پس از عرضه‌ ی PS4 به بازار، کاربران قادر بودند تا از کنترلر آن برای بازی در پلی‌ استیشن‌ 3 نیز استفاده کنند. اما برای این کار باید کاربران کنترلر خود را با استفاده از کابل میکرو USB به کنسول خود متصل می ‌کردند. خوشبختانه، هم ‌اکنون کاربران قادرند تا دسته‌ ی بازی PS4 را بدون نیاز به اتصال کابل USB‌ بر روی PS3 نیز مورد استفاده قرار دهند. در این مقاله به شرح استفاده از کنترلر PS3 با دسته ی PS4 پرداخته ام.

چگونه می‌توان در PS3 از این امکان استفاده کرد؟

برای این کار، ابتدا باید PS3 خود را بروز رسانی نمایید. پس از اتصال کنترلر از طریق کابل USB کافیست به منوی Accessory Setting مراجعه کرده و گزینه‌ ی Manage Bluetooth Device را انتخاب کنید. با این کار ابزار ‌های بلوتوث موجود، اسکن می شوند و در همان لحظه کنترلر PS4 در لیست مورد نظر نمایش داده خواهد شد. در این مرحله باید کنترلر را از کابل USB جدا کرده و کلید های Share و PS را فشار دهید. سپس دوباره کنترلر را با استفاده از کابل USB متصل کرده و گزینه‌ ی Wireless Controller را انتخاب کنید. بنابراین کاربران می توانند از این پس کنترلر PS4 را بدون نیاز به کابل USB بر روی PS3 نیز استفاده کنند. لازم به ذکر است، به این روش کنترلر PS4 در برخی از بازی ها، قابل استفاده نمی باشد.

براساس گزارش ‌های منتشر شده کاربرانی که این روش را مورد استفاده قرار داده‌اند، قادر به اتصال کنترلر PS4 به نسل پیشین کنسول بازی سونی شده‌ اند. هرچند عمر باتری در دسته‌ ی کنسول جدید سونی کاهش یافته. اما شاهد افزایش امکانات و قابلیت‌ هایی در مقایسه با نسل پیشین این کنسول هستیم.

کمی درباره ی کنسول PS4  

PS4 نام یک کنسول بازی ویدیویی خانگی از نسل هشتم می باشد که از سوی شرکت سونی عرضه شده ‌است. این کنسول نخستین بار در ۲۰ فوریه ۲۰۱۳ در یک کنفرانس اختصاصی از سوی سونی (در شهر نیویورک) معرفی شد. در این کنفرانس خود کنسول نمایش داده نشد و تنها از دسته ی جدید ۴ DualShock رونمایی شد. لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ در آمریکای شمالی و در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۳ در اروپا و استرالیا روانه بازار شد.

خرید کنسول پلی استیشن ۴ پرو PS4 Pro

با تشکر از همراهی شما عزیزان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =