیم الجثه در حال مبارزه هستید، او می تواند به راحتی از دست آن ها فرار کند. (این اولین باریست که من در مقالات خود برای مجموعه بازی های God of War از واژه فرار استفاده می کنم).

مراحل جدید بازی خدای جنگ God of War پی در پی و خطی می باشد. اما نقشه ها آزادانه، قابل دسترسی هستند.

با این حال، تمام بازی پر از طوفان خون نیست. بازی خدای جنگ God of War یک بازی با نقشه آزاد -open world- نمی باشد (حداقل در نگاه اولیه). اتفاقات به صورت کاملا پیوسته پشت هم رخ می دهد، اما شما می توانید برای تقویت سلاح های خود مسیر خود را کج کرده و به دنبال منابع مورد نیاز برای این کار بگردید.

شما ممکن است در مسیرتان پازل هایی پیدا کنید که به کمک تبر خود (elemental leviathan axe) مجبور به حل کردن آن باشید تا بتوانید از مسیر عبور نمایید.

همچنین ممکن است در مسیر به تالارهای مخفی ای برسید که با محافظ های قدرتمند حفاظت می شوند و همانطور که می توانید حدس بزنید، در آن ها پاداش های بزرگی منتظر شما خواهند بود.

این بازی در تاریخ ۲۰ آوریل 2018 (۳۱ فروردین ماه 1397) برای کنسول PS4 انحصارا عرضه خواهد شد و گمانه می رود میزان فروش بازی God of War پیش رو، رکورد فروش تمامی سری های قبلی خود را بشکند.

در زیر تریلر بازی god of war خدای جنگ (14 فروردین) را برای شما عزیزان narrate کرده ایم.

3 thoughts on “پیش نمایش بازی خدای جنگ God of War برای PS4

    • احمد says:

      احمد میگوید: دیدگاه شما در انتظار تایید است.
      من که خیلی مشتاقم این بازی زودتر بیاد تو بازار. معلوم نیست دقیقا کی میاد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 15 =