اگرچه بازی Mortal Kombat  حول محور مبارزه بین دو گروه می چرخد ولی پس از چندین سری متوالی داستان آن ارزش پیدا می کند و جای بحث کردن و پرداختن به این بخش را دارد. شما برای بررسی داستان این عنوان از ابتدا تا انتها می توانید در ادامه مقاله ما را دنبال نمایید. در اینجا کل داستان Mortal Kombat از سال 1992 تا کنون دیده خواهد شد. ما از شخصیت Raiden که در حال نجات زمین است و شخصیت های شیطانی که در این بازی حضور دارند صحبت به عمل می آوریم.

قبل از بازی

اول از هر چیزی باید بتوانید دنیای مورتال کمبت را درک کنید. خدایان قدرتمند ویژه ای وجود دارند که در این بازی تاثیر به سزایی می گذارند. قلمروهای اصلی Earthrealm هستند و Outworld به صورت بیابانی وحشیانه تداعی می شود. Edenia یک فضای جادویی زیبا و Netherrealm جهنم را تداعی می نماید. تمام فضاها به تعداد زیادی دیده می شود ولی در اندازه با یکدیگر متفاوت می باشند ولی در هر صورت Outworld می خواهد بر دیگر فضاها چیره شود.

مورتال کمبت به این معنا نیست که اشغال گران را به بعد دیگری منتقل کنند تنها زمانی که یک گروه بر دیگری پیروز می شود آنها به معنای واقعی با هم ادغام می شوند و منظره خود را با هم میکس می نمایند. خدایان قدیم تشخیص دادند باید تمام این مزخرفات ادغام قلمرو را به نحوی تنظیم کنند. آنها مسابقات Mortal Kombat را ایجاد کردند تا در آن، یک نسل را با حوزه های رقابتی رو به رو خود مشاهده نمایند. اگر یک قلمرو ده بار بر دیگری پیروز شود حق برتری را از بازنده دریافت می کند.

منطقه Outworld تنها جنگ با قلمرو های دیگر نبود بلکه یک امپراتوری بود. برای چندین قرن، Outworld توسط Onaga اداره می شد او با وسواس قلمرو های بسیاری را در اختیار گرفت. Onaga ترسناک بود زیرا او می توانست مرده ها را بالا ببرد و ارتش خود را اینگونه طراحی کند. او و پیروانش به طرز شگفت انگیزی شکست ناپذیر بودند.

Onaga در نهایت با کمک Shao Kahn به خدایان بزرگ خیانت کرد. Shao Kahn نقش حاکم و محافظ خارج از جهان را بر عهده گرفت اما Onaga شادی را بهترین قدرت برای خود می دانست. Shao Kahn با کمک Shang Tsung جادوگر قصد تصرف Edenia را دارد. در تصویر شماره 1 Shao Kahn دیده می شود.

بازیMortal Kombat
تصویر شماره 1: شخصیت Shao Kahn

همان حال، در زمین

جدا از تمام چیزهای ترسناک خارج از جهان، وقایع در حال وقوع بر روی زمین بدین شرح بودند. یکی از خدایان قدیم، Shinnok، تصمیم گرفت که او را به زمین برساند و هر کس که او را پرستش کند قدرتمند سازد. Shinnok فراتر از یک جادوگر معمولی بود و با قدرت خود می توانست میان قلمروها بدون هیچ گونه محدودیتی سفر کند. خوشبختانه Raiden بر روی زمین بود از خدا بزرگتر نبود ولی بسیار قدرتمند بود. او با Shinnok در جنگ شدید هزاران ساله بود و با انقراض دایناسورها و تمدن های رو به پایان رو به رو شد. یکی از نژادهای دایناسور را که از طریق اشک به دست آمده بود بعد از انقراض در قلمروها به عنوان شی زینتی قرار داده بودند.

Raiden در نهایت Shinnok را شکست داد و با طلسم و سحر برای مدت طولانی در Netherrealm زندانی کرد. برای قرن های نامعلوم، Shinnok شکنجه شد و در جهنم گیر افتاد و این موضوع یک نتیجه بسیار خوب برای Raiden بود.

Shao Kahn به زمین می آید

زمانی که Shao Kahn منطقه Edenia را گرفت توجه بر روی ناحیه Earthrealm جلب شد که به نظر بهترین منطقه به نظر می رسید. Sindel پادشاه Edenia را کشت و سلطنت را برای خود کرد. Sindel درخواست کرد برایش یک محافظ کار کشته در نظر بگیرند. Sindel هیچ گونه مبارزه ای برای فتح منطقه انجام نداده است. او خودکشی کرد تا بتواند بر روی زمین یک جادوگر متولد کند. هدف او این بود که مانع قدم نهادن Shao Kahn بر روی آن منطقه شود. Shao Kahn شخصیتی به نام Shang Tsung را بر روی زمین فرستاد تا مسابقات Mortal Kombat را به راه بیندازد. Great Kung Lao برنده مسابقات شد و منطقه Earthrealm را امن احساس کردند. شما می توانید در تصویر شماره 2 مبارزات نسخه های پیشین بازی مورتال کمبت را مشاهده کنید.

بازی Mortal Kombat
تصویر شماره 2: صحنه هایی از مبارزات نسخه های پیشین

مسابقات مورتال کمبت

Shao Kahn به سرزمین هایی که تصرف کرده بود قانع نبود به همین دلیل به فکر حمله به زمین افتاد. او برای پیروزی می بایست در ده مسابقه پی در پی دشمنان خود را نابود سازد. اما Shao Kahn خوش شانس نبود و The Great Kong Lau در نبردهای آخر Shang Tsung را شکست داد. Shao Kahn تسلیم نشد و بار دیگر از موجود خطرناکی به نام Goro استفاده کرد و در نهایت او توانست 9 پیروزی مداوم را برای رئیس خود به ارمغان بیاورد.

Onaga بعد از گذشت قرن ها که در زندان Shao Kahn بود تلاش می کرد تا بتواند ظاهر فیزیکی اش را به دست آورد. بعد مدت ها تلاش او توانست خود را در ظاهر یک جنگجوی قدرتمند به نام Shujinko پدیدار سازد. ادعا او بر این بود که یکی از خدایان است. در تصویر شماره 3 شخصیت QuanChi برای شما قرار داده شده است.

بازیMortal Kombat
تصویر شماره 3: شخصیت QuanChi

Sub Zero در خدمت Quan Chi بود تا بتواند طلسم باستانی مورد نظر خود را پیدا کند. او تمامی خدایان عناصر اصلی از جمله آب، آتش، خاک و باد را نابود کرد و وانست طلسم را به دست بیاورد.  Quan Chiبا مکر و حیله طلسم واقعی را نزد خود نگاه داشت و طلسم ساخته دست خود را به  Shinnok داد. Raiden از این اتفاق مطلع شد و Sub Zero را در این زمینه هشیار کرد. Sub Zero با ناراحتی طلسم را پس می گیرد ولی غافل از اینکه طلسم واقعی به او داده نمی شود.

دهمین مبارزات

برای مسابقات دهم Liu Kang ،Johnny Cage و Sonya شرکت نمودند. Raiden مبارزان روی زمین را بسیار کمک کرد و سپس آنها توانستند از جنگ جویان Shao Kahn پیروز شوند. Scorpion برای انتقام از قاتلان خانواده خود Sub Zero را کشت و به جهنم فرستاد. QuanChi قدرت دیگری به او بخشید و در آنجا نام جنگجوی خود را به Noob Saibot تبدیل کرد.

Shao Kahn بار دیگر سعی بر حمله زمین داشت. لشکر Tarkat به زمین حمله کردند و راهب های زیادی را نابود کردند. Liu Kang از این اتفاق ناراحت شد به همین دلیل با همکاری Kung Lao ،Johnny Cage و Jax به Outworld رفت. Shang Tsung نتوانسته بود زمین را به تصرف درآورد، اما Shao Kahn در فکر حمله به زمین بود. او لشکر Tarkat را اجیر کرد تا به زمین حمله کنند و آنها تعداد زیادی از راهب های شائولین را کشتند. Liu Kang از این اتفاق فوق العاده خشمگین شد و به دنبال آنها به Outworld رفت، البته او تنها نبود و Kung Lao ،Johnny Cage و Jax که به دنبال همکار گم شده اش Sonya Blade می گردد. این گروه در نهایت انتقام خود را گرفتند و Ednia را دوباره آزاد ساختند.

Shinnok در جهنم برای خود ارتشی ساخت تا از دشمنان خود انتقام گیرد. بار دیگر جنگی بر علیه زمینیان به پا کرد و در آن شکست خورد و بار دیگر به جهنم فرستاده شد. QuanChi از جهنم فرار می کند و با همکاری Shang Tsung می خواهند با یکدیگر بر کل دنیا حکومت نمایند. QuanChi ارتشی با Soulando می سازد. Soulando مجموعه ای از ارواح می باشد. آنها به راحتی Shao Kahn را شکست می دهند البته بعدها متوجه می شوند Shao Kahn زنده است و کسی که کشته شده بدل او بوده است.

لشگر Raiden

Raiden بهترین جنگجویان را جمع آوری کرد تا از خطرات احتمالی جلوگیری نماید. در این بین نقشه Raiden موفق نشد و گروه Shang Tsung و QuanChi پیروز گشتند. Shujinko به مدت چهل سال در ماموریت Damashi بوده و او 6 قطعه را در نکسوز قرار داده است. Shujinko از اینکه بعد از جمع شدن این 6 قطعه خدایان ظاهر نگشتند متعجب گشت. در آن هنگام به خیانت Onaga پی می برد. Shujinko در آن هنگام فرار می کند و Onaga به دنبال او بود تا بتواند طلسم را به دست آورده و بر تمام دنیا حکومت کند. در تصویر شماره 4 شخصیت Raiden دیده می شود.

بازی Mortal Kombat
تصویر شماره 4: شخصیت Raiden

در آن زمان Raiden با لشگر شکست خورده خود نزدیک در ورودی قصر Shang Tsung ایستاده بود و به تنهایی با Shang Tsung و QuanChi رو به رو شد. بعد از شکست دادن قدرتمند ترین دشمن Shang Tsung و QuanChi برای تقسیم قدرت با همدیگر به مذاکره می پردازند. آنها بر سر طلسم تبدیل به دشمن یکدیگر می شوند. در این مبارزه QuanChi پیروز می شود ولی خیلی زود توسط Onaga شکست خورد. در هر صورت گروه سه نفره QuanChi ،Shang Tsung و Raiden نتوانستند Onaga را نابود نمایند. Onaga با مبارزه و پیروزی علیه QuanChi توانست طلسم را به دست آورد. البته او به چنین قدرت بالایی راضی نبود و توقع دریافت One Being را دارد.

روح Raiden توسط Onaga آلوده شد و به زمین بازگشت. او زمانی که فهمید Shujinko چهل سال از عمر خودش را برای Onaga صرف کرده بسیار خشمگین شد. از همان رو با او دشمن شد و برای نابودی او برخیست ولی او همچنان به فرار پرداخت. Raiden در این زمان موفق می شود روح Liu Kang را باز گردانی نماید. او توسط Raiden به زمین باز می گردد و تمام دشمنان او را نابود خواهد کرد.

Onaga روح جنگجویان زمینی را احضار کرد و آنها را همراه با گروه Tarkat برای فتح Ednia روانه کرد. به علاوه او مشغول یافتن سحرهایی برای آزاد کردن قدرت بی نهایت شد. در همین حال Shujinko با گروه خود به مبارزه با Onaga می پردازند ولی باید بدانید که به جای جنگ آنها 6 قطعه Kamidogu را که قدرت او به شمار می رفت را نابود می کنند. در آن زمان Onaga که دیگر قدرتی نداشت فرار می کند. Night Wolf به جهنم می رود و Onaga را در آنجا گرفتار می کند.

QuanChi با همکاری Shao Kahn ،Shinnok ،Onaga و Shang Tsung برای نبرد آماده شد. زیرا رازی از سمت Blaze بود که اگر کسی او را بکشد قدرت فراوانی به دست می آورد. مبارزات در ویرانه های ادینا اتفاق افتاد. اسلحه قدرتمندی توسط Daegon ربوده شد و Taven موفق به کشتن Daegon شد. ناگهان در جنگ های پایانی معبد باستانی  Argusاز زمین بیرون آمد در آن زمان هرج و مرج زیادی رخ داد وهمه نزدیکان خود را از بین می بردند. در آن زمان Blaze قدرت فراوانی به دست آورده بود. هر کسی در تلاش بود تا بتواند Blaze را شکست دهد. Taven توانست میان افراد زیادی بر او پیروز شود. در تصویر شماره 5 شخصیت Shinnok دیده می شود.

بازی Mortal Kombat
تصویر شماره 5: شخصیت Shinnok

او باید پیروز شود

در انتهای مبارزات تنها Raiden و Shao Kahn به مبارزه مشغول بودند. Raiden گردنبند خود را که حاوی طلسم قدرتش بود را از دست داد. او به دست Shao Kahn کشته می شود و با گفتن کلمه “او باید پیروز شود” به گذشته می رود. او در آن زمان مسابقات مورتال کمبت را روایت می کند و در آن می تواند آینده ای که در آن بوده را پیش بینی نماید.

در ابتدا Raiden به همراهی Liu Kang به نبرد پرداخت. از آنجا که Raiden توانایی پیش بینی آینده را دارد می داند که به دست Shao Kahn کشته می شود. در دو مبارزات ابتدایی Johnny Cage شخصیت های Reptile و Baraka را شکست می دهد.   Johnny Cage شخصیت Sonya را کمک می کند و جان او را نجات می دهد. در آن هنگام Raiden به آنها می گوید که می خواهد زمین را نجات دهد و می تواند آینده را پیش بینی کند.

Raiden فراتر از حد معمول را می تواند حدس بزند و او می بیند که Scorpion شخصیت Sub Zero را نابود می کند. او به   Scorpion  پیشنهاد می دهد که بعد از شکست دادن Sub Zero از جان او صرف نظر کند و به جای آن Shirai Ryu  را برایش زنده کندScorpion  نیز این شرط را می پذیرد. او Cyrax و Sektor را نابود می کند و در مبارزه با Sub Zero که در جهنم برگزار می شود بر او پیروز می شود ولی بنا به قول خود از جان او می گذرد. در این زمان QuanChi خبر می دهد که سربازان Sub Zero قبیله او را نابود کرده اند. او با خشم فراوان Sub Zero را می کشد.

دختر خوانده Shao Kahn به نام Kitanna به قصد کشتن Liu Kang به مبازره می پردازد ولی در این مسیر پیروز نمی شود. در ادامه مبارزات Liu Kang افرادی با نام های Ermac ،Shang Tsung و Goro را برای مبارزات قرار می دهد و آنها با یک موفقیت کوچک روبه رو شدند زیرا اندکی بعد طلسم Raiden شکسته می شود. Shao Kahn برای خشم خود دستور نابودی Shang Tsung می دهد ولی اندکی بعد Shang Tsung به او پیشنهاد می دهد مبارزات دیگری در Outworld برگزار نمایید. با این حال او از جان Shang Tsung می گذرد. تمامی جنگجویان به Outworld سرازیر می شوند و در این حال Sonya مفقود می شود. Jax ،Johnny Cage و Raiden برای یافتن او با یکدیگر همکاری می کنند. Sub Zero به جای Cyrax و Sektor به روبات تبدیل می شود. در تصویر شماره 6 شکست Raiden  را می بینید.

بازی Mortal Kombat
تصویر شماره 6: شخصیت Raiden هنگام شکست

نابودی Shao Kahn

Liu Kang با نابود کردن Shao Kahn تبدیل به قهرمان Mortal Kombat می شود. Shao Kahn به زمین حمله می کند و تیم Kabal و Stryker با آنها به مبارزه می پردازند. Kabal توسط Kintaro سوزانده می شود و در این بین متوجه خواهید شد که Kabal توسط Kano بازیابی و برای او کار می کند. Sub Zero روبات گونه شکست می خورد و پیش Raiden می رود. جنگجویان زمینی با نام های Liu Kang، Sonya، Johnny Cage ،Kitanna و Sub Zero بودند. QuanChi قصد نابودی روح های زمینی را دارد و در این بین Sub Zero از نقشه او خبردار می شود و به نبرد برادر بزرگ خود Noob Saibot می رود. در همین حال Shao Kahn ملکه Sindel را بازیابی می کند. در انتها Night Wolf خود را نابود کرد تا بتواند Sindel را نابود سازد. Johnny Cage، Sonya، Raiden و Liu Kang در میان تمامی مبارزان باقی ماندند.

در اینجاست که متوجه جمله “او باید پیروز شود” خواهید شد که مربوط به Shao Kahn می شود. Shao Kahn اگر قصد یکی کردن Outworld و زمین را بکند توسط خدایان مورد خشم و تنبیه قرار می گیرد. Raiden به Shao Kahn اجازه این کار را می دهد و قبل از ادغام دنیاها مورد تنبیه قرار می گیرد. QuanChi و Shinnok از جهنم فرار کردند و نقشه هایی برای دریافت تمام جهان کشیده اند.

لطفا نظرات خود را درباره داستان کامل بازی Mortal Kombat به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید. این بازی جذاب هم انون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،xbox1 و nintendo switch قابل اجرا خواهد بود.

خرید بازی Mortal Kombat 11 برای PS4

2 thoughts on “داستان کامل بازی Mortal Kombat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =