PS4 هشتمین نسل از کنسول های بازی خانگی کمپانی SONY می باشد. این کنسول در اواخر سال 2013 به بازار عرضه شد. حال پس از گذشت 5 سال، کمپانی SONY به آرامی به چشم انداز نسل نهم کنسول های بازی می اندیشد. این اتفاق خبر از شروع روز شمار برای پایان عمر PS4 می دهد.

John Kodera، رئیس پلی استیشن، در مصاحبه ای نظرات خود را در مورد PS4 عنوان کرد. Kodera تایید کرد، PS4 در مرحله های نهایی چرخه عمر خود قرار گرفته است. تا سه سال آینده سونی اقدامات جدیدی در این باره انجام خواهد داد.

John Kodera

آیا این واقعاً پایان عمر PS4 می باشد؟

این صحبت می تواند تاثیرات بدی بر روی فروش کنسول و بازی های PlayStation داشته باشد. با این حال Takashi Mochizuki خبرنگار وال استریت ژورنال می گوید: با اینکه صحبت های رئیس پلی استیشن می تواند تاثیر بدی داشته باشد، اما فروش های آنلاین این کمپانی (همانند PlayStation Plus) مانع از کاهش درآمد آن ها خواهد شد. مهم این است که PS4 به این زودی ها فروشش کم نخواهد شد. زیرا بازی های بسیاری از این کمپانی مثل، Last Of Us 2 و Spider Man هنوز در حال ساخت و توسعه می باشند.

از سوی دیگر اوایل سال جاری میلادی رئیس PlayStation از قابلیت های بسیار زیاد این کنسول گفته و عنوان کرده بود: کنسول PS4 در سال 2018 بیش از 16 میلیون نسخه فروش خواهد داشت. این عدد یعنی فقط 3 میلیون کمتر از فروش سال گذشته. حال با این تفاسیر این صحبت John Kodera در مورد پایان عمر PS4 ، بیشتر رنگ و بوی تبلیغاتی به خود می گیرد.

این کنسول در نوامبر سال 2013 به بازار عرضه شد. این منطقی است که بگوییم پایان عمر PS4 به آرامی فرا می رسد. همچنین نگاهی کوتاه به تاریخچه نسل های PlayStation نشان می دهد که این کنسول 79 میلیون نسخه به فروش رسانده است. درست به اندازه PS3 در سال 2013 که توانست تا آخرین روز 80 میلیون نسخه به فروش برساند.

“PlayStation انتظار دارد سالانه 130 تا 170 میلیون ین از خدمات و فروش بازی هایش درآمد داشته باشد.”

جالب است بدانید در جایی دیگر John Kodera گفته بود پلی استیشن در مارس 2021 به موفقیت های عظیمی دست خواهد یافت. همچنین Shawn Layden مدیر اجرایی PlayStation چندی پیش تایید کرد که سونی در E3 2018 رونمایی جدیدی از محصولات سخت افزاری خود نخواهد داشت. این دو موضوع می تواند نشان دهنده برنامه های سونی برای ساخت کنسول PS5 باشد.

جلسه سونی در E3 2018 در ماه میلادی بعدی برگزار می شود و ما هیچ خبر جدیدی از سخت افزار های سونی نخواهیم شنید. این کمپانی تمام تمرکز خود را بر روی 4 بازی بزرگی که در حال ساخت دارد خواهد گذاشت.

رسانه کروکوگیم

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =