بازی Kingdom Hearts 3 جزو سری Kingdom Hearts می باشد و ادامه Kingdom Hearts 2 و فصل نهایی Dark Seeker است. این بازی یک سفر با مسیرهای مختلف و شخصیت های متفاوت برای بازیکنان به ارمغان می آورد. همچنین این بازی بر روی موتور قدرتمند Unreal Engine طراحی شده است. این بازی در سال 2002 پس از انتشار اولین نسخه در ژاپن آغاز شد. باید بگویم بازی Kingdom Hearts III از نظر گیم پلی بسیار مشابه سری های پیشین خود می باشد. البته این را بدانید که این عنوان از مینی بازی های کلاسیک Walt Disney در سبک بازی های LCD می باشد. در ادامه مقاله با این بازی مهیج بیشتر آشنا خواهید شد.

سازندگان بازی Kingdom Hearts 3

بازی Kingdom Hearts 3 توسط کمپانی های معروف ژاپنی Square Enix و Square Enix Business Division 3 طراحی و منتشر شده است.

گیم پلی بازی Kingdom Hearts 3

نوستالژی در Kingdom Hearts به عنوان یک سری بازی بسیار قدرتمند می باشد. همه طرفداران این بازی معتقدند یک عنوان اکشن RPG هیجان انگیز با ترکیب Disney و Pixar تم قهرمانی و دوستی را به آنها هدیه می دهد. باید بگویم این بازی واقعا از نظر محتوا غنی و کامل می باشد. همین موضوع گاهی اوقات مشکل برانگیز می شود.

بازی با اجرای قطعا ای از Dearly Beloved شروع می شود. احساسات عجیب، ماجراجویانه و رویایی به شما نشان می دهد چه چیزی در بازی انتظار شما را می کشد. همانطور که مسلما می دانید این بازی مبهم و کمی درک آن سخت می باشد زیرا علاوه بر داستان گیج کننده کاراکتر های بازی به خوبی داستان را روایت نمی کنند و تنها با دیالوگ های مبهم باعث مرموزتر شدن بیشتر آن می شود.

کاراکتر Sora قهرمانی دلیر و ساده با قلب بزرگ و مهربان است. برای دوستان خود بسیار وفادار است و واقعا نمونه یک قهرمان به حساب می آید. این کاراکتر به همراه دانلد عصبی و گوفی احمق در این مسیر قدم می گذارد. این سه کاراکتر با یکدیگر به یک سفر طولانی می روند و در طول مسیر با شخصیت های نام آشنا رو به رو می شوند. داستان هایی که در جهان های مختلف پیش می آید با داستان اصلی ارتباط خاصی ندارد. در تصویر شماره 1 صحنه هایی از مبارزات بازی مشاهده می شود.

بازی Kingdom Hearts 3
تصویر 1: صحنه مبارزه بازی Kingdom Hearts 3

شما در دنیای یک کاراکتر قرار می گیرید و با نوعی انیمیشن تکراری رو به رو می شوید ولی باید بگویم دیدن این قسمت ها واقعا نوستالژی و جذاب می باشد. می توان گفت نقاط قوت بازی Kingdom Hearts 3 جزئیات دقیق آن به حساب می آید. شما می توانید در اتاق جذاب Andy با انیمیشن اسباب بازی ها رو به رو شوید. در این داستان سورا به یک اسباب بازی تبدیل می شود. همچنین به شهر Twilight از نسخه دوم بازی می رسید و مشاهده خواهید کرد که تمام نوستالژی ها برای شما زنده می شود زیرا فضا همانند سابق می باشد. هنگامی که وارد دنیای دزدان دریایی کاراییب می شوید گرافیک جدی تر و فضای غم انگیز آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. شما در این دنیا باید به کمک جک اسپارو به هدایت کشتی جنگی خود بپردازید. پس از آن وارد دنیای رنگی و شاد Winnie the Pooh می شوید. همچنین تمام دنیاهای درون بازی مینی گیم های مخصوص به خود را دارند و همین موضوع باعث سرگرمی هرچه بیشتر شما می شود. با اینکه مدت آنها کوتاه به نظر می رسد ولی به جامع تر شدن گیم پلی کمک می کند.

اگر بخواهیم کمی از مشکلات این بازی بگویم باید به جهان Frozen که کاملا سفید پوش است اشاره کنیم این مکان احساس خالی بودن دارد و حتی مراحل اصلی جالب به نظر نمی رسد. همچنین دنیای Big Hero Six یک ابر شهر شلوغ است که خیابان های به شدت خالی در آن وجود دارد.

گیم پلی اصلی بازی Kingdom Hearts 3 مبارزات آن است که با بهبود پیدا کردن به بهترین شکل خود تبدیل شده اند. یکی از مهم ترین تغییری که در این بازی رخ داده شاید افزایش سرعت مبارزات و جابجایی سریع کاراکتر سورا در میدان نبرد باشد. یکی دیگر از تغییرات گیم پلی نوع تغییر حرکت کاراکترها می باشد. تغییر نحوه بازی کاراکترها باعث می شود مبارزات بازی برای شما تکراری نشود.

از تغییرات کاراکترها بگذریم باید بگویم شما حتی اگر از جادوها بعد از مدتی به صورت مکرر استفاده کنید در نهایت به یک نسخه ارتقا یافته دست پیدا می کنید. به ویژه همراهان شما از هوش مصنوعی بالایی برخوردارند و به خوبی به یاری شما می پردازند. جالب است بدانید شما حتی می توانید شخصیت های مختلف را از دنیای دیزنی با خود همراه نمایید تا در مبارزات به شما یاری دهند. در تصویر 2 صحنه ای از انیمیشن بازی مشاهده می شود.

بازی Kingdom Hearts 3
تصویر 2: بخشی از انیمیشن بازی

یک کشتی به نام Gummi Ship در بازی حضور دارد که شما به وسیله آن می توانید در دنیای بازی به گشت و گذار بپردازید و به گنجینه های مخفی دست یابید. البته هنگامی که در کشتی حضور دارید مواظب دشمنان باشید زیرا مکانیک اسلحه کشتی چندان کاربردی نمی باشد و به راحتی ممکن است کشته شوید.

مراحل انتهایی بازی از داستان های دیزنی بیشتر فاصله می گیرد و بیشتر بر روی جهان بازی Kingdom Hearts 3 تمرکز می شود. البته همین دنیا به اندازه کافی جذاب و زیبا می باشد. در اواخر داستان با مبارزاتی روبرو می‌شوید که به شدت حماسی و به جا هستند اما بخش هایی از آن شما را به چالش نخواهد کشید ولی به شدت حماسی می باشد. همین موضوع توانسته بسیاری از طرفداران این بازی با رضایت کامل از آن لذت ببرند.

داستان بازی  Kingdom Hearts 3

داستان بازی Kingdom Hearts 3 با پیچیدگی های زیادی مواجه است و شما مسلما نمی توانید تنها با بازی کردن همین نسخه متوجه جزئیات آن شوید و همین موضوع ناامید کننده به نظر می رسد. زیرا نسخه سوم بازی پایان این مجموعه و اتمام ماجراجویی Sora و دوستانش به حساب می آید. به طور کلی اگر بخواهم داستان بازی Kingdom Hearts 3 را خلاصه شرح دهم کاراکترهای سورا، دانلد و گوفی برای نبرد با نیروهای تاریکی آماده می شوند. البته شما نمی توانید با این توصیف خلاصه به جزئیات داستان پی ببرید ولی اگر مایل باشید می توانید با مطالعه و پیگیری بیشتر وارد این داستان شوید.

پیچیدگی بیش از حد داستان این بازی به دلیل Spin off های گوناگونی است که در این بین منتشر گشته. کاراکترهای مختلف در بازی بنا به داستان شخصیت پردازی شده اند. همچنین نکته دیگری که باعث می شود این بازی گیج کننده به نظر برسد این است که برخی از کاراکترهای قدیمی با فرم جدیدی ظاهر می شوند. حتی تعدادی از آنها در گذشته اسم دیگری داشتند و هم اکنون نام دیگری دارند.

موسیقی و گرافیک بازی Kingdom Hearts 3

بازی Kingdom Hearts 3 همانند عنوان های پیشین خود با پخش Dearly Beloved آغاز می شود. Yoko Shimomura یک نوازنده خوب می باشد که تمام آهنگ را از اعماق قلبش به نواختن در می آورد. این آهنگ در یک لحظه آرام و ملایم می باشد و بسیار عاقلانه، پرماجرا و نشاط آور است.

گرافیک این بازی متفاوت و قابل تحسین است زیرا دنیاهای متفاوت آن با جزئیات و دقت بالایی طراحی شده و همین تنوع به تمامی بخش های بازی کمک نموده است.

در نهایت بازی Kingdom Hearts 3

در نهایت باید بگویم بازی Kingdom Hearts 3 با تمام ایرادهای مشاهده شده هنوز هم مبارزات جذابی دارد و گیم پلی آن همانند گذشته شما را سرگرم خواهد کرد. این بازی مهیج از سال 2002 به همراه سورا شروع و در سال 2019 به پایان رسید. بازیکنان و طرفداران این بازی هم اکنون می توانند این عنوان را بر روی کنسول های ps4 و xbox1 تجربه نمایند و از سفر خود در این بازی لذت ببرند.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Kingdom Hearts 3 به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت
  • دنیای زیبا تحقق یافته و لذت بخش
  • شخصیت های Pixar و Disney داستان های جذاب قابل توجه
  • مبارزه ساده، جادویی و فوق العاده هیجان انگیز است
نکات منفی
  • داستان کلی پیچیده و دشوار است
  • برخی از جهان ها فاقد احساس هستند
  • Gummi Ship رضایت بخش نیست

خرید بازی Kingdom Hearts 3 برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 20 =