بازی Darkwood به صورت وحشتناک طراحی شده و به خوبی توانسته توجه منتقدین و بازیکنان را به خود جلب نماید. شخصیت های اصلی مدتی در یک جنگل ناشناخته به دام افتاده اند. این بازی در تاریخ 26 اردیبهشت 98 وارد دنیای بازی شده است. همچنین این بازی بر روی موتور قدرتمند Unity طراحی گشته. با ما در این مقاله همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این باره کسب نمایید.

سازندگان بازی Darkwood

این بازی توسط کمپانی Acid Wizard Studio طراحی و منتشر شده است.

گیم پلی بازی Darkwood

دسترسی اولیه Darkwood در ابتدا سال 2014 راه اندازی شد. این یک بازی جاه طلبانه بود که از اکراه و فقدان هویت رنج می برد. با اینکه بازی سرشار از هنرهای زیبایی شناسی و تجسم مفهوم بود اما نمی توانست از واقعیت بگذرد زیرا هنوز آماده انتشار نبود. هم اکنون در سال 2019، Darkwood یک بازی کاملا جدید و پر هویت به حساب می آید.

البته باید گفت که این بازی در با مقایسه با عنوان Burtonesque Don’t Starve چه در بخش گیم پلی و تغییرات روز و شب بسیار مشابه می باشد. ولی هیچ کدام از اینها چیزی از جذابیت بازی  Darkwoodنمی کاهد و عنوان indie جدید ما کاملا بی عیب و نقص حضور دارد. با اینکه این بازی چرخه تغییرات روز و شب دارد ولی بخش های ترسناک تنها به شب ختم نمی شوند و شما در سپیده دم نیز ترش و وحشت را مشاهده خواهید کرد. شما در تاریکی تنها یک میدان دید دارید و اتفاقاتی دورتر را نخواهید دید شاید همین موضوع به ترس بازی بیفزاید.

مکانیک این بازی پیچیده است و بازی به شما آموزشی منصفانه ارائه می دهد.  در حالی که کنترل ها به وضوح در منوی مکث قرار می گیرند، یادگیری نحوه دستکاری برخی از مکانیک ها به ظاهر بی اهمیت می رسند. بازی می تواند به شما در زمینه پیشرفت در مناطق سخت تر شما کمک کند.  به عنوان مثال، این بازی مهارت های شما را در پخت و پز در کوره های شیطانی فراهم می کند.  این مهارت ها معمولا تنها در بازی تاثیری جزئی دارند و به شما این امکان را می دهد که روزانه از آنها استفاده نمایید.  با این حال، این مزایا با هزینه ای مواجه می شوند. برای هر مهارتی که کسب می کنید، شما باید یک اثر منفی طراحی کنید تا مانع از اجرای بازی های دیگران شود. این اتفاقات فوق العاده جزئی هستند، اما در این بازی به طرز وحشیانه ای بی تدبیری کار دست شما می دهد. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از بازی دیده می شود.

بازی Darkwood
تصویر شماره 1: صحنه هایی از بازی Darkwood

شما باید در این بازی به شدت محافظه کار باشید زیرا این جهان مبهم می باشد و شما مسلما در آن نیاز به آرامش دارید. این بازی به جای کمک به شما به صورت بی طرفانه کل اتفاقات پیرامون را تحت تاثیر قرار می دهد. هنگامی که در مخفی گاه قرار می گیرید مسلما از فکر گرگ ه و حیوانات خطرناک دیگر ترس به وجودتان غلبه می کند. از آنجا که شما هیچ وقت در Darkwood واقعا امن نیستید، مسیر پیگیری زمان آسان می شود.  در نهایت، روزها ظاهرا به یکدیگر متصل می شوند و ناگهان روشن می شود که اکثریت جامعه به حالت غیرقابل جبران به جنون رسیده اند. مردم در یک چرخه دائمی یخ زده از روز و شب زندگی می کنند که در آن تنها دو قسمت تکراری از همان روز وجود دارد، مکررا ابدی است.

شخصیت هایی که با آن ملاقات می کنید درگیر صحبت کردن با شما نیستند، اما در میان سکوت شگفت انگیز جنگل یک فضانورد مشتاق به نام Piotrek است که تلاش می کند تا یک کشتی موشکی را از فلزات قراضه بسازد. علاوه بر این او یک موسیقیدان ناامید نیز می باشد. یادداشت های آخرالزمانی بر روی یک ویولون شکسته در تلاش برای برنده ماندن دست یک زن که توسط خواهر بزرگترش در زیرزمین قفل شده بود محبوس بود.

چیزی که باعث شد همه چی بدتر از این باشد که او چگونه انجام می دهد. این هنرمندان پس از طاعون در هرج و مرج Darkwood در خانه هستند و حرفه های انتخابی آنها این واقعیت را نشان می دهند که از طریق هرج و مرج این دنیای پویا و فزاینده جذب شده اند. این یکی از چیزهای بسیار وحشتناک در مورد Darkwood است: شیوه ای که بشریت می آموزد از جنون به عنوان دارایی در یک جهان بدون نظم استفاده کند. در تصویر شماره 2 صحنه های از بخش های بازی دیده می شود.

بازی Darkwood
تصویر شماره 2: بخشی از بازی Darkwood

با این حال، برخی از جنبه های Darkwood وجود دارد که نشان دهنده ماهیت گذرا زندگی در جنگل است. در ابتدای بازی، به شما فرصتی داده می شود تا سگ زخمی خود را که در خارج از خانه نشسته است در حالی که درد دارد را به زندگی پیشین خود برگردانید و یا آن را به حیوانی وحشی تبدیل نمایید. روایت Darkwood در بهترین زمان ها مبهم است و بیشتر مربوط به انتخاب NPC ها در بخش های مختلف می باشد، اما جزئیات به راحتی نادیده گرفته می شود مانند سرنوشت این سگ و یا داستان های ناخوشایندی از خودشان. جزئیات دیگر به محیط زیست پیچیده می شود و این تظاهرات روایی و نقاط تزیینی قابل توجه بیشتر در فهم جهان بزرگ این بازی است.

این ها چیزی است که Darkwood را به طرز شگفت انگیزی برای کنسول می سازد. به جای صرفا فشار دادن ترکیبی از کلید ها برای حمله به بی نظمی های anathemic، شما باید از کنترل دوربین حساس فوق العاده برای موفقیت در مبارزه استفاده کنید. Dodging بر روی یک کلیک آنالوگ قرار می گیرد، در حالی که تفنگ اسلحه واقعا غریزی احساس می کند، زیرا دشمنان فاصله ای را به سرعت هشدار می دهند.

با تمام این ها این بازی کاملا خاص می باشد. تقریبا هر کس در روستا به حالت دیوانگی کامل فرود آمده است و به سرعت اتفاقات را به سمت عصبانی شدن می کشانند.

موسیقی و گرافیک بازی Darkwood

از لحاظ گرافیکی در یک مورد، من پشت یک تراکتور تخریب شده به دام افتاده بودم که منجر به خروج از منوی اصلی شد و بازی را دوباره شروع کردم تا به جلو برود. در بالای این، یکی از زمینه های بازی باعث شد که سرعت فریم به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. این به راحتی برطرف شده است، و مجددا به سادگی نیاز به یک راه اندازی مجدد نرم افزاری دارد، اما این خرابی ها مزاحمت ناامید کننده ای است که در یک بازی استثنایی قرار دارد.

موسیقی بازی به شما حس نا امنی را در سراسر بازی به خوبی منتقل می نماید.

و در نهایت بازی Darkwood

به طور کلی بازی Darkwood یک عنوان شگفت انگیز و کم نقص می باشد. شما می توانید ساعت ها بدون متوجه شدن گذر زمان آن را تجربه نمایید. همواره تمامی علاقه مندان به این سبک از بازی ترسناک می توانند آن را در پلتفرم های pc ،ps4 ،xbox1 و nintendo switch تجربه نمایند.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Darkwood به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • طراحی هنری باور نکردنی که به همان اندازه حیرت انگیز است
  • مکانیسم ماندگار و پیچیده که می تواند به آسانی یاد بگیرید
  • فضای بی رحم که نوع دیگری از وحشت را ارائه می دهد
  • دنیایی که با شخصیت های بی نظیر و آثار عجیب و غریب یک عصر طراحی شده است
نکات منفی
  • برخی از اشکالات فنی که بسیار جزئی می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =