عدم حضور حالت تک نفره در بازی Call of Duty: Black Ops 4، ما را بر آن داشت تا این سوال را از برخی از منتقدان بزرگ بازی های ویدیویی بپرسیم: آیا بازی های FPS (تیر اندازی اول شخص) به حالت تک نفره نیاز دارد؟ یا این پایانی برای خط داستانی در بازی های FPS می باشد؟

خرید بازی Call of Duty Black Ops 3 Gold Edition

“آیا ژانر FPS به حالت تک نفره نیاز دارد؟”

Andy Kelly: نه!

خط داستانی در بازی های FPS

در این سال هایی که بازی های بی روحِ داستانی و سریال گونه تولید می شوند، بهتر است خبری از حالت تک نفره نباشد. کمپانی های سازنده بازی تولیدات بی نظیری در حالت چند نفره دارند. همچنین میل بازیکنان به بازی در MultiPlayer و در کنار دوستانشان، بسیار بیشتر از حالت Single Player می باشد. امروزه حالت تک نفره برای توسعه دهندگان بازی، فقط همانند یکی از موارد داخل چک لیست می باشد که می بایست آن را ساخته و از آن بگذرند. این در حالیست که مود داستانی، سالیان درازی است که مرده.

Steven Messner: نه. ولی…

خط داستانی در بازی های FPS

نه! نیازی به خط داستانی در بازی های FPS وجود ندارد، به شرط آن که این بازی ها حوصله بازیکن را سر نبرد. بله من هم عاشق بازی های تک نفره خوش ساختی مثل Titanfall 2 هستم. چه کسی از کشتن نازی ها بدش می آید؟ اما وقتی نگاهی به Library اکانت Steam خود می اندازم، می بینم بیشترین ساعات بازی را صرف بازی هایی مثل: PUBG، Rainbow Six Siege و DOTA2 کرده ام که هیچ خط داستانی ندارد. این نشان از موفقیت این بازی ها دارد. صدها ساعت بازی بدون لحظه ای احساس یکنواختی. شما هم همین حس را دارید. درست است؟

هر چقدر هم خط داستانی بازی مهیج باشد بالاخره جایی به اتمام می رسد و این موضوع در حالت آنلاین و چند نفره صدق نمی کند. آن ها می توانند صدها ساعت سرگرمی را برای شما به ارمغان بیاورند.

جالب ترین بخش این موضوع این است؛ بازی هایی بدون خط داستانی (مثل PUBG) هم اکنون بیشتر از همیشه به صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار دارد. این کمپانی ها می خواهند تا آن چیزی که در این بازی ها خوب است را به همه نشان دهند. این شاید طلایی ترین دوران بازی های FPS از زمان ساخت آن ها تا به امروز باشد.

بنابراین آیا به عقیده من ژانر FPS به حالت تک نفره نیاز دارد؟ نه! بدون شک ندارد. آیا من فکر می کنم Call of Duty: Black Ops 4 نیازی به خط داستانی دارد؟ باز هم می گویم نه به شرط آنکه بتواند حالت چند نفره جذابی را ارائه دهد.

Wes Fenlon: بله، خط داستانی در بازی های FPS لازم است.

خط داستانی در بازی های FPS

بله. همیشه استثنائی مانند Overwatch و PUBG وجود دارد که می تواند بدون حالت تک نفره رشد کند. اما این بازی های بسیار موفق، نادر هستند. در سال 2018 لیست بازی های در حالت ساخت و عرضه که دارای حالت تک نفره می باشد بسیار شلوغ و فوق العاده است. بازی هایی که تا سالیان متمادی داستان آن در ذهن شما خواهد ماند. همچنین فروش این بازی ها تا مدت ها به طول خواهد انجامید.

از سوی دیگر بازار بازی های تماماً آنلاین، بسیار رقابتی و ورود به آن سخت است. چه چیزی می تواند علاقه مندان CS: GO، PUBG و Overwatch را متقاعد کند که دیگر آن ها را بازی نکنند و به سمت ساخته ی جدید شما بیایند؟ بگذارید بگویم: هیچ چیز. همین تعداد بالا از بازیکنان در این بازی ها خود نشان از سختی جا به جا کردن آن ها می دهد. “بذار ببینم، اوه 300.000 نفر در Steam دارن PUBG بازی می کنن و فقط 75 نفر Battalion 1944 رو. حتماً می خوای بگی PUBG بازی نکن!”

پس در نگاه من خط داستانی در بازی های FPS لازم می باشد. زیرا بازار بازی های تمام آنلاین کاملاً اشباع شده است.

Philippa Warr: بستگی به آن بازی دارد.

خط داستانی در بازی های FPS

هرچیزی که می خواهد باشد فقط وقت من را هدر ندهد.

بازی های زیادی در بازار عرضه شده است. من پول کمی برای تهیه آن ها دارم و از آن کمتر وقت محدودم. بازی می خواهد تک نفره یا چند نفره باشد. قبول. اما من می خواهم از زمانی که صرف آن می کنم لذت ببرم. پس شاید بهتر باشد بر اساس ژانر، قوانینی این چنینی برای سازندگان وضع نکنیم. هرکمپانی بهترین چیزی که می تواند را بسازد.

نظر خود شما در این باره چیست؟ آیا ثانیه شمار پایان خط داستانی در بازی های FPS کلید خورده است؟ نظراتتان را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

کروکوگیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 5 =