بازی Monster Hunter: World یک بازی کاملا ژاپنی به حساب می آید که به تازگی وارد بازار غرب شده و توانسته توجه همه را به خودش جلب کند. این بازی توسط شرکت مشهور 38 ساله Capcom، بر روی کنسول های ps4 و xbox1 در تاریخ 6 بهمن 96 منتشر شده است. اما تاریخ انتشار نسخه pc آن هنوز مشخص نیست.

Yuya Tokuda کارگردان، و Hironobu Takeshita و Shingo Izumi و Kazunori Inoue، تهیه کنندگان بازی جذاب و مهیج Monster Hunter: World هستند. این بازی به سرعت توجه بازیکنان را به خود جلب کرد و توانست طی  کمتر از 2 ماه، بیش از 7 میلیون نسخه را بفروش برساند.

بازی  Monster Hunter: World اکشن و جهان باز است.

گیم پلی بازی Monster Hunter: World

در این بازی، بازیکن نقش یک شکارچی را (که مدام به دنبال شکار هیولا است) بازی می کند. بهتر است بگویم این بازی بسیار جذاب، تنها یک هدف را در سر دارد. و آن، کشتن و نابودی هیولاهای سر سخت و عظیم است. وسعت و گستردگی دنیای بازی، بازیکن را شدیدا به Monster Hunter جذب می کند.

یکی از اتفاقات جذاب که در گیم پلی بازی تاثیر بسیار مثبتی می گذارد، می توانم به آنلاین بودنِ آن است. شما می توانید به همراه دوستان خود به نبرد با هیولاها بپردازید. این نکته را بدانید که هیولاها با ورود فرد جدید به بازی، قوی تر شده و نیاز به تلاش بیشتری برای کشتنشان احساس می شود.

شما به وسیله کشتن هیولاها، امتیازاتی دریافت می کنید، که برای ساخت سلاح یا تجهیزات دیگر، نیازمند آن خواهید بود. این بازی جهان باز است و از منظر سوم شخص دنبال می شود. در بازی Monster Hunter: World همانند نسخه های پیشین خود، به دنیای جدیدی سفر می کنید. یکی از این پایگاه های اصلی در بازی، Astera است.

بازی Monster Hunter: World
مبارزه با هیولا

کاراکتر بازی ویژگی خاصی ندارد. اما می توان به تجهیزاتش که شامل 14 اسلحه –شمشیر، کمان، چکش و …- است، اشاره کرد. اگر بازیکن به درستی از ابزاری که در دست دارد استفاده نکند، مطمئنا نمی تواند در بازی پیروز شود. بعضی از تجهیزاتِ جالب تر را می توان به صورت جداگانه نیز خریداری کرد. بسیاری از تجهیزات از طریق پاداش برای تکمیل ماموریت یا غارت به بازیکن تعلق می گیرد. مهم ترین و تاثیرگذارترین قسمت گیم پلی، به دست آوردن تجهیزات از طریق کشتن هیولاها است.

پس از بازی در اردوگاه Astera، به منطقه open end که جهان جدیدی را برای بازیکن تشکیل می دهد، سفر خواهید کرد. تمامی این مناطق به طور یکپارچه به هم متصل می باشند. بازیکن می تواند در این اردوگاه استراحت کرده و برای بازگرداندن سلامتِ خود، غذا فراهم نماید. بازیکن برای یافتن هیولاها، تحقیقاتی انجام می دهد تا بتواند نقاط ضعف و قوت رفتار خود را نسبت به آنها تطبیق دهد.

هنگام مبارزه با هیولا، می توانید از چندین روش مختلف مانند تله –برای ضعیف شدن- یا سلاح های ترکیبی استفاده کنید. هیولاها هنگام ضعیف شدن، فرار می کنند تا به استراحت بپردازند و اغلب تهاجمی تر رفتار می کنند. در این زمان است که شما می توانید به وسلیه ی ابزار Slinger به سمت هیولا سنگ پرتاب کنید.

بازی Monster Hunter: World
هیولای عظیم جثه

در مبارزات باید مراقب سلامت خود باشید. زیرا اگر مقدار جان شما به صفر برسد مجبور خواهید بود به اردوگاه بازگردید. البته لازم به ذکر است بازیکن می تواند تجهیزات مربوط به سلامت خود را همراه داشته باشد تا در هنگام نیاز از آن ها استفاده نماید.

در اردوگاه Astera بازیکن می تواند به خرید و فروش کالا، ساخت تجهیزات و کسب اقلام جدید دست یابد. همچنین می تواند سلاح خود را با مقاومت خاص و کشنده تر ارتقا دهد.

 طبق گفته Yuya Tokuda، زمان بازی برای اتمام در حدود 40 تا 50 ساعت طول خواهد کشید.

هر بازیکن می تواند در Astera، 6 صندوق فعال داشته باشد. که وقتی آنها تکمیل شود پاداش خوبی به بازیکن تعلق بگیرد. همچنین بازیکن می تواند ماموریت های تحقیقاتی -برای بررسی هیولاها- با مگس انجام دهد.

بر خلاف بازی های سبک شکار هیولا، ماموریت های اصلی داستان بازی Monster Hunter: World بسیار واضح است. همچنین در گوشه تصویر نقشه ای وجود دارد که موقعیت کنونی شما را نشان می دهد.

بخش آنلاین بازی Monster Hunter: World

بازی Monster Hunter: World در حالت آنلاین و گروهی می تواند تا 16 بازیکن را پشتیبانی کند. هنگامی که یک بازیکن در بازی پیشرفت کرده، می تواند در ماموریت ها دوستان خود را به بازی دعوت کند. Palico نام گربه ای است که همیشه یار شما خواهد بود و برای کمک کردن شما را همراهی می کند. Palico نیز مجهز به اسلحه و زره است.

بازی Monster Hunter: World
polico یار همیشگی بازیکن

اگر به دنبال بازی هستید که شما را ساعت ها به خودش درگیر کند و جزو بهترین بازی های لیست انتخابیتان قرار گیرد، حتما بازی Monster Hunter: World را که بر روی کنسول های ps4 و xbox1 موجود است را امتحان کنید. امیدوارم به زودی نسخهpc  آن نیز منتشر شود.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Monster Hunter: World برای من، گروه کروکوگیم و دوستانتان به صورت دیدگاه در قسمت پایین همین مقاله قرار دهید.

خرید بازی Monster Hunter World

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 3 =