بازی Driveclub در کنفرانس مطبوعاتی ps4، سال 2013 معرفی شد. این بازی بعد از یک سال تاخیر، در تاریخ October 7/ 2014 به صورت انحصاری بر روی کنسول ps4 عرضه شد. این بازی شامل مسابقات مختلف در سراسر جهان است. در ادامه مقاله در می یابید چگونه این بازی توانست خود را از بقیه بازیهای مسابقه ای متمایز کند.

سازندگان بازی Driveclub

بازی Driveclub توسط استودیو انگلیسی Evolution و شرکت بزرگ Sony Interactive Entertainment طراحی و منتشر شد. کارگردان های این بازی، Paul Rustchynsky و Col Rodgers تلاش بسیار برای ساخت آن کرده اند.

شما در این بازی هیجان انگیز، سرعت و حس رقابت را تجربه خواهید کرد. زیبایی های بصری بازی نیز به گیم پلی آن جذابیت فراوانی بخشیده است.

نیم نگاهی به بازی Driveclub

Driveclub یک بازی مسابقه ای می باشد. در این بازی، بازیکنان از سراسر جهان با یکدیگر به رقابت می پردازند. هرچه بیشتر در این رقابت ها پیروز شوید، شهرت بیشتری کسب خواهید کرد. از طریق همین شهرت، می توانید وسایل بهتری برای خودتان تهیه کنید. همچنین می توانید ماشین یا باشگاه خود را از همین طریق ارتقا بخشید. شما می توانید بازی را در کشورهای نروژ، کانادا، اسکاتلند، هند، ژاپن و شیلی تجربه کنید.

وجود آب و هوای مختلف و چرخه شب و روز، به جذابیت بازی می افزاید. گرچه این بازی برای طرفداران خود دارای جذاب بود ولی عدم تنوع در گیم پلی کمی ناامید کننده بوده است. البته این را بدانید طراحی صحنه ها و صداگذاری، تحسین منتقدین را به همراه داشته است. زیرا در صحنه های بازی، تمام جزئیات به چشم می خورد. جاده های باریک یکی از پر چالش ترین بخش گیم پلی به حساب می آید. چرا که اگر کنترل اتومبیل از دست خارج شود، بازیکن مدت ها از مسابقه عقب می ماند.

این بازی طی یکسال به فروش 2 میلیون نسخه دست پیدا کرد و یکی از بهترین بازی های ویدیویی ps4 به حساب می آید. لازم به ذکر است، نسخه VR Driveclub از سال 2016 توانسته یکی از پرطرفدارترین بازی های PlayStation VR در ژاپن باشد.

بازی Driveclub
طراحی دقیق داخل اتومبیل

هر باشگاه از 6 بازیکن تشکیل می شود. پیشرفت هر یک از بازیکنان در باشگاه به موفقیت کلی باشگاه کمک می کند. خرید وسایل نقلیه گوناگون و طرح های رنگی جدید شامل این امکانات می شود. البته این بخش اجازه تغییر قطعات برای اتومبیل را به بازیکن نمی دهد و این موضوع باعث نارضایتی شده است. البته بازیکن می تواند کاراکتر خود را طراحی کند یا رنگ اتومبیل خود را تغییر دهد.

محیط بازی از مکان های واقعی در مناطق متنوع دنیا مانند نروژ و هند الهام گرفته است. سه حالت اصلی در بازی Driveclub وجود دارد. تور، تکنفره و چند نفره از حالت های مختلف بازی می باشند. تور، یک حالت رقابتی تکنفره است. در این بخش حق انتخاب اتومبیل به عهده خود بازی می باشد. ولی در دیگر حالت ها حق انتخاب مکان یا آب و هوا به عهده بازیکن خواهد بود. بازیکن اگر در شب رانندگی کند کاملا حس و حال رانندگی واقعی را درک خواهد کرد. زیرا در شب حتی با نور بسیار زیاد، مقدار کمی از جاده به نمایش در می آید. اکثر ماشین هایی که در بازی طراحی شده اند اروپایی بوده و تعداد کمی از اتومبیل های ژاپنی و آمریکایی در آن به چشم می خورد. این موضوع کمی بازیکنان را نا امید کرده است.

شما می توانید به صورت آنلاین نیز این بازی را انجام دهید. در این بخش با دیگر دوستان خود به رقابت می پردازید.

حرف آخر درباره بازی Driveclub

بازی Driveclub مطمئنا برای طرفداران بازی های ماشین رانی و مسابقه ای جذاب خواهد بود. حتی اگر به این نوع بازی ها علاقه ندارید توصیه می کنم در این میدان به رقابت بپردازید و از صحنه های کم نظیر آن لذت ببرید. این بازی هیجان انگیز هم اکنون بر روی کنسول ps4 و vr قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Driveclub برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید بازی Driveclub VR

خرید بازی DriveClub

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =