با بروز رسانی نرم‌افزار PS4 Remote Play و ‏صدای Hi-Res،‏ برنامه ‌های جدید و قابلیت ‌های بیشتری برای Xperia Z2 و Xperia Z2 Tablet سونی ارائه شد. Remote Play پلی است که بازی های کنسول را روی گوشی های هوشمند می آورد. در این مقاله به شرح استفاده از قابلیت Remote Play در گوشی هوشمند Xperia به همراه ریز جزییات مربوط به این موضوع پرداخته ام.

فردریک اکسترند، رئیس برنامه ‌ریزی مجموعه نرم ‌افزاری PS4 Remote Play گفت:

تازه ‌ترین بروز رسانی نرم ‌افزاری ما برای Xperia Z2 و Xperia Z2 Tablet منتشر شد. تیم نرم ‌افزاری ما برای این بروز رسانی تلاش زیادی کرده و می توانیم درباره ی قابلیت‌ های جدید و فوق ‌العاده و موارد بهبود یافته آن ها با شما صحبت کنیم. بخشی از هدف ما نه تنها ارائه یک سخت‌ افزار ممتاز ، بلکه ارائه بهترین تجربه‌ های Sony، برنامه‌ های داخلی و بسته‌ های محتوا می باشد.

PS4 Remote Play

اگر PS4 خریداری کرده باشید و یکی از گوشی های Xperia Z3 ،Xperia Z2 یا Xperia Z3 compact را نیز داشته باشید، می توانید تصویر بازی را از کنسول روی صفحه ی گوشی به نمایش درآورید. برای شروع کافیست برنامه ی Remote Play را دانلود کرده و مطمئن شوید پلی استیشن جدیدتان روشن و شبکه ی وای فای گوشی تان نیز متصل است.
فردریک اکسترند گفت: ما یک هفته استرس کشیدیم تا Remote Play را روی PS4 تست کنیم. با اشتراک بلوتوث دسته ی DualShock4 وارد حساب سونی خود شوید. دستگاه به طور خودکار گوشی تان را پیدا می کند و از آن پس می توانید بازی های مورد علاقه خود را روی گوشی دنبال کنید و از گوشی به عنوان نمایشگر PS4 استفاده کنید.

در ادامه این مقاله دلایل تجدید این تمرکز و قابلیت‌ هایی که از این طریق ارائه می‌شود را از زبان فردریک اکسترند می‌خوانید:

از زمان رونمایی اولیه در IFA، استقبال از PS4 Remote Play روی سری Xperia Z3 شگفت انگیز بود. با ارائه ی قابلیت PS4 Remote Play برای سری Xperia Z3،‏ Xperia Z2 و Xperia Z2 Tablet امکان سازگاری کامل با کنترل ‌کننده ی بی ‌سیم DUALSHOCK 4 برای آن ها فراهم شد. همچنین، از این دستگاه می ‌توان به عنوان نمایشگر از راه دور برای اتصال و کنترل بازی‌ ها روی PS4 Remote Play ،PlayStation Vita و PlayStation TV نیز استفاده کرد. لازم به ذکر است سری محصولات Xperia تنها گوشی ‌های هوشمند و تبلت ‌هایی هستند که امکان سازگاری کامل با PS4 Remote Play را دارند.

این بروز رسانی برخی از بهترین ویژگی ‌های انحصاری ما را ارائه می‌ کند. قابلیت «ضبط صفحه» اجازه می ‌دهد از کارهایی که بر روی صفحه‌ نمایش انجام می‌ دهید، فیلم ویدیویی بگیرید. برای شروع کافیست دکمه ی روشن/خاموش را به مدت طولانی بفشارید، گزینه ی «ضبط صفحه» را انتخاب کنید و تلفن شروع به ضبط هرآنچه که بر روی صفحه انجام می‌دهید، می‌کند. این قابلیت برای نمایش دادن برخی قابلیت‌ ها، ثبت امتیازات بالا یا حتی بازی با استفاده از PS4 Remote Play، ایده‌ال است.

کمی درباره ی دسته های مختلف بازی

یک سری دسته های بازی وجود دارند که مخصوص گوشی های هوشمند طراحی شده (مانند دسته ی Moga Pro که شامل یک چهارچوب می باشد و برای قرار گرفتن گوشی در آن ساخته شده است). کاملا شبیه دسته ی بازی کنسول ها است و همه ی دکمه های لازم برای بازی روی آن قرار دارد. یکی دیگر از دسته ها، Nyko Playpad Pro نام دارد که به گوشی وصل نمی شود و از آن جداست و برای هنگامی که در حرکت هستید مناسب نیست. این مدل برای زمانی مناسب است که گوشی را به تلویزیون و یا مانیتور با کابل MHL وصل کرده اید.

بعضی گوشی ها مانند Sony Xperia Z3 و دیگر گوشی های سری Xperia، از طریق بلوتوث به دسته ی Sony DualShock 4 وصل می شوند که به شما حس راحتی یک دسته ی بازی واقعی را می دهد.

خرید کنسول پلی استیشن ۴ پرو PS4 Pro

با تشکر از همراهی گرم شما عزیزان. لطفا نظرات، انتقادات و پیشنهاد های خود را در پایین همین مقاله برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.

1 thoughts on “استفاده از قابلیت Remote Play در گوشی هوشمند Xperia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 14 =