بازی Bloodstained Ritual Of The Night به سبک Metroidvania طراحی شده همچنین این بازی بر روی موتور قدرتمند Unreal Engine 4 قرار گرفته است. این عنوان تاریخ 28 خرداد 98 بر روی پلتفرم های Nintendo Switch ،pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد. در ادامه با این بازی بیشتر آشنا خواهید شد.

سازندگان بازی Bloodstained Ritual Of The Night

این بازی توسط شرکت ArtPlay طراحی شده و شرکت بزرگ 505 Games آن را منتشر نموده است.

گیم پلی بازی Bloodstained Ritual Of The Night

همانطور که پیشتر گفتم این بازی به سبک Metroidvania طراحی شده که یک زیرمجموعه از بازی های ویدئویی اکشن ماجراجویی محسوب می شود. بازی های Metroidvania از طراحی بازی و مکانیک استفاده می کنند که شبیه به بازی های این دو سری هستند. Bloodtained Ritual of the Night احساس راحتی و آشنایی به شما می دهد، حتی نقشه رنگی که خود را در طول بازی نشان می دهد. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از بازی دیده می شود.

بازی Bloodstained Ritual Of The Night
تصویر شماره 1: تصویری از صحنه های بازی Bloodstained Ritual Of The Night

همانند پیشینیان خود در سری Castlevania، قهرمان Miriam شما باید چهار یا پنج بار اساسی ترین دشمنان را شکست دهد تا بتواند آنها را شکست دهند و فقدان چابکی در ابتدا می تواند احساس سخت و محدود کننده ای داشته باشد. این در واقع می تواند با خاطرات بازی مانند Symphony of the Night مخالفت کند، اما آشنایی با بازگشت Miriam قوی تر می شود و بازی همراه با او بیشتر قابل تشخیص می باشد. این بدان معنی نیست که Bloodtained قاعده را کاملا از دست داده بلکه مجموعه ای از تکنیک های موجود در tomes در اطراف قلعه تدابیر خاصی را برای حرکت سلاح به شما پیشنهاد می کند که شبیه یک بازی شخصیت یا مبارزه ای است. با افزایش تأکید بر سلاح های متمایز، این بازی دارای تسلیحات “Shortcut” است که به شما امکان می دهد تا سریعا بین مجموعه های مختلف تجهیزات مبادله کنید.

سیستم Shard ترکیبی از جادوها، آئین ها و Familiars از  Symphony of the Nightرا به یک سیستم که قوی و همه جانبه است. Shards به پنج شکل تقسیم می شود: Conjure، Manipulative، Directional، Passive و Familiar. Conjure یک سلاح یا جانور را فرا می خواند در حالی که Manipulative تغییرات طولانی تری در وضعیت فعلی شما ایجاد می کند. Passive یک ضربه و مزایای دیگر می بخشد و Familiars همراه شما می باشد و به یاریتان می پردازد.

Directional بیشترین تنوع را به خود اختصاص داده که دارای سلاح های پرتابه ای می باشد و می تواند در هر جایی از آن استفاده شود. متاسفانه، Directional shards نیز برای برخی از توانایی هایی که برای ناوبری حیاتی هستند، مورد استفاده قرار می گیرند، و شما را مجبور می کند آنها را در صورت نیاز تغییر دهید یا چند Shortcut میانبر را انتخاب کنید. با توجه به ماهیت سیستم Shard و دیگر توانایی های آن، Bloodtained اغلب بازی وحشتناک و چالش برانگیز نمی باشد. شما هرچه بیشتر بتوانید با هیولاهای خطرناک تر به مبارزه بپردازید مهارت بهتری کسب و احساس قدرتمندی بیشتری به دست می آورید. در تصویر شماره 2 صحنه های بازی مشاهده می شود.

بازی Bloodstained Ritual Of The Night
تصویر شماره 2: صحنه ای از بازی Bloodstained Ritual Of The Night

گاهی اوقات Bloodtained مسائل فنی جزئی را نشان می دهد. داخل قلعه از مناظر پر زرق و برق دار تشکیل شده و محیط های اطراف از منظرهای متفاوت برخوردار هستند. بخش های کوچکی از آن برجسته می شوند، اما تنها به این دلیل است که بقیه به خوبی کنار هم قرار گرفته اند. طراحی زیبای قلعه به خودی خود ساعت ها بازیکن را سرگرم کرده و او را به اکتشاف جذب می کند. دسترسی به پایان “واقعی” این پازل هوشمندانه در فرمول platformer است، که حتی لایه های عمیق تر قلعه را باز می کند و خواهان بررسی آنهاست. Bloodstained به طور مداوم با راه حل های خلاقانه برای بالا بردن غریزه Castlevania در حالی که تفاوت در سمت راست ابتکار وجود دارد.

به طور کلی ماموریت های بسیار جذابی در این بازی وجود دارد. داستان بازی بسیار لطیف آرام ولی در کنار آن یک گیم پلی خشن رویت می شود. همچنین در برخی از گفتگوها شوخی و طنز پردازی دیده می شود.

موسیقی و گرافیک بازی Bloodstained Ritual Of The Night

موسیقی بازی و صداگذاری کاراکترها جذاب و شیرین می باشد و به خوبی در به تصاویر می آید.

گرافیک Bloodstained به حالت کلاسیک می باشد و در همین قسمت از بخش های مدرن نیز بهره می گیرد. همین موضوع باعث متفاوت بودن و خاص بودن عنوان می شود.

و در نهایت بازی  Bloodstained Ritual Of The Night

شما دقیقا در این بازی احساس می کنید به دوران گذشته بازگشتید در صورتی که چندین مکانیک مدرن در آن قرار گرفته است. با اینکه ممکن است بگویید چگونه ولی Bloodstained Ritual Of The Night به خوبی این کار را انجام داده است. امیدواریم شما هم از این بازی جذاب به خوبی لذت ببرید. از هم اکنون می توانید این عنوان را بر روی پلتفرم های Nintendo Switch، pc، ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Bloodstained Ritual Of The Night به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • طراحی سطح ارتباطی که زیبایی را به نمایش می گذارد
  • Shards چند منظوره و سلاح ها انعطاف پذیری مبارزه را فراهم می کنند
  • ویژگی های جدید کیفیت مدرن در حالی که مناسب با گیم پلی کلاسیک
  • حس کنجکاوی طنز احساس سبک گوتیک را احساس نور و لذت بخش می کند
نکات منفی
  • برخی از اخطلال های فنی، به خصوص در مناطق گرافیکی شدید
  • برخی از توانایی های ناوبری به طور عجیبی به دستوراتی که معمولا برای مبارزه استفاده می شود اختصاص داده شده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 6 =