یکی از مجموعه بازی ‌های ورزشی کمپانی EA Sports سری NHL، شبیه ‌ساز ورزش هاکی روی یخ است که هر ساله منتشر می‌ گردد. بازی هاکی یکی از ورزش های پر طرفدار دنیای ورزش شناخته می شود و همین موضوع کمپانی EA Sports را بر آن داشته تا سری بازی های NHL را تولید کند. کنترل های فوق العاده و بسیاری از موارد دیگر باعث شده بازی NHL 19 جذابیت و هیجان این ورزش را به خوبی به نمایش درآورد.

سازندگان بازی NHL 19

NHL 19 یک بازی ویدیویی شبیه ساز هاکی می باشد که توسط EA Vancouver طراحی و توسط EA Sports منتشر شده است. اولین نسخه از این بازی چندین سال پیش برای PC منتشر گشت. این بازی در تاریخ 14 سپتامبر (23 شهریور ماه) بر روی پلتفرم های xbox1 و ps4 روانه بازار گردید.

گیم پلی بازی NHL 19

این بازی دارای فهرستی بیش از 200 بازیکن و همچنین شخصیت های افسانه ای مانند Wayne Gretzky می باشد و در این سری برای اولین بار بازیکنان علاوه بر عرصه های حرفه ای، قادرند در بازی های فضای باز رقابت کنند و هم چنین می توانند شخصیت خود را با استفاده از بیش از 900 گزینه سفارشی سازی ایجاد نمایند. در تصویر شماره 1 نمایی از مسابقات در فضای بازی را مشاهده می کنید.

بازی NHL 19
تصویر شماره 1: صحنه ای از مکان های رو باز مسابقات

بازی NHL 19 علاوه بر حالت Hockey League و NHL Threes دو حالت جدید به نام NHL Ones و Pro-Am را معرفی می کند. از حالت‌ های جدیدی که سازندگان به بازی NHL 19 اضافه کرده‌اند، می ‌توان به بخش جدید World of Chel  اشاره کرد که از بخش اصلی بازی، کاملا جداگانه ساخته شده است. World of Chel یک قطب آنلاین با چندین حالت است که باعث پیشرفت بازیکنان شما در انجام مسابقات می شود.

حالت Ones در بازی NHL 19

یکی از قابل توجه ترین حالت های World of Chel بازی 1v1v1 در دریاچه های یخ زده می باشد. در اطراف این دریاچه ها تماشاگران ایستاده اند که حتی شما قادرید لرزیدن آن ها را مشاهده نمایید. بازی 1v1v1 به گونه ای است که 3 بازیکن به صورت رایگان در تمام مسابقات به بازی می پردازند.

رقابت های این بازی هیچ گونه قاعده ای در پیش ندارد و هدف بازیکنان تعداد گل بیشتر برای پیروزی در بازی می باشد. که همین موضوع این حالت از بازی را نسبت به حالت های استاندارد، سخت تر می کند. یکی از نکات قابل توجه، تجربه این مسابقات در فضا های باز می باشد. حالت Ones فقط به صورت آنلاین است که از ضعف های بزرگ بازی NHL 19 محسوب می گردد. در تصویر شماره 2 نمایی از بازی را مشاهده می نمایید.

 بازی NHL 19
تصویر شماره 2: نمایی از بازی NHL 19

موتور بازی NHL 19

موتور بازی در این نسخه بسیار ارتقا داشته. این موتور تحت عنوان RPM Tech می باشد. RPM Tech باعث بهبود انیمیشن های بازی می گردد. هم چنین بازیکنان درون زمین هنگام برخورد های فیزیکی می‌ توانند روی تک تک نقاط بدن یکدیگر اثر بگذارند که همین موضوع، روند بازی را بیش از پیش واقعی می گرداند.

حالت Franchise در این نسخه هم وجود دارد و بسیار بالاتر از حد انتظار ظاهر شده. در این حالت تیم های سه نفره در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و به انجام بازی می پردازند. این مسابقات از سرعت بالایی برخوردار است.

حالات استاندارد بازی NHL 19 دارای تیم های حرفه ای واقعی، بازیکنان، استادیوم ها، داوران و تمام جزئیات یک ورزش واقعی می باشد.

Pro-Am در بازی NHL 19

Pro-Am اولین امتیازی است که در مکانی به اسم World of CHEL به دست خواهید آورد و یک سرگرمی در بخش آنلاین به حساب می آید. طرفداران مشتاق بخش آنلاین دوست دارند یک پست را در بازی انتخاب کنند و با دوستان خود برای ضربه زدن به سایر بازیکنان همکاری نمایند.

این بخش واقعا خشن ساخته شده است. Pro-Am یک سری چالش دارد که به شما اجازه می ‌دهد با پستی که انتخاب کرده‌اید، به تمرین بپردازید. یکی از نکات قابل توجه در بازی این می باشد که شما این کار را با بازیکنان حرفه‌ای سری NHL امروزی انجام خواهید داد که در کنار آن ها قهرمانان قدیمی این بازی هم قطعا حضور خواهند داشت. این قسمت برای ایجاد شخصیت شما و رشد و توسعه مهارت هایتان در روند بازی بسیار موثر است.

تکنولوژی Real Player Motion در بازی NFL 19

این سیستم به شما اجازه می ‌دهد که به‌ صورت یکپارچه هر گونه انیمیشنی را اجرا کنید. انحنای و گوشه‌ های زمین بازی، تغییر جهت بازیکنان و همینطور چند اسکیت باز با حالت و سایز های مختلف در این بخش از بازی خوبی به تصویر کشیده شده اند. در این قسمت تغییر جهت بازیکنان در سرعت های بالا به صورت حرفه ای طراحی گشته در نتیجه حسی شبیه به بهترین ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت باز امروزی به شما دست خواهد داد. صدای تماشاگران، حرکت های حرفه ای بازیکنان روی یخ، حضور گزارشگران NBC Sports و گزارشگری آنها با افراد مشهوری همچون Eddie Olczyk و Mike Emrick جذابیت بازی را بیش از پیش افزایش می دهد.

یک بخش سخت ‌تر از گذشته هم وجود دارد که صرفا روی بازی کردن با ستارگان NHL متمرکز است و شامل قهرمانان بزرگ NHL نظیر Wayne Gretzky و بسیاری دیگر از ستارگان می ‌شود. همچنین بخش جدید دیگری به اسم Threes نیز به این بازی اضافه شده که به شما این اجازه را می ‌دهد تا حداکثر با 5 بازیکن دیگر به صورت آنلاین بازی کنید. در تصویر شماره 3 صحنه ای از خوشحالی بازیکنان پس از پیروزی را مشاهده می نمایید.

 بازی NHL 19
تصویر شماره 3: صحنه ی خوشحالی بازیکنان

حالت Fog of War بازی  NHL 19 

بخش جدیدی به نام Fog of War به بازی اضافه شده است. به لطف بخش مذکور، با انجام بازی ‌های مختلف، اطلاعات بازیکنان حریف شما کمتر و کمتر می‌ شود و این شما هستید که باید با ارسال آنالیزورهای مختلف، اطلاعاتی را که از رقیبانتان به دست آورده و بازیکنانی که لازم است به تیم‌ تان اضافه شود را شناسایی کنید.

بازی NHL 19 برای تبدیل شدن به یک بازی کامل، شخصیت های قابل پخش زیادی را به معرض نمایش می گذارد. حضور کاراکتر هایی همچون Wayne Gretzky ،Mario Lemieux ،Patrick Roy و Mark Messier و حتی بازیکنان قدیمی مانند Jean Beliveau به چشم می خورد. این بازی از جزئیات بسیار ریزی ساخته شده است. بازیکنان دهه ی 50 و 60 میلادی همچون Beliveau از کلاه ایمنی استفاده نمی کند و چوبی را که انحنای کمی در تیغه دارد انتخاب می نماید.

در بازی قسمت های سرگرم کننده ای با حضور Gretzky و ستاره های NHL مانند Alexander Ovechkin و Connor McDavid به چشم می خورد.

بازی NHL 19 این امکان را به شما می دهد تا به عنوان تیم های دیگر در لیگ های هاکی در دنیای واقعی، بازی کنید. این بازی تیم های AHL، تیم های ملی و لیگ های متعدد بین المللی (از اروپا گرفته تا سایر نقاط جهان) را با سطوح مختلف پوشش می دهد و همین موضوع باعث گشته احساس واقعی تری به بازیکنان منتقل شود.

گرافیک و موسیقی بازی NHL 19

NHL 19 به طور حیرت انگیزی زیبایی شناسی را به تصویر می کشد و مناظر بی نظیری را خارج از ورزشگاه به نمایش در می آورد. بزرگ ‌ترین و بهترین تغییری که شما می‌ توانید در روند بازی ببینید، در زمین‌ های هاکی فضای باز است. بهبود های بصری و گرافیکی به وضوح در تصاویر این بازی قابل مشاهده اند. سیستم نو رپردازی جدید PBR باعث می ‌شود سطح زمین از دید بیرونی به قدری متفاوت باشد که تا به حال هیچ وقت در سری NHL مشاهده نکرده‌اید. در تصویر شماره 3 نمایی از گرافیک بی نظیر بازی را مشاهده می کنید.

بازی NHL 19
تصویر شماره 3: صحنه ای از گرافیک بازی

صداگذاری بازی به صورت کاملا حرفه ای انجام شده و در جریان بازی حتی قادرید صدای بازیکنان را در جای جای بازی بشنوید. در طی بازی موسیقی های فراوانی پخش می گردد.

حرف آخر در مورد بازی NHL 19

بازی NHL 19 به دلیل کنترل های فوق العاده در بازی و حالت های مختلف باعث می شود تجربه ای بی بدیل برای بازیکنان ایجاد گردد. بازی NHL 19 یک راه سرگرم کننده جدید برای بازی با دوستانتان در محیط های زیبا در فضای باز است. این ویژگی ها ی تکراری ممکن است بازیکنان قدیمی را ناامید نماید.

همان طور که پیش تر اشاره شد، بازی NHL 19 برای ps4 و xbox1 وجود دارد. پس اگر این بازی را بر روی پلتفرم های بالا، انجام می دهید تجربه و نکات آموزشی خود را از بازی NHL 19 برای دوستانتان در کامنت های زیر به شکل دیدگاه در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت

 

  • حالت های متعدد و سرگرم کننده بازی
  • کنترل های موجود در جریان بازی
  • ماندگاری روح بازی NHL
  • هیجان زیاد در حالت Threes
نکات منفی

 

  • عدم وجود ویژگی های جدید برای بازیکنان قدیمی
  • بعضی از حالت ها فقط در بخش آنلاین قابل اجرا می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 7 =