بازی Far Cry 5 به عنوان یکی از جدیدترین بازی های شرکت Ubisoft در تاریخ 27 مارس 2018 روانه بازار شد. شکار، به عنوان یکی از بهترین روش های کسب درآمد در این بازی به شمار می رود. در این مقاله، نحوه ی شکار در بازی Far Cry 5 را آموزش می دهم. لازم به ذکر است، بازی Far Cry 5 بر روی پلتفرم های pc – ps4 – xbox 1 قابل اجرا است.

در بازی Far Cry 5 برای خرید وسایل مورد احتیاج (مانند قایق) به پول نیاز دارید. شما می توانید این پول را با شکار حیوانات به دست آورید.

شکار هر حیوان علاوه بر پول، یک الی سه Perk Point نیز به شما خواهد داد.

شکار در بازی Far Cry 5 به اندکی شانس نیاز دارد. ممکن است به مکانی پای بگذارید که در عرض چند دقیقه، هزاران دلار به دست آورید. در عین حال، احتمال دارد ساعت ها به دنبال حیوانی بگردید و حتی یک راسو هم پیدا نکنید.

پیدا کردن شکارگاه در بازی Far Cry 5

در بازی Far Cry 5، سه روش برای پیدا کردن شکارگاه وجود دارد. با نزدیک شدن به هرکدام، علامتی بر روی نقشه مشخص می شود.

  • ممکن است بدون این که هیچ تابلو یا نشانی ببینید، وارد یکی از شکارگاه های بازی شوید. در صورت بروز چنین اتفاقی، یک هشدار به صورت Pop Up بر روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.
  • اگر از جاده ها گذر کنید، به تابلوهای عبور حیوانات برخواهید خورد. این تابلوها نشان دهنده ی یک شکارگاه در نزدیکی آن هست.
آموزش شکار در بازی Far Cry 5
تابلو عبور حیوانات
  • در داخل ساختمان های بازی، مجله های شکار و ماهی گیری به چشم می خورد. با برداشتن و مطالعه ی این مجله ها، شکارگاه های جدید به نقشه اضافه خواهد شد.

نقشه ی شکارگاه های بازی Far Cry 5

آموزش شکار در بازی Far Cry 5
راهنمای بازی Far Cry 5

نقشه ی بالا جهت پیدا کردن موقعیت های مناسب شکار برای شما عزیزان قرار گرفته است. تمام نقاط مشخص شده در بالا، مناطق رسمی شکار نیستند. ولی برحسب تجربه این اماکن  می توانند برای شکار مناسب باشند. با اندکی جستجو در اطراف این مناطق می توانید حیوانات با ارزشی برای شکار پیدا کنید.

نکات و ترفند های شکار در بازی Far Cry 5

  • شکار پرنده ها کار سخت و طاقت فرسایی است. با توجه به این که هر پرنده ارزشی معادل 100 دلار دارد، شکار آن ها در بهترین حالت تنها هزینه ی مهمات شما را تامین خواهد کرد. پس، پرنده ها را تنها به تعداد مورد نیاز برای Challenge Perk Points شکار کنید و وقت خود را بیش از اندازه تلف نکنید.
  • هدشات روی بعضی از حیوانات تاثیر دارد. شما می توانید با هدف گیری و اصابت یک گلوله به سر آن حیوانات، آن ها را از پای درآورید. این کار موجب صرفه جویی در وقت و مهمات شما می شود.
  • به شکار گاه های مشخص شده در نقشه اکتفا نکنید. نقاط کشف نشده ی بسیاری برای شکار در بازی Far Cry 5 وجود دارد.
  • بعضی از حیوانات، پوست بسیار با ارزشی دارند. در جدول زیر لیستی از حیوانات به همراه ارزش پوست آن ها قرار گرفته است. سعی کنید زمان خود را صرف شکار حیوانات با ارزش تر کنید.
Animal Price
Alpha wolverine skin $400
Alpha hare skin $350
Alpha moose skin $350
Alpha black bear skin $300
Alpha deer skin $300
Hare skin $300
Cougar skin $225
Wolf leader skin $225
Bison skin $200
Moose skin $200
Caribou skin $190
Elk skin $190
Black bear skin $185
Grizzly skin $185
Deer skin $180
Pronghorn skin $180
Boar skin $170
Skunk skin $170
Wolf skin $170
Wolverine skin $170
Feather $100
Damaged meat $5
Damaged skin $5

 

  • هنگام شکار در بازی Far Cry 5 ممکن است رد پای حیوان شکار شده را گم کنید. برای تکمیل فرآیند شکار باید به حیوان کشته شده برسید تا Loot آن به حساب شما واریز گردد. اگر رد پای شکار خود را از دست دادید، با استفاده از قطب نما آن را پیدا کنید. محلی که لاشه ی شکار در آن جا قرار دارد، همواره با علامت X روی قطب نما مشخص گردد.
آموزش شکار در بازی Far Cry 5
علامت x بر روی قطب نما

مزایای شکار در بازی Far Cry 5

برای شکار در بازی Far Cry 5 تعدادی Hunting Perks وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد. مهمترین آن ها عبارتند از:

  • Harvest Master: این قابلیت لوت شما را 2 برابر می کند. یعنی به ازای شکار هر حیوان، به اندازه ی 2 برابر آن پول می گیرید.
  • Journey Pack: با فعالسازی Journey Pack ظرفیت کوله پشتی شما دو برابر خواهد شد. این قابلیت به شما اجازه می دهد پوست های بیشتری را با خود حمل کنید.
  • King of the Jungle: این قابلیت میزان صدمه از حیوانات را کاهش می دهد. در طول شکار، حیوانات وحشی به شما حمله خواهند کرد. پس، با فعالسازی King of the Jungle خود را از آسیب حیوانات مصون بدارید.
  • Sneaky Sprint: این قابلیت، سرعت حرکت در حالت نیم خیز را افزایش می دهد. برای شکار، بیشتر در حالت نیم خیز قرار دارید. در نتیجه افزایش سرعت در این حالت، کمک شایانی به پروسه شکار شما خواهد کرد.
آموزش شکار در بازی Far Cry 5
HUNTING PERKS

سلاح ها و متخصصان شکار در بازی Far Cry 5

علاوه بر Perk ها که در قسمت بالا عنوان شد، شما می توانید از Boomer در کنار خود استفاده کنید. بومر، سگ با وفایی است که علاوه بر همراهی شما، حیوانات را نیز رهگیری می کند. او همچنین می تواند حیوانات کوچک شکار شده را برای شما پیدا کند.

آموزش شکار در بازی Far Cry 5
Boomer

اگر می توانید 2 همراه داشته باشید، Jess Black را به عنوان دستیار دوم خود (بعد از بومر) استخدام کنید. هیچ حیوانی نمی تواند از دستان Jess Black فرار کند.

ترکیب Jess Black و Boomer، بهترین زوج برای شکار کردن است.

میزان Loot استخراج شده از هر شکار به اسلحه شما بستگی دارد. شکار یک گوزن با استفاده از سلاح M60 “یک پوست” به شما خواهد داد. این در حالی است که شکار همان گوزن با استفاده از تیر و کمان، “دو پوست” برای شما به همراه خواهد داشت.

آموزش شکار در بازی Far Cry 5
در هنگام شکار، از تیر و کمان استفاده کنید.

استفاده از Homeopathic Aid در هنگام شکار، تمام حیوانات اطراف شما را -برای مدت کوتاه- مشخص خواهد کرد.

آموزش شکار در بازی Far Cry 5
HUNTING PERKS

پس بهترین روش شکار در بازی Far Cry 5، استفاده از تیر و کمان و به همراه داشتن Boomer است. شکارگاه ها را از روی نقشه پیدا و در صورت نیاز از Perk ها به عنوان قابلیت های کمکی استفاده کنید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان، در صورت نیاز، می توانید مقاله ی آموزش ماهیگیری در بازی Far Cry 5 را با کلیک بر روی لینک سبز مطالعه نمایید.

خرید بازی Far Cry 5

3 thoughts on “آموزش شکار در بازی Far Cry 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =