ما بسیار مفتخریم که بخشی از نسل بعدی کنسول سونی به حساب می آییم.

با اینکه کمپانی سونی هنوز درباره کنسول ps5 صحبتی به میان نیاورده ولی Mark Cerny طراح کنسول اطلاعاتی در مورد تاریخ انتشار به میان آورده است. یکی از اولین چیزهایی که ما دریافته ایم این است که کنسول نسل بعدی یک تراشه AMD را درون خود خواهد داشت.

Lisa Su مدیرعامل AMD اخیرا درباره مشارکت این شرکت با سونی صحبت کرد و گفت که یک تراشه به نام “special sauce” به کنسول پلی استیشن 5 کمک خواهد کرد. Su به Jim Cramer گفت: “ما افتخار می کنیم که بخشی از کنسول نسل آینده سونی محسوب می شویم. این یک همکاری بسیار طولانی با آنها می باشد. ما عاشق بازی هستیم زیرا بر این باوریم که بازی یک بازار رشد واقعی سکولار دارد. ما واقعا در مورد آنچه در آینده سونی رخ می دهد هیجان زده هستیم”.

تراشه AMD در PS5 دارای یک CPU مبتنی بر نسل سوم Ryzen است. این هشت هسته از میکروچاپ 7 نانومتری Zen 2 تشکیل شده اند. با توجه به صحبت Cerny تراشه AMD در PS5 صوتی سه بعدی را فعال کرده است، این یک بخش کلیدی برای کمک به غوطه ور کردن بیشتر بازیکنان خواهد بود.

کمپانی AMD همچنین با گوگل در سرویس stream جدید خود به نام Stadia همکاری می کند، در حالی که Su هم قبلا درباره کار با مایکروسافت در کنسول جدید سخن گفته بود. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که در کنفرانس E3 کنسول های جدید مایکروسافت معرفی شوند.

طبق گفته Cerny کنسول  PlayStation 5قیمت مناسبی خواهد داشت البته هم اکنون اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نداریم. همچنین کنسول ps5 سازگاری بازی های کنسول ps4 را نیز همراه دارد. آنطور که به نظر می رسد عرضه این کنسول به سال 2020 موکول خواهد شد.

لطفا نظرات خود را درباره کنسول ps5 به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =