در این مقاله به معرفی بازی هایی می پردازم که از DualShock 4 برای جذابیت بیشتر در بازی استفاده شده است. همه ما برای لمس کردن بازی باید کنترلر را در دست بگیریم. بدون آنها، ما فقط در بازی وجود داریم ولی حس کنترل کردن بازی، چیزی فراتر از مشاهده ی آن را به ما می دهد. در ادامه مقاله به برخی از بهترین بازی های ps4 که چگونه از DualShock 4 استفاده ی مناسب کرده اند، می پردازم.

Lightbar به صورت پیش فرض تنظیم شده و شما دسته هر کدام از بازیکنان را در بازی های مختلف، به رنگ های متفاوت مشاهده می کنید. استفاده ساده از رنگ ها، بازیکن را به دنیای عمیق تری وارد می کند. اتفاق جالب دیگر اینکه، شما بازی خود را انتخاب می کنید، سپس صدای مرموزی به لطف اسپیکر پنهان در DS4 به گوش شما می رسد تا بازی را برایتان قابل لمس تر کند. بنابراین اگر به دنبال بازیی هستید که شما را به صورت اغراق آمیزی درون خود غرق کند، نگاهی به پایین بیندازید.

تمرکز و حس فوق العاده در دستان شما توسط بازی Horizon: Zero Dawn

Aloy –کاراکتر بازی- دوست دارد شما روی آن متمرکز باشید. بنابراین هر بار که بر روی R3 کلیک کنید، فوکوس جذابی برای اسکن کردن محیط (به همراه ترس) به شما نشان داده می شود. یک صدای ‘vyooop’ از DS4 شما به گوش می رسد. البته ممکن است این صدا مستقیما به گوش شما منتقل نشود، مگر اینکه دسته را در وضعیت بالا تری نگه داشته باشید. این سر و صدای درون دسته، شما را به طور عمیقی به دنیای Aloy وارد می کند. در عکس شماره 1 شاهد صحنه هایی از بازی هستید.

DualShock 4
عکس شماره 1: صحنه هایی از بازی Horizon

بازی Horizon احساس تمرکز را، ساعت ها در دستان شما بدون ذره ای خستگی نگاه می دارد. صداهایی که مدام از دسته بیرون می آید ممکن است بارها شما را از صندلی جدا کند تا حس ترس، به وضوح دیده شود. وقتی چشمان خود را می بندید تقریبا به نظر می رسد کمان را در دست گرفته اید و در حال پرتاب تیر هستید.

خوشحالی دانش آموزان از صدای بازی Lego Harry Potter

بازی Lego Harry Potter به دلیل اینکه ساخت شرکت TT Games می باشد و از دنیای جادویی و پلاستیکی تشکیل شده، در سطح کیفی بالایی قرار دارد. نه، این یک شوخی نیست! البته شما در دنیای هری پاتر، هنگامی DualShock 4 را حس می کنید که در یک فروشگاه مشغول خرید کالا هستید. عکس شماره 2 بازی Lego Harry Potter را نشان می دهد.

DualShock 4
عکس شماره 2: Lego Harry Potter

نه تنها DualShock تغییر رنگ منحصر به فردی را در نظر می گیرد، بلکه صدای خاصی، قبل از اینکه دانش آموز دیگری را در مدت معینی مشاهده کنید، به گوش شما می رسد.

این اولین بار است که شما صدای Hufflepuff و چنگال کشیدن پرندگان را در بازی می شنوید. البته شما توانایی کافی برای نجات آنها را ندارید اما از این ترسی که هنگام بازی به شما منتقل می شود تشکر خواهید کرد.

وجود 400 آجر طلایی، 367 کاراکتر، 110 دانش آموز در معرض خطر، 48 خانه و 40 آجر قرمز در هیچ زمانی به طور کلی در اختیار شما نبوده است.

Lightbar و بلندگو در بازی Grand Theft Auto 5

GTA و تعقیب پلیس در بخش آنلاین و چند نفره از جذابیت خاصی برخوردار می باشد. بنابراین چیز شگفت انگیزی نیست که شرکت Rockstar می خواهد به این بخش جنایتکارانه احساس عمیق تری ببخشد. حتی کوچکترین چیزها به تجربه شما می افزاید. مثلا وقتی شما جنایتی را در این بازی انجام می دهید Lightbar به صورت فلش قرمز و آبی در می آید. البته DS4 نیز در فرار های جنایتکارانه شما نقش دارد. این اتفاق به شما اجازه می دهد پچ پچ های بلند گوی بیسیم پلیس را گوش کنید یا از تلفن همراه خود در حین رانندگی استفاده کنید. این صداها از طریق کنترلر، باعث می شود واقع گرایی بسیار عمیقی به شما منتقل شود. در عکس شماره 3 صحنه فرار از دست پلیس را مشاهده می کنید.

DualShock 4
عکس شماره 3: صحنه فرار از دست پلیس در بازی Grand Theft Auto 5

صحبت با شما از طریق Transistor برای بازی The Sword

الماس را فراموش کنید، یک شمشیر بهترین دوست شخصیت بازی است. منظورم از بیان این جمله، همراهی همیشگی شمشیر با دخترک می باشد.

خوشبختانه این شمشیر قادر به صحبت کردن است و این اتفاق، باعث عمیق تر شدن رابطه بین آن دو می شود. صدای این شمشیر تنها از طریق بلندگوی کنترلر شنیده می شود. این موضوع باعث می شود شمشیر را در دستان خود احساس کنید. بقیه اصوات بازی از طریق تلویزیون پخش می شوند ولی شنیدن صدای شمشیر از کنترلر، بازی را جذابتر خواهد کرد و این یک ترفند کوچک برای سرگرم کردن بیشتر بازیکن می باشد. عکس شماره 4 این شمشیر را در دستان دخترک نشان می دهد.

DualShock 4
عکس شماره 4: شمشیر سخنگوی بازی The Sword

Lightbar حرکت کشنده در Alien: Isolation

ظاهرا برخی از توسعه دهندگان فکر می کردند بازی Alien: Isolation به اندازه کافی ترسناک نیست. بنابراین تصمیم گرفتن بازیکنان را به اندازه کافی از طریق ترس شکنجه دهند.

بازی از طریق بلندگو به شما می گوید چیزی در حال رسیدن به شماست… بدو! همچنین Lightbar هنگامی که دشمن به شما نزدیک می شود روشن تر می شود و شما حس می کنید موجود وحشتناکی از تلویزیون بیرون آمده و این موضوع، قطعا شب شما را خراب خواهد کرد. البته این نکته را بدانید که نور، سریع تر و خیره کننده تر از صدای بلندگو به نظر می رسد. عکس شماره 5 صحنه هایی از این بازی را به نمایش می دهد.

DualShock 4
عکس شماره 5: صحنه هایی از بازی Alien: Isolation

کنترل شما به وسیله مشعل در بازی Tomb Raider: Definitive Edition

واقعا در کنار لارا کرافت در بازی حرکت می کنید. شما در این بازی به جستجوی مناطق مختلف و خرابه های باستانی مشغول هستید. اگرچه تاکید زیادی بر تیراندازی با مزدوران در بیابان های خشن وجود دارد. اما برخی از بهترین لحظات این نسخه از بازی Tomb Raider، جدید به نظر می رسد. به طور مثال: غواصی در مکان های تاریک و …

اگر شما بازی Tomb Raider را در یک اتاق تاریک بازی می کنید، بلافاصله متوجه این قضیه هوشمندانه خواهید شد. هنگامی که لارا مشعلی در دست دارد، Lightbar به صورت چشمک زن، به رنگ قرمز و نارنجی در می آید. این موضوع برای اینکه شما را به یک مهاجم بی رحم تبدیل کند، بسیار راه خوبی است. در عکس شماره 6 صحنه هایی از کاراکتر لارا کرافت را می بینید.

DualShock 4
عکس شماره 6: لارا کرافت در بازی Tomb Raider: Definitive Edition

بازی Infamous: Second Son

بازی Infamous: Second Son در این زمینه بسیار سرگرم کننده می باشد. هر بار که بازی، Delsin را نشان می دهد، یک شاهکار گرافیکی را برای بازیکنان به نمایش می گذارد. شما می توانید کنترلر را در کناری قرار دهید و کلید R2 را مانند یک ماشه واقعی بکشید. در حالی که Lightbar روشن می شود، صدایی از بلند گو نیز به گوش می رسد. این فقط قطعه کوچکی از کارایی DualShock 4 در این بازی می باشد و این ویژگی به شما کمک می کند در تا این بازی غرق شوید.

مطمئنا، تکمیل این ماموریت ها به شما کمک می کند تا دستیار DUP را در سیاتل ببنید و نقاط کارما را به شما نشان دهد و شما واقعا در بازی از شنیدن صدای شیرین اسکلت آلیسول لذت می برید.

Shadow of Mordor پیام های ارواح و نشانه های گیم پلی را از طریق بلندگو ارسال می کند

در هنگام بازی Shadow of Mordor شما جهان را از دو طریق نگاه می کنید. یکی از دید Talion و دیگری از دید روح Celebrimbor. در حالی که شما قصد ندارید تنها صدای یکی از این دو را بشنوید، بلند گوی DS4 این امکان را برایتان فراهم می کند که صدای هر دو را همزمان احساس کنید.

هنگامی که شما کنترل Celebrimbor را در دست دارید، Talion به مبارزه می پردازد. در این هنگام شما صداهایی به صورت ارواح را از کنترلر می شنوید. البته این قسمت به گیم پلی بازی کمک می کند زیرا شنیدن صدای دشمن به شما امکان پنهان شدن در بازی را می دهد. همچنین صدای خاطرات Talion نیز از طریق بلند گو پخش می شود و در طول بازی شما را بارها متاثر می کند.

بازی Broforce، lightbar خود را به یک وطن پرست واقعی تبدیل کرد

Broforce یک بازی دو بعدی و تهاجمی به شمار می رود. شما در این بازی به وسیله ریز ریز کردن تروریست ها به آزادی زندانیان جنگ می پردازید. هنگامی که منطقه ای رسما آزاد می شود DualShock 4 از طریق رنگهای قرمز، سفید و آبی، همچنین شنیدن آواز بازیکن را حیرت زده می کند. این نورها رنگ پرچم آمریکا را تداعی می کند و صدای پخش شده نوای “USA! USA!” سر می دهد. عکس شماره 7 این موضوع را به شما نشان می دهد. عکس شماره 7 این موضوع را کاملا به تصویر می کشد.

DualShock 4
عکس شماره 7: وطن پرستی بازی Broforce

Final Fantasy XIV

هنگامی که شما مشغول جستجو هستید، FFXIV اتفاق شگفت انگیزی را به شما نشان می دهد. از طریق DualShock 4 اجازه شروع ماموریت به شما داده می شود. در ابتدا ممکن است متوجه این موضوع نشوید اما می توانید حجم صدای DS4 را به اندازه ای بلند کنید تا در محیط بازی غرق شوید. همچنین حس زندگی در حالت روزمره را به شما به صورت عمیقی القا می کند.

lightbar در بازی Outlast، باعث می شود شما از خانه خود بترسید

در نگاه اول به نظر می رسد بازی در تنظیمات lightbar معمولا به رنگ سفید در می آید اما در شب نوار نور، رنگ سبز را نشان می دهد. این موضوع ایده بسیار جالبی برای بازی Outlast به حساب می آید. شما توسط قاتلان روانی تعقیب می شوید. من معتقدم این بازی را در تاریکی انجام دهید تا ترس را کاملا احساس کنید. زیرا هنگامی که نور سبز به صورت چشمک زن منعکس می شود ترس بیشتری به بازیکن منتقل می گردد.

در حالی که بازی های دیگر به دنبال زیبایی از طریق افکت نور و گرافیک بالا هستند، بازی Outlast ترس را به حد اعلائی به کمک ps4 برای شما محیا کرده است.

لطفا نظرات خود را درباره این نوع بازی ها برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =