بازی Just Cause 4 یک عنوان اکشن و ماجراجویی به حساب می آید. این بازی نسخه چهارم سری Just Cause می باشد و دنباله Just Cause 3 از سال 2015 را روایت می نماید. این بازی تاریخ 13 آذر 97 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 وارد بازار شد. در ادامه مقاله با این بازی هیجان انگیز بیشتر آشنا می شوید.

pc       ps4      xbox1            بازی Just Cause 4


سازندگان بازی Just Cause 4

بازی Just Cause 4 توسط کمپانی های Avalanche Studios و Square Enix ساخته و منتشر گشت. این استودیو بازی های معروفی مانند Rage 2 و سری Just Cause را در کارنامه خود جای داده است.

گیم پلی بازی Just Cause 4

شخصیت اصلی بازی Rico Rodriguez می باشد و روند بازی در یک دنیای جهان باز جریان می یابد. مناظر زیبای بازی در منطقه ای به نام Solis جای دارد و ریکو به آسانی آسمان آنجا پرواز می کند. ریکو با استفاده از ابزارهای موجود مانند: قلاب، چتر نجات و wingsuit (بال خفاشی) می تواند از یکجا به جای دیگر برود.

همانند بازی های گذشته این عنوان، شما با ترکیب توانایی ها می توانید از چالش ها و ماموریت ها عبور کرده و دشمنان را به چنگ بیندازید. شما می توانید از روی سر دشمنان به آنها حمله کنید و توسط استراتژی های خود به آنان آسیب برسانید. شما می توانید از طریق ابزارهای در دست خود به سرعت از مکانی به مکان دیگر بروید و اگر انفجارهای هوایی را به درستی انجام ندهید ممکن است به دردسر بیفتید.

مخازن سوخت، بشکه های قرمز و وسایل نقلیه قابل انفجار هستند و مرحله ای را برای اقدامات فوق العاده به وجود می آورند. سلاح های بازی در اینجا متنوع هستند. برخی از آنها مانند موشک، پرتابگر آتش باعث تخریب می شوند. حتی کوچکترین سلاح ها مانند SMG دارای تمام حالت های شلیک می باشد. در تصویر شماره 1 صحنه های مبارزه این بازی را مشاهده خواهید کرد.

بازی Just Cause 4
تصویر 1: صحنه های انفجاری بازی Just Cause 4

شما با تاکتیک های مدرن می توانید قلاب های خود را ارتقا و تقویت دهید. بالابرهای هوایی (اساسا مینی بالن های هوای گرم) به شما امکان این را می دهد همه چیز را به آسمان بفرستید و آنها را با توجه به سرعت، حرکت و ارتفاع سفارشی سازید.

ابزارهای موجود در بازی از طریق فعالیت های جانبی باز می شود و به شما فرصت های فراوانی در مسیر هدفتان می دهد. بازی Just Cause 4 ابزارهای جدید و خاصی را در اختیارتان می گذارد اما به ندرت موارد استفاده از آن برایتان پیش می آید. ساختار ماموریت ها ناخوشایند می باشد. ماموریت ها زمانبندی می شوند و شما باید وسایل نقلیه بمب گذاری شده را در اقیانوس غرق نمایید. این مسائل خسته کننده می باشد و کمی در تنظیم آن بی نظمی صورت می گیرد.

تمامی ماموریت ها به ناحیه های مبارزه بستگی دارد. تنها باید زمین روی نقشه را باز و ماموریت های اصلی داستان را یافته و روی آنها پیشرفت نمایید. در حالی که انفجار از طریق امواج و وسایل نقلیه لحظات شیرینی را ارائه می دهد ولی شما مدام از خود می پرسید خوب، حالا چی؟

اسنایپر ها از فاصله یک مایلی می توانند تیراندازی را شیرین تر کنند. چندین ماموریت به گونه ای طراحی شده اند که به شدت محدود می باشند. دشمنان به سادگی با ازدحام زیاد می آیند و به عنوان چالش های هوشمندانه عمل می کنند و به اهداف شما می رسند که به ندرت در مکانیک و سیستم Just Cause 4 به کار می روند.

لحظه های درخشانی در داستان اصلی و ماموریت ها وجود دارد که توسط آب و هوای متنوع آن دلنشین می شوند. هنگامی که در یک ماموریت در طوفان گرفتار می شوید این را باید بدانید که بر روی بسیاری از حرکات و رفتارهای شما تاثیر می گذارد. بعلاوه، توانایی شما در پرواز و چتربازی با اختلال مواجه می شود. این موضوع به شدت تحت تاثیر بادهای غیر قابل پیش بینی می باشد. یکی از ماموریت های انتهایی در پشتِ بامِ آتش گرفته، جریان می یابد که در میان هوای خشن باید بخش زیادی از بازی را به پایان برسانید.

بازی Just Cause 4
تصویر شماره 2: پرواز ریکو در آسمان

با این حال، در آب و هواهای دیگر این چنین نمی باشد. به طور مثال آب و هوای ابری و بارانی تنها از دید بصری دارای تنوع می باشد و شما تنها هنگامی که در طوفان و بادهای شدید قرار می گیرید در عملیات خود دچار اختلال می شوید. در هر صورت باید بگویم آب و هوا در گیم پلی این بازی تاثیر گذار می باشد و در برخی مواقع باز خورد منفی نیز به همراه دارد.

فردی به نام Oscar Espinoza دستگاهی پیشرفته برای پیش بینی آب و هوا طراحی نموده. افراد ساکن کشور آمریکای جنوبی Solis او را مورد ستایش قرار می دهند. 

شما هرچه سطح تخریب و هرج و مرج را بالا ببرید پاداش و امتیازتان افزایش می یابد. فعالیت هایی جانبی گاهی از طریق سه کاراکتر کوچک انجام می گیرد. Sargento در تیم NPC ها می باشد و در صدد نابودی دشمنان بر می آید. Garland می تواند کارهای مختلفی را انجام دهد و Javi با جمع آوری اطلاعات بیشتر در Solis حل کردن معماها را سهل می نماید. (آنها فعالیت های بیشتری نیز انجام می دهند که ما به اصلی ترینشان اشاره کردیم)

داستان بازی Just Cause 4

بازی Just Cause 4 یک داستان مبهم و یکپارچه در مورد یک خانواده و مبارزه علیه سازمان فاسد را بیان می کند. در اینجا شما به وسیله کاراکتر ریکو می توانید در این بازی شروع به تحول و دگرگونی نمایید. داستان های Just Cause روش هایی برای ایجاد احساس راحتی و راهکارهایی برای حفظ محیط زیست در اختیارتان می گذارد.

Rico در این بازی نقش یک ابر قهرمان را به همراه یک هواپیما ایفا می کند و باید بگویم شخصیت بی نظیری در این بازی به نمایش می گذارد. در طول بازی شما در حال ساخت یک انقلاب در سراسر Solis می باشید و این ارتش Army of Chaos نام دارد. شما با ارتش خود به مبارزه با سازمان The Black Hand خواهید پرداخت.

The Army of Chaos به عنوان یک ابزار در کنترل مرزی در سراسر نقشه به حساب می آید.

موسیقی و گرافیک بازی Just Cause 4

مناظر و گرافیک بازی واقعا زیبا و چشم نواز هستند ولی نمی توان از آن به عنوان بهترین گرافیک یاد کرد. البته وجود آب و هواهای متنوع و مناظر شگفت انگیز شما را به وجد خواهد آورد.

صداگذاری و موسیقی بازی به نوعی شیرین و مرتبط با خود کاراکترها و صحنه ها به وقوع می پیوندد و می تواند به جذابیت بازی بیفزاید.

و در نهایت بازی Just Cause 4

Just Cause 4 دارای لحظات باورنکردنی است که در آن زیبایی و تخریب با توانایی ریکو در سراسر بازی به نمایش در می آید. شما هنگامی که به پرواز در می آیید مطمئنا از تجربه انفجار در ارتفاع لذت خواهید برد. ابزارهایی که بازی در اختیار شما قرار می دهد بسیار جذاب و لذت بخش می باشد. البته این بازی بی نقص نبوده و مسائلی مانند ساختار ماموریت کم عمق از ویژگی های این بازی می کاهد. در هر صورت بازیکنان می توانند از تاریخ 13 آذر 97 آن را بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 تجربه نمایند.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Just Cause 4 به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • ابزارهای تخریب خلاقانه و عالی طراحی شده اند
  • سیستم Physics به شما امکان تجربه ابزارهای جدید را می دهد
نکات منفی
  • اغلب ساختار ماموریت ها نامطلوب است و بهترین بازی را به ارمغان نمی آورد
  • به طرز غیر عادی دنیای آزاد بدون فعالیت کافی در اختیار دارید

خرید بازی Just Cause 4 برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =