همان‌ طور که می ‌دانید پس از المپیک 2020 توکیو، مسابقات المپیک بعدی در سال 2024 و شهر پاریس برگزار می‌ شود. بازی های المپیک 2024 در پاریس می تواند میزبان بازی های الکترونیکی باشد و یک رویداد جهانی منحصر به فرد را ایجاد کند. این که آیا بازی ها به المپیک برسند یا خیر توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) تعیین می شود.

IOC و انجمن جهانی فدراسیون های ورزشی (GAISF) هفته گذشته در موزه ی المپیک در Lausanne سوئیس برنامه “Forum eSports” را میزبانی کردند. هدف از این رویداد شروع گفتگو برای ایجاد درک مشترک و ایجاد زمینه ای برای تعامل آینده بین صنایع بازی و جنبش المپیک است.

بیش از 150 نماینده از کمپانی های مختلف بازی در این رویداد شرکت داشتند. همچنین افراد سرشناسی مانند: Jacob Lyon از Houston Outlaws برای تیم Overwatch League ،Thomas Bach رئیس فعلی کمیته بین المللی المپیک، Nate Nanzer عضو کمیسیون Overwatch و همچنین Rick Fox بازیکن سابق NBA در این رویداد مهم حضور به عمل رساندند.

در طول این رویداد شرکت کنندگان در مورد فرصت های همکاری مشترک با هم به تبادل نظر پرداخته و در این نشست درباره‌ی مسابقات بازی ‌های ویدیویی و همچنین احتمال رقابت گیمرها بر سر مدال طلای المپیک به بحث پرداختند.

Kit McConnell مدیر ورزشی IOC در بیانیه ای اعلام کرد: بازی های الکترونیکی و حضور آن ها در المپیک یک فرصت منحصر به فرد برای سهامداران و برخی از بازیکنان ایجاد خواهد کرد. با این کار ارزش و جذابیت بازی های المپیک بیش از پیش ارتقا می یابد. پیش تر برنامه ای برای گنجاندن بازی های الکترونیکی در المپیک وجود نداشت اما هم اکنون ما برنامه ای قوی برای گفتگو و مشارکت مداوم برای قرار دادن این بازی ها در المپیک داریم.

انجمن ESports Forum پس از نشست المپیک در سال 2017 برگزار شد. زمانی که IOC و مردم با هم در مورد بازی های المپیک صحبت می کردند. پس از آن IOC و GAISF گروه “Esports Liaison” را ایجاد کردند که هدف آن ادامه ارتباط و تعامل بین جنبش المپیک، ESport و سهامداران بازی برای شناسایی زمینه های همکاری بالقوه بود.

هنوز یک مسیر طولانی برای حضور بازی های الکترونیکی در المپیک وجود دارد. مناظره بعدی در مورد المپیک 2020 در Action Forum در شهر Buenos Aires برگزار می گردد. ضمنا تاریخ برگزاری این نشست مهر ماه می باشد که اعضای Esports Liaison Group و مردم در آن شرکت می کنند. پس از آن Esport در آبان ماه در GAISF IF Forum سوئیس یک نشست برگزار می کند و سپس با 206 نفر از اعضای National Olympic Committee در XXIII ANOC General Assembly دیدار می نماید.

IOC قصد دارد در اجلاسی که در آذر ماه برگزار می شود بازی های الکترونیکی را در دستور کار قرار دهد.

لیست مسابقات المپیک سال 2024،‌ از سال 2019 آماده می‌ شود و طی سال 2020 لیست رسمی مسابقات در توکیو اعلام می گردد.

Bach رئیس فعلی کمیته بین المللی المپیک در بیانیه ای اعلام کرد:

“احتمال حضور بازی های خشونت آمیز در المپیک بسیار کم است و برنامه ای برای گنجاندن این بازی ها در المپیک نداریم. ما به دنبال این هستیم که تبعیض و خشونت را از مردم دور کنیم و صلح را در تمام جهان سرلوحه زندگی مردم قرار دهیم. که این موارد با بازی های خشونت آمیز تطابقی ندارند و این بازی ها حول محور کشتار و خشونت می باشند.”

 در ادامه Bach اذعان کرد که احتمال حضور بازی هایی همچون FIFA و NBA 2K در بازی های المپیک بسیار زیاد است (هرچند هنوز قطعی نمی باشد).

 با این که حضور بازی های الکترونیکی در المپیک تایید شده ولی هنوز لیستی از بازی های حاضر در المپیک ارائه نگردیده است.

این بازی ها را می توانید در پلتفرم های xbox 1،ps4 و pc انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفده =