بازی Dark Souls Remastered تغییر بزرگی از نظر بصری را شامل نمی شود. اما تجربه آن با نرخ فریم ثابت نشان می‌دهد که Dark Souls 1 هنوز هم یکی از شاهکار‌های صنعت بازی محسوب می شود.

نسخه اول بازی Dark Souls، با اینکه در زمان خود و حتی تا امروز یک شاهکار محسوب می‌شود اما مشکلات زیادی از نظر فنی به همراه داشت. اگر این بازی را تجربه کرده باشید، قطعا از افت فریم های بازی مخصوصا در Blighttown به سطوح آمده اید. یا برخی از بافت‌ها باعث می‌شد نتوانیم از گرافیک هنری زیبای بازی لذت ببریم. هیچ کدام از این مشکلات نتوانست بازیکنان و طرفداران این بازی را کاهش دهد.

به غیر از بخش بصری و فنی، بازی تغییرات دیگری هم در خود ظاهر نموده است که در تجربه بازی تاثیرگذار می باشد. یکی از بزرگ‌ ترین تغییرات بازی، قابلیت تغییر کاوننت در بنفایر‌ها است که طرفداران بازی خوب می ‌دانند این می‌تواند چه نکته مثبتی باشد.

یک نکته دیگر،  Vamos کاراکتری را که در منطقه The Catacombs قرار داشت را اگر به خاطر آورید یک بنفایر جدید در نزدیکی محل آن قرار گرفته است. البته این کار باعث نشده تا بازی آسان‌تر شود، اما دسترسی به محیط‌ های اطراف را کمی ساده تر نموده.

Dark Souls Remastered، گیم‌پلی و سیستم مبارزاتی بسیار بهتر از برخی بازی‌های امروزی ارایه می‌دهد. درست است که در این ریمستر چیزی به این بخش اضافه نمی‌شود، اما نسخه اول Dark Souls در این زمینه هیچ چیز کم نداشت؛ بازی یک شاهکار بود، یک استاندارد، استانداردی که حتی بازی‌هایی نظیر God of War نیز از آن الهام گرفته‌اند. پس شکی در آن نیست که بازی هنوز هم از این نظر شما را به خوبی درگیر خود کند. لذت نبرد با باس‌ها و عرقی که می‌ریزد، تجربه دردناک کشته شدن در شرایط مختلف، تجربه شیرین پیروزی، قدم زدن در محیط تنگ و تاریک، هنوز هم بی‌نظیر هستند.

اگر شما یکی از عاشقان سری Souls هستید، باید بگویم که نسخه ریمستر قسمت اول بازی، از نظر بصری اثری متفاوت و شگفت‌انگیز نسبت به نسخه اول ارایه نمی‌دهد. اما شما خوب می ‌دانید که هنوز هیچ اثری به جز بازی‌های میازاکی، نتوانسته چنین گیم‌پلی، طراحی مراحل و پیچیدگی‌های شیرین و دردناکی را به بازیکنان ارایه دهد.

با این تفاسیر و ترکیب این ویژگی‌های مثبت با یک نرخ فریم ثابت، قطعا شما را مجاب می‌کند که دوباره به ضیافت Dark Souls 1 بروید. اثری که از نظر من، هنوز هم بهترین بازی خلق شده توسط میازاکی است. این نسخه ریمستر، برای آن‌هایی که به قول معروف این بازی را جویده‌اند، چیز جدیدی ارایه نمی‌ دهد، هیچ نکته سورپرایز کننده‌‌ای وجود ندارد و حس چندان تازه‌ای منتقل نمی‌کند، اما از تجربه شخصی خودم بگویم؛ بازی برای منی که بارها بازی را در نسل هفتم تجربه کرده‌ام، هنوز هم جذاب و درگیر کننده است و به خوبی من را غرق خود کرد. همچنین وجود DLC بازی در این ریمستر و ملاقاتی دوباره باKnight Artorias ، ارزش بازی را بیش از پیش بالا می‌برد.

هفته عرضه تاریخ پایان عرضه تعداد فروش
1 97/3/5 207.060
2 97/3/12 59.346
3 97/3/19 31.565
4 97/3/26 19.866

لازم به ذکر است، مجموع کل فروش این بازی 370.000 نسخه می باشد. همچنین تعداد فروش آن در کشور آمریکا شمالی 80.000، اروپا 120.000، ژاپن 130.000 و در دیگر مناطق کشور 120.000 نسخه بوده است. البته در کل ژاپن با فروش 130.000 نسخه بالاترین تعداد فروش را تجربه کرد. این تعداد فروش، نشان دهنده ی حس رضایتمندی بازیکنان اروپایی از بازی Dark Souls Remastered است.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Dark Souls Remastered به صورت دیدگاه در پایین مقاله بنویسید.

خرید بازی Dark Souls Remastered برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + بیست =