بازی God of War یک شاهکار هوشمندانه است که در شکوه و عظمت به درستی درخشید. شاید خنده دار باشد که بگویم بعد از مدت ها این اولین بازی بود که می توانستم بدون هیچ گونه تردیدی از کلمه شاهکار برای بازی ای استفاده کنم. هرچه بیشتر این بازی را انجام می دهم بیشتر عاشقش می شوم. این بدان معناست که سازندگان، کار خود را به نحو احسن انجام داده اند. همچنین God of War به خوبی نشان داد که با عنوان بهترین بازی نسل هشتم، بیگانه نیست.

 God of War        ps4


Gameplay خلاقانه ی این بازی به خوبی در رسانه ها منعکس شده و توانسته خود را در لیست بازی های AAA قرار دهد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید شرکت Santa Monica در طول 5 سال چگونه به این شگفتی دست پیدا کرده. در ادامه  مقاله در می یابید چگونه این بازی تکامل یافته، ایده پردازی این بازی به چه صورت انجام شده و سازندگان چگونه به این concept فراموش نشدنی دست پیدا کرده اند. ما در اینجا به همه چیز می پردازیم. از RPG ها گرفته، تا FPS. اینجا رسانه کروکوگیم است.

در طول این مقاله به بررسی بازی هایی که شباهتی با God of War دارند می پردازم. این موضوع می تواند به شما کمک کند از الهامات ذهنی سازندگان اطلاع پیدا کنید.

عناوین بازی هایی که God of War از آنها الهام گرفته است

Dark Souls

بازی God of War مطمئنا فلسفه بازی های دیگر را دنبال نمی کند این بدان معناست که در این بازی، checkpoint ها به صورت سخاوتمندانه ای به بازیکنان اهدا می شود. البته همه می دانیم که این بازی جهان باز نبوده و یک مسیر نسبتا خطی را پیش می گیرد اما به صورت منطقی می توان آن را با بازی های خوب دیگر، مقایسه کرد. در عکس شماره 1 کاراکتر بازی Dark Souls را می بینید.

God of War
عکس شماره 1 کاراکتر بازی Dark Sould

در این زمینه ای که من به آن می پردازم، Dark Souls دنیای نیمه بازش را از شاخه های خطی می گیرد. برای درک بیشتر، یک مسیر راه آهن را در نظر بگیرید که شاخه های بسیاری از آن کشیده شده است. در نتیجه همه این مسیرهای فرعی به یک مرکز می رسند. هوش فوق العاده ای در پشت این کار بوده. زیرا توانسته شاخه های متمایزی را در درون خود بسازد.

طراحی بازی به صورت فریبنده ای از سنت ها برای جذابیت بیشتر بهره برده. گاهی اوقات چندین نقطه پرش وجود دارد اما برای باز شدن آنها باید به عقب بازگشت. این موضوع باعث می شود لذت بیشتری از مسیر ببرید. دروازه هایی در بازی وجود دارد که برای رسیدن به بخش خاصی از آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

God of War و Dark Souls هر دو به یک بالانسی بین آزادی و خطی بودن داستان رسیده اند. به این ترتیب اگر شما لوتی را فراموش کرده باشید و یا به دشمن سر سختی برخورد کنید که توانایی شکست آن را ندارید، می توانید به عقب یا دیگر مناطق نقشه بازگشته تا لوت فراموش شده یا قوای جسمانی به دست نیامده را ازآن خود کنید. این ترکیب همان چیزی است که بازی God of War بخش اعظم آن را از بازی Dark Souls گرفته. البته این را بدانید بعد از گذشت چند ساعت از بازی به درخشش هر دوی این بازی ها پی خواهید برد. عکس شماره 2 تبر دستان کریتوس را نشان می دهد.

God of War
عکس شماره 2: تبر دستان کریتوس

The Last of Us

همه ما از همان لحظه شروع، شباهت بین بازی God of War و The Last of Us را درک کردیم. صادقانه بگویم بازی God of War در مورد اندیشه کنونی سونی بیشتر به بازیکنان اطلاعات می دهد. در طول نسل گذشته، سونی واقعا به صورت بسیار پخته تری بازی هایی با داستان های قوی ساخته که این به نوعی برگ برنده بازی های انحصاری ps نسبت به xbox به حساب می آید. صحنه هایی از بازی The Last of Us را در عکس شماره 3 مشاهده می کنید.

God of War
عکس شماره 3: صحنه ای از بازی The Last of Us

یکی از شخصیت های داستان، فردی سالخورده است که در مسیر رستگاری قدم نهاده. داستان بازی از یک محیط بی سر و صدا و بیابانی استعاره گرفته است. این اتفاقات در هر دو بازی به چشم می خورد. در واقع وجود مردی قوی با اندیشه های وسیع برای اینکه به بازیکن حس قدرت و غرور بدهد به خوبی توانسته موفقیت آمیز باشد.

بی رحمی، زشتی، هرج و مرج در مبارزات از فاکتورهای موجود در بازی می باشد که بازی God of War از The Last of Us الهام گرفته است. اما با همه این زشتی ها، وجود یک کودک، برای تمرکز بر روی مسائل عاطفی در این 2 بازی دیده می شود.

در این سفر طولانی، درد به خوبی به بازیکنان منتقل می شود. همچنین هوش مصنوعی که برای دشمنان در بازی God of War طراحی شده به خوبی هوش مصنوعی دشمنان در بازی The Last of Us می باشد.

 Doom

بازی Doom: BFA Edition و God of War هر دو از یک فلسفه تبعیت می کنند. وجود جهنمی شیطانی پر از روح و کینه و البته  اسلحه های خنده دار، در هر دو بازی به چشم می خورد. زیرا فولاد درون دست های کریتوس به صورت مذاب فرو رفته و این موضوع، هر دو بازی را به حدی تخیلی می کند. عکس شماره 4 صحنه هایی از این بازی را به نمایش می دهد.

God of War
عکس شماره 4: صحنه هایی از بازی Doom

وقتی God of War شما را در یک مسیر دشوار قرار می دهد. این را بدانید ممکن است او بسیار قوی باشد اما مطمئنا شما زیرک تر از آن خواهید بود که آن دشواری را حل نکنید. قانون: سلاح اصلی شما در این بازی ها جنبش است. حرکت کن یا بمیر!

شما باید در این مبارزات به سرعت حرکت کنید. مانور دادن در میدان جنگ از مرگ شما جلوگیری می کند. این بازی شما را از دشمن دور نمی کند و همین موضوع باعث می شود خطر را در دراز مدت احساس کنید. مطمئنا در انتها تبهر بیشتری در این بازی به دست می آورید. شدت خشونت در بازی God of War و مبارزه با تبر، شدیدا به بازی Doom شباهت دارد.

اسلحه آترئوس و تبر کریتوس را مقایسه کنید تا این موارد را به قطعیت باور کنید. هر دوی این بازی ها در پی درگیر کردن بازیکنان هستند و فلسفه هر دو، مرگ وحشتناکی را برای دشمنان در بر دارد.

Destiny

من نمی گویم تنها کمپانی Bungie از ایده مرد زره پوش استفاده کرده اما این اتفاق در هر دوی این بازی ها دیده می شود. Destiny و God of War به راحتی در بین بازیهای اکشن در رتبه AAA قرار گرفته اند. هر دوی این بازی ها برای طراحی سبک خود، چند عنصر مختلف را در مبارزات وارد کرده اند تا قدرتمند بودن و ویژگی منحصر به فردی به شخصیت اصلی داستان بدهند. البته جدا از همه اینها صحنه های اعدام در هر دو بازی به چشم می خورد. اسلحه بازی Destiny در عکس شماره 5 به نمایش گذاشته شده.

God of War
عکس شماره 5: اسلحه بازی Destiny

بازی ها با حرکات رزمی و توانایی مشابه به صورت شخص ثالث طراحی شده و حالت slow motion جالبی در هر دوی آنها دیده می شود. در حین این دو بازی مطمئنا در تلویزیون غرق خواهید شد.

در بازی Destiny علاوه بر مدیریت cooldowns، می توانید از La Destiny نیز استفاده کنید. این موضوع اجازه می دهد استراتژی منحصر به فردی را برای بازی خود انتخاب کنید. مهارت های موجود بسیار قدرتمند طراحی شده اند. سلاح های هر دو بازی با کیفیت نادری انتخاب شده اند و همین موضوع باعث شباهت این دو به هم می شود.

Monster Hunter

آترئوس شباهت زیادی به کاراکتر Palico در بازی Monster Hunter دارد. آترئوس قلب عاطفی سفر ناامید کننده کریتوس به حساب می آید. اگر آترئوس در بازی وجود نداشت، هیچگونه امیدی درون قلب کریتوس موج نمی زد. کاراکتر Palico یکی از حواس پرتی های بازی Monster Hunter است. شباهت این 2 کاراکتر کوچولو، در پوشش زره ها و توانایی مبارزاتشان می باشد.

آنها می توانند مهارت و توانایی خود را به وسیله به دست آوردن تجربیات، افزایش دهند. اهداف آنها در مسیرهای مختلفی قرار دارد و برای رسیدن به خواسته هایشان باید با دشمنان به مبارزه بپردازند.

همانطور که می دانید ابزار درخشانی در دستان آترئوس برای نابودی دشمنان وجود دارد. اما نکته جالب اینکه بخش انسانیت مجموعه ای از گیم پلی هر دو بازی به حساب می آید. آترئوس بسیاری از قابلیت های RPG سنتی را برای بازیکنان برآورده می کند. آترئوس همچنین بخشی از زندگی و تنفس دنیای بازی است. عکس شماره 6 کاراکتر با مزه ی بازی Monster Hunter را نمایش می دهد.

God of War
عکس شماره 6: کاراکتر بازی Monster Hunter

بازی God of War پس از پایان هر سختی و مبارزه رابطه پدر و پسر را به رخ بازیکنان می کشد و این موضوع شباهت زیادی به گربه های Hunter دارد.

بازی God of War با اینکه ایده های مختلفی از بازی های متفاوت دریافت کرده، ولی همچنان منحصر به فرد و خاص به حساب می آید. این از هوش و استعداد سازندگان بر می آید که بتوانند چنین شاهکار بی نظیری را در طی 5 سال به دنیای گیم وارد کنند. مطمئنا شما بعد از هر بار بازی God of War از آنها تشکر می کنید.

ممنون از همراهی شما عزیزان. لطفا نظرات خود را به صورت دیدگاه برای من، گروه کروکوگیم و دوستانتان در پایین این مقاله به اشتراک بگذارید.

2 thoughts on “آیا God of War خدای بازی های نسل هشتم خواهد شد؟

  1. علی says:

    نه تنها این نسل بلکه گاد اف وار از تسل ششم به بعد بهترین بازی نسل بوده و این بازی بدون شک بهترین بازی سری و بهترین بازی تاریخ صنعت گیم است

  2. سهراب says:

    بازی گاد آف وار یه مشکل داره اونم اینه که وقتی اونو بازی کنی تمام بازیهایی که فکر میکردی گرافیک عالی دارند به نظرت مسخره میان !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =