بازی A Way Out توسط استودیو Hazelight ساخته و به وسیله شرکت Electronic Arts منتشر شده است. بازی ویدیویی A Way Out توسط Josef Fares سوئدیِ 40 ساله، کارگردانی و طراحی شده است. این بازی بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 در تاریخ 3 فروردین 97 منتشر شده.

گیم پلی بازی A Way Out

A Way Out یک بازی اکشن و ماجراجویانه است. این بازی به صورت آنلاین یا 2 نفره (که صفحه ی نمایش بین دو بازیکن تقسیم شده) اجرا می شود. جالب است بدانید این بازی، حالت انفرادی ندارد.

بازی A Way Out از منظر سوم شخص جریان دارد. این بازی نیاز به همکاری با گروه چند نفره دارد که باید از طریق اینترنت به یکدیگر یاری برسانید. بازیکنان کنترل لئو و وینسنت (دو زندانی محکوم که باید از زندان فرار کنند) را بر عهده خواهند داشت.

یکی از اصلی ترین و تاثیر گذارترین قسمت گیم پلی، ادغام دو بازیکن در یک صفحه است.

به دلیل اینکه  هر دو شخصیت اصلی به طور همزمان در بازی قرار دارند، پیشرفت آنها در یک زمان ممکن نیست. ممکن است بازیکنی در حال کنترل شخصیت خود باشد و دیگری تنها تماشا کند. این نشان می دهد هر کدام از بازیکن ها می توانند به صورت جداگانه پیش روند و صحنه را مطابق میل دید خود مشاهده کنند.

بازی A Way Out
تصویری از ابتدای بازی

بازیکنان نیاز به همکاری با یکدیگر دارند تا بتوانند پیشرفت داشته باشند. در واقع هر موقعیتی که در بازی ایجاد می شود، برای هر بازیکن کاملا منحصر بفرد به جریان می افتد. به عنوان مثال: در حین فرار از زندان، یک بازیکن نیاز به یافتن ابزار برای کمک به فرار خود دارد، در حالی که بازیکن دیگر نیاز به وسیله ی خاص دیگری دارد.

نقش ها در بازی ثابت نیستند. بازیکنان می توانند با بسیاری از شخصیت های غیر قابل رویت ارتباط برقرار کرده و گزینه های گفتگو برای بازیکنان را انتخاب کنند. این بازی همانند نسخه Far Cry 4 قادر به پیوستن به جلسات آنلاین (میزبانی شده توسط دوستان بازیکن) می باشد.

بازی A Way Out داستان 2 پسر را روایت می کند که ماجرای فرار آنها از زندان، بر عهده ی بازیکنان است.

آنچه به صورت فریبنده بازی را هیجان انگیز می کند، تبدیل شدنِ یک ماجرای غیر قابل پیش بینی به مسائل عاطفی است. این موضوع باعث جذابیت هرچه بیشتر داستان بازی می شود.

شما می توانید ذهنهای این دو شخصیت را تحت کنترل خود درآورید و هر تصمیم گیری که می خواهید، به صورت غیرقابل پیش بینی انجام دهید. در بازی وسائل نقلیه بعد از فرار در دسترس بازیکن قرار خواهد گرفت.

با اینکه دوربین توسط بازیکن قابل کنترل است، سعی در نشان دادن حالت سینمایی آن داشته اند. به همین خاطر تصویر در بعضی از حالت ها scop می شود. داستان بازی شباهت بسیاری با فیلم Shawshank redemption دارد.

بازی به سبک RPG دنبال می شود و در این میان Slow Motion کلاسیک نیز به چشم می آید. دیالوگ بین شخصیت ها به صورت انتخابی است. دموها در این بازی همانند بازی Uncharted4 بدون قطع شدن (cut) به اجرا در می آید.

در بحث گرافیکی باید بگویم سایه و میمیک صورت ها به خوبی ساخته نشده اند و بافت های محیط و اجسام به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده است. همچنین در قسمت درجه بندی سنی، صحنه های غیر اخلاقی در بازی مشهود است. موسیقی تاثیر گذار بازی بازی A Way Out توسط Sam Hulick و Gustaf Grefberg ساخته شده اند.

در حال حاضر بازی A Way Out آخرین ارائه استودیو Hazelight می باشد.

بازی A Way Out

داستان بازی A Way Out

Vincent Moretti به جرم قتل، وارد زندان شده است. او در زندان با Leo Caruso (که به جرم سرقت بزرگ دستگیر شده) آشنا می شود. گروهی از اراذل و اوباش توسط جنایتکارانی سعی در کشتن Leo دارند. در این درگیری ها Vincent مداخله می کند.

وینسنت احساس می کند که لئو در حال برنامه ریزی برای فرار از زندان است. بنابراین به او پیشنهادِ همکاری برای فرار را می دهد. اما لئو در ابتدا مخالفت می کند و اما پس از گذشت زمانی، قبول به همکاری می کند.

لئو و وینسنت برای پیشرفت خود، برنامه ریزی می کنند و به ساخت طناب و یافتن یک وسیله تیز برای باز کردن مکان ها مشغول می شوند. در یک شب بارانی پس از خروج پلیس، اردوگاه خالی می شود. دو لباس جدید سرقت و از زندان فرار می کنند. پس از تعقیب و گریز از دست پلیس ها، به یک شهر می رسند. در آنجا از کینه ای که وینسنت و لئو هر دو از Harvey داشتند حرفی  به میان می آورند. از آن پس ماجراهای انتقام جویانه و عاطفی داستان شروع می شود.

بازی A Way Out
لئو و وینسنت در حین فرار و گریز

این بازی جالب و هیجان انگیز را می توانید هم اکنون، بروی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 تجربه کنید.

لطفا نظرات خود را برای من، گروه کروکوگیم  و دوستانتان به صورت دیدگاه در قسمت پایین همین مقاله قرار دهید.

خرید بازی A Way Out

1 thoughts on “نقد و بررسی بازی A Way Out

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 15 =