Brendan Greene طراح و کارگردان ایرلندی 41، ساله زمانی که مشغول به ساخت این بازی بود، مطمئنا فکرش را هم نمی کرد که بازی به این شهرت و فروش بالا دست پیدا کند. بازی PUBG در استودیو  Bluehole برای پلتفرم های pc ،xbox1 ،Android ،iOS در سال 2017 منتشر شد. Chang-han Kim تهیه کننده و Tom Salta-آمریکایی- سازنده موسیقی بازی Pubg بوده اند.

این بازی که به صورت چشم گیری سر و صدا کرد، توانست جوایز بسیاری را از آن خود کند.

بازی PlayerUnknowns-Battlegrounds به عنوان بهترین بازی گروهی شناخته شده و نامزد دریافت جایزه بهترین بازی سال بوده است. در زمان انتشار این بازی -2017- جوایزی برای بهترین بازی رایانه ای، بهترین بازی گروهی، بهترین بازی نمایشی و بهترین تیراندازی را دریافت کرد.

بازی پابجی توسط Tencent Games در چین منتشر شد همچنین دو نسخه موبایل برای آندروید و iOS نیز در اوایل سال 2018 به بازار آمد.

بازی پابجی دستاوردهای برجسته ای در بازی آنلاین به دست آورده است.

گیم پلی بازی PUBG

بازی PUBG ویژگی Battle royale را برای جذابیت هرچه بیشتر گیم پلی، به بازی افزوده است. الهام این بازی براساس نسخه های قبلی 2000 Battle royale بوده و بر اساس بازی خلاقانه Green گسترش یافته است. در بازی پابجی بیش از صد بازیکن بر روی یک جزیره، به دنبال سلاح و تجهیزات به دنبال کشتن یکدیگر در تلاش اند.

منطقه امنِ موجود در نقشه بازی با گذشت زمان کاهش می یابد و بازماندگان را به مناطق دشوارتر هدایت می کند. آخرین بازماندگان در بازی، پیروز خواهند شد.

تا مارس 2018 نسخه ی ویندوز بازی PlayerUnknowns-Battlegrounds بیش از 30 میلیون نسخه فروخت، این در حالی است که نسخه xbox1 آن تنها 5 میلیون نسخه توانست فروش برساند.

میدان های جنگ انواع جدیدی از گیم پلی را ارائه می دهند که توسط بازیکنان، در هر سطحی به راحتی قابل دسترس خواهد بود. شرکت PUBG ابزارهای درون بازی را برای کمک به بازیکنان ارائه کرده است. زیرا هدف آن ها محبوبیت هرچه بیشتر بازی بوده و در نهایت می تواند بازیکن را ساعت ها جذب وشیفته ی PUBG نگه دارد.

Battlegrounds یک بازی اکشن به حساب می آید. آنها می توانند به صورت انفرادی یا گروهی برای زنده ماندن تلاش کنند در هر صورت، آخرین فرد یا تیم باقی مانده، برنده به حساب می آید.

داستان بازی PUBG

بازی PUBG خط داستانی خاصی ندارد اما توانسته با طراحی هوشمندانه توجه بازیکنان را به خود جلب کند. بازی بر روی نقشه های بیابانی و جنگلی جریان دارد.

بازی PUBG

در ابتدای بازی، بازیکنان از یک هواپیما بر روی یک منطقه از نقشه -یک جزیره ی عظیم- به همراه چتر نجات فرود می آیند. مسیر پرواز هواپیما، در سراسر نقشه طی هر مرحله دارای تفاوت هایی است. بازیکن می تواند سرعت و مسیر چتر نجات خود را کنترل نماید.

بازیکنان نمی توانند لباس های خود را انتخاب کنند، در واقع، این موضوع، به هیچ وجه به بحث گیم پلی ورود نمی کند. بهتر است بگویم شما ابتدای بازی هیچ چیز در اختیار ندارید. در بازی بهتر است زمان خود را مدیریت کنید و به جای پیاده دویدن از وسایل نقلیه مانند موتور، اتومبیل و یا قایق استفاده کنید.

شما می توانید محموله های مورد نیاز خود را از روی زمین به دست آورید. ولی بدانید محموله هایی که از طریق هواپیماها ارسال می شوند، جامع تر و مفید تر خواهند بود. اما احتمال آنکه قبل از شما بازیکن دیگری آن محموله را به دست آورد وجود دارد. در آن هنگام است که نبرد بر سر محموله، آغاز می شود.

هنگامی که زمین فرود می آیید، می توانید ساختمان ها و مسیرهای دیگر را برای یافتن سلاح، وسایل نقلیه، زره، لباس و سایر تجهیزات جستجو کنید. این موارد در ابتدای بازی در سراسر نقشه توزیع شده است، در حالی که بعضی مناطق با ریسک بیشتر، دارای تجهیزات بهتر هستند.

بازی PUBG
بازیکن هنگام فرود از هواپیما

بازیکنان می توانند بازی را هم از دید اول شخص و هم از دید سوم شخص دنبال کنند. هر کدام از این شرایط، دارای مزایا و معایب در آگاهی و مبارزه برای موقعیت های بازیکنان هستند.

در بازی پابجی، بازیکنان مرز بین منطقه امن و غیر امن را به صورت یک دیوار آبی درخشان می بینند.

هر چند دقیقه، منطقه امن شروع به کوچک شدن به سمت یک موقعیت تصادفی می کند، هر بازیکنی که در خارج از منطقه امن به سر می برد، به طور مداوم آسیب می بیند و در صورتی که نتواند خود را به منطقه امن در زمان مشخص برساند، در نهایت از بین خواهد رفت.

در حین نبرد، مناطق به صورت تصادفی در نقشه قرمز و بمب گذاری می شود و تهدیدی برای بازیکنانی که در آن منطقه وجود دارد به شمار می رود. بازی به بازیکنان چند دقیقه قبل از این حوادث هشدار می دهد و زمانی را برای منتقل شدن و ایمن کردن خود برای آنها در نظر می گیرد.

نبردها در PUBG به طور متوسط بیش از 30 دقیقه زمان می برد.

در پایان نبرد، میزان زمانی که بازیکنان توانسته اند زنده بمانند و اینکه چه تعداد بازیکن کشته و آسیب دیده، ارزیابی می شود. در واقع از طریق نبردها و کشتن دشمنان، امتیاز خود را افزایش می دهند.

شباهت بازی پابجی به ARMA 3 و H1Z1

رویدادهایی مانند: ایجاد تیم ها یا تغییر توزیع سلاح و زره در نقشه، قوانین بازی را از حالت عادی تغییر می دهند. Brendan Greene اذعان کرد این بازی با ترکیبی از شبیه سازی بازی ARMA 3 و H1Z1 طراحی شده است.

مشکلات بازی PUBG

این بازی دارای مشکلات گرافیکی از جمله دیر لود شدن نقشه ها و غیره می باشد. ولی نتوانسته از محبوبیت این بازی بکاهد. این مشکل بسیار جدی است زیرا ممکن است بازیکن حریف، جایی که شما در آن پنهان شده اید را به صورت لود نشده ببیند و همین امر باعث می شود پنهان شدن شما کار بیهوده ای به نظر رسد.

بازی PUBG در تاریخ 26 اسفند 95 برای پلتفرم های xbox1 و چند ماه بعد برای pc منتشر شد. و نسخه ی Android و ios آن در سال 2018 وارد بازار شد.

اگر به دنبال ماجراجویی و هیجان هستید می توانید آن را در بازی PUBG تجربه کنید.

خرید بازی PUBG برای PS4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 13 =