بازی Call of Duty WW2 چهاردهمین قسمت اصلی Call of Duty است. این بازی، سال 2017 بر روی پلتفرم های ps4 ،PC و Xbox1 منتشر شد. بازی در زمان جنگ جهانی دوم جریان دارد. تمرکز داستان بر روی یکی از افراد ارتش ایالات متحده می باشد. بازی همانند نسخه پیشین در سبک تیراندازی اول شخص ساخته شده است. در ادامه به بررسی این بازی پرطرفدار می پردازیم.

pc       ps4      xbox1      بازی Call of Duty WW2


سازندگان بازی Call of Duty WW2

بازی  Call of Duty WW2توسط استودیو آمریکایی Sledgehammer Games و شرکت Activision طراحی و ساخته شده است. شرکت آمریکایی Activision از سال 1979 میلادی کار خود را آغاز کرده. از بازی های معروف آن می توان به Wolfenstein و Spider-Man اشاره کرد.

کارگردان های بازی، Glen Schofield و Michael Condrey چهل و پنج ساله، تلاش بسیار برای ساخت این بازی تاثیرگذار کرده اند.

این بازی که در نسخه های متفاوتی عرضه شده، تماما در صحنه های جنگی جریان دارد. مبارزات، کشتار و اسارت، جدایی ناپذیر صحنه های بازی Call of Duty به حساب می آید. در بعضی از نسخه های بازی، وجود سلاح های پیشرفته و فضاهای غیر واقعی، نارضایتی بازیکنان را به همراه داشت. سازندگان در این بخش توانستند مشکل را برطرف سازند.

این بازی به وسیله سبک و سیاق کلاسیک خود، توانست توجه منتقدین و بازیکنان را به خوبی جلب کند.

گیم پلی بازی Call of Duty WW2

بازی Call of Duty WW2 از طریق دویدن نامحدودو سنگر گرفتن به مبارزات می پردازد. وجود خشونت های بسیار و نمایش اردوگاه های دشمن در بازی کاملا دیده می شود. زیرا سازندگان تصمیم بر ساخت بازی کاملا واقعی داشته اند. وجود صحنه های Set Piece در بخش های داستانی به بازی رنگ و لعاب ویژه ای بخشیده است.

مدتِ به پایان رساندن قسمت داستانی، تنها 6 یا 7 ساعت زمان می برد.

همکاری و همدلی در بین سربازان، تاثیر بسیاری در بخش گیم پلی می گذارد. طراحان بازی برای Health شخصیت اصلی، یک Health Bar طراحی کرده اند که به صورت خودکار، نمی توان سلامت را بهبود بخشید. بلکه با استفاده از کمک های اولیه می توان کمبود آن را جبران کرد. همچنین کمک های اولیه و سایر امکات را از دیگر هم رزم ها می توان دریافت کند.

بازی Call of Duty WW2
صحنه ای از جنگ

شما ممکن است در بازی بارها شکست بخورید و همین موضوع باعث می شود تا از تکنیک های مختلف استفاده کنید. وجود اسلحه های جذاب و حس و حال نفس گیر باعث می شود خود را درون میدان جنگ حس کنید. شما می توانید بازی Call of Duty WW2 را در بخش آنلاین تا ماکسیمم 48 نفره بازی کنید. در قسمت آنلاین بخشی به عنوان War اضافه شده، که این بخش جذاب از 2 تیم مختلف طی چند مرحله گوناگون ساخته شده است. گروهی موظف به تخریب تله های دشمن و گروه دیگر بخش داستانی را پیش می گیرند. این بخش به دلیل تکراری بودن ماموریت ها و کمبود نقشه ها به سرعت خسته کننده می شود. در همان بخش جاسوس هایی مکان دشمن را لو می دهند. در این هنگام دشمنان به صورت سایه نشان داده می شود.

برای یافتن اسلحه و مهمات باید در طول مسیر، به جمع آوری آنها بپردازید. همچنین باید به یاری هم گروهی های خود از طریق کشاندن آنها به سنگر و دستگیری دشمنان بپردازید. در بعضی از مراحل امکان کنترل وسیله نقلیه را نیز بر عهده دارید.

بخش دیگری به عنوان زامبی در بازی دیده می شود. این بخش جذاب، به همراه داستان کوتاهی می تواند ساعت ها سرگرم کننده باشد. این بخش را می توان به صورت گروهی نیز تجربه کرد.

داستان بازی Call of Duty WW2

بازی Call of Duty WW2 از دید یک سرباز آمریکایی (در جنگ با نازی ها) روایت می شود. نازی های آلمانی قصد تسخیر اروپا و آمریکا را داشته و به همین دلیل باعث جنگ عظیمی در سراسر دنیا شده اند. کاراکتر اصلی بازی Ronald “Red” Daniels نام دارد. او در طول بازی علاوه بر جنگجو بودن، مسائل عاطفی نیز تجربه خواهد کرد. بازی در مسیر کرانه های نرماندی تا رود راین دنبال می شود.

شخصیت سربازان با جزئیات دقیقی در بازی طراحی شده و همین موضوع، باعث جذابیت هرچه بیشتر داستان می شود. ادغام صحنه های احساسی در کنار نقاط تاریک جنگ جهانی دوم می تواند به حماسی تر شدن بخش داستانی کمک کند.

جلوه های بصری بازی به خوبی طراحی شده است. وجود انفجارهای مهیب به درستی در صحنه های بازی مشاهده می شود. تصویر دقیق به همراه جزئیات، باعث شده، صحنه های جنگ را به خوبی لمس کنیم.

بازی از صداگذاری بسیار دقیق و افکت های صوتی خاص بهره گرفته. همین موضوع باعث انتقال تجربه بسیار جالبی به بازیکن شده است.

بزرگترین بازی سال 2017 آمریکا

بازی Call of Duty WW2 با وجود نقایص و اشکالات، توانست توجه طرفداران را به خوبی به خود جلب کند. از فروردین 97، DLC جدیدی برای بازی Call of Duty WW2 عرضه شده است. در این DLC، شاهد اضافه شدن اسلحه ها و موارد مختلف بودیم. این بازی یک موفقیت تجاری به حساب می آید. زیرا توانست طی 3 روز پس از انتشار، 500 میلیون دلار از طریق فروش بازی به دست آورد. این بازی موفق ترین بازی سال 2017 در آمریکای شمالی بوده است.

بازی Call of Duty WW2 هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا خواهد بود.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Call of Duty WW2 برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در قسمت پایین مقاله به اشترک بگذارید.


نکات مثبت

 

 

  • جنگ انطباق فوق العاده ای از حالت کلاسیک است
  • مبارزات عاطفی و پرطرفدار
  • درگیر شدن در سیستم پیشرفت چند نفره
  • حالت زامبی هم درگیر کننده است
نکات منفی

 

 

  • نبودن نقشه های کافی

خرید بازی Call of Duty WW2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =