بازی Doom Eternal متفاوت تر از هر نسخه دیگر می آید. در سال 2016 بازی Doom مردم را شگفت زده کرد. بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که بازی با نقد های خوبی همراه نمی شود. اما زمانی که این بازی منتشر شد، طرفداران زیادی را به خود جلب نمود.

Peter Brown در طی مصاحبه ای این بازی را ستود و بیان کرد این نسخه از بازی از حالت کلاسیک خارج شده و روحیه ی مدرن در جز به جز آن رخنه کرده است.

برای مدت زیادی ما اطلاعاتی راجع به بازی Doom Eternal در دست نداشتیم، ولی اخیرا Hugo Martin و Marty Stratton اعلام کردند بازی در QuakeCon 2018 رونمایی می شود.

کارگردان بازی اعلام کرد که تمام تمرکز تیم سازنده بر روی خلق سلاح های متفاوت و مکان های باورنکردنی خواهد بود. همچنین یکی دیگر از تغییرات بازی نسبت به نسخه پیش به نحوه ی کشته شدن دشمنان بر می گردد.

با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات و جزئیاتی که تا به حال از بازی نشر پیدا کرده است را با شما در میان گذاریم.

Doom Eternal چیست؟

اتفاقات در این بازی پس از حوادث سال 2012 میلادی رخ می دهد. بازیکنان در روی کره زمین که از نیرو های جهنمی پر شده است به مبارزه می پردازند. همچنین قادر خواهند بود در فضا در Phobos و Mars وقت بگذرانند و در آنجا به کشتن دشمنان و شیاطین اقدام نمایند.

گیم پلی نسخه Doom Eternal

Doom Eternal ویژگی‌ هایی چون اقدامات سریع و خونین و انواع و اقسام دشمنان جهنمی که کشتن آن‌ها کار راحتی نخواهد بود را شامل می شود. البته برای این منظور شخصیت اصلی بازی به تعداد زیادی اسلحه قدرتمند مجهز خواهد بود که کشتن دشمنان را آسان تر می نماید. شخصیت های شیطانی در این نسخه بازی براساس Cacodemons ،Barons of Hell ،Pain Elementals ،Arachnotrons ،Imps و Revenants طراحی شده اند. برخی از شیاطین موجود در این نسخه بازسازی شده شیاطین سری Doom 2 هستند. البته بسیاری دیگر کاملا جدید و باورنکردنی ظاهر خواهند گشت.

سلاح های موجود در بازی نیز با تغییرات چشمگیری همراه خواهند بود. برخی از سلاح های پیشین (مانند Ballista) با کمی تغییر حضور دارند. اما برخی دیگر از تسلیحات همچون Plasma Rifle کاملا جدید می باشند. در تصویر زیر صحنه ای از بازی Doom Eternal را مشاهده می نمایید.

بازی Doom Eternal
تصویر شماره 1:صحنه ای از بازی Doom Eternal

شخصیت Doom Slayer به همان اندازه ای که او را می شناسید پرتحرک خواهد بود. شما می توانید از سطح های خاصی در بازی صعود نمایید و قادرید در قطب به حرکت بپردازید. همچنین با استفاده از Grappling Hook برای کشتن دشمنان در نزدیک خود استفاده نمایید. توانایی Suit به این نسخه از بازی اضافه شده است. با زره به ‌روز شده، تجهیزات جدید و توسعه یافته از جمله توپ و آتش‌افکن متصل به شانه لباس شخصیت اصلی، قابلیت Dash جدید، شما را از هر زمان دیگری قوی تر و سریع تر هستید. در نهایت با استفاده از قدرت یو پی اس می توانید توانایی های فیزیکی خود را ارتقا بخشید.

حالت های جدید بازی Doom Eternal

بزرگ ترین ویژگی این نسخه بازی یک حالت تهاجمی است که بازیکنان می توانند در نقش شیاطین ظاهر شوند و به مبارزه با شما بپردازند. در این حالت شما قدرت این را دارید که به دوستان خود بپیوندید و همراه آنها در مبارزات شرکت نمایید. یا بنا به خواسته خودتان به تنهایی به کشتن شیاطین اقدام نمایید. هم‌ چنین شما قادرید به دسته موجودات اهریمنی پیوسته و به دوستان خود و یا سایر بازیکنان حمله ور شوید.

یک lives system به بازی افزوده شده که به نظر می رسد بازی های تک نفره را تحت تاثیر قرار نمی دهد اما شاید در حین مبارزات مفید واقع شود. در تصویر زیر صحنه ای از نبرد با شیاطین را در بازی Doom Eternal را مشاهده می کنید.

 بازی Doom Eternal
عکس شماه 2: صحنه ای از نبرد با شیاطین

 عرضه نسخه Doom Eternal برای Nintendo Switch

Doom Eternal در ابتدا برای پلتفرم های ps4 ،xbox1 و pc سپس با یک تاخیر کوچک برای Nintendo Switch منتشر خواهد شد.

تاریخ انتشار بازی Doom Eternal

کمپانی Bethesda هنوز زمان دقیق عرضه بازی را منتشر نکرده است ولی در سال 2019 این بازی روانه بازار می گردد. امیدواریم قبل از عرضه بازی یک نسخه آزمایشی توسط این کمپانی عرضه شود.

ضمن تشکر و قدردانی فراوان از همراهی شما عزیزان، لطفا نظرات خود را برای گروه crocogame در قسمت پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =