بازی Tekken از 24 سال پیش، مهمان کنسول های خانگی و دستی شما بوده و غالبا هر گیمری حداقل یکبار آن را بازی کرده است. بازی ژاپنی Tekken در عنوان هفتم خود، برای اولین بار روی موتور 4 Unreal Engine اجرا می شود. بازی Tekken 7 از سال 2015 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 عرضه شده است.  این بازی همیشه رقیبی برای Mortal Kombat به حساب می آمده و هنوز بعد از گذشت سالها، ذره ای از محبوبیت خود را از دست نداده است. این بازی مبارزه ای خشم و قدرت را برای شخصیت های اصلی به نمایش می دهد. در ادامه مقاله متوجه خواهید شد که در نسخه ،7 این جذابیت حفظ شده است یا خیر؟

pc           ps4      xbox1         بازی Tekken


سازندگان بازی Tekken 7

استودیو و شرکت ژاپنی Bandai Namco Entertainment به وسیله طراحی و انتشار بازی Tekken 7 توانست به یک موفقیت تجاری دست یابد. همچنین طی 2 سال، بیش از 3 میلیون نسخه در سراسر جهان بفروش رساند.

وقایع بازی Tekken 7 مدت کوتاهی پس از ماجراهای Tekken 6 رخ می دهد. این ماجرا مربوط به نبرد بین Hejhachi و پسرش Kazuya می باشد.

گیم پلی بازی Tekken 7

در بازی Tekken 7 گیم پلی مهم ترین بخش بازی به حساب می آید. این بازی با حفظ تعادل توانسته، بخش مدرن را در کنار سبک کلاسیک خود به خوبی به نمایش بگذارد. همچنین این بازی در بخش مبارزاتی بسیار قوی ظاهر شده و همین موضوع باعث موفقیت در بین عنوان های Fighting شده است. سبک مبارزاتی در همان نوع قدیمی به همراه المان های جدید به چشم می خورد.

هنگامی که Health Bar شما کاهش می یابد دور آن هاله ای قرمز رنگ ظاهر می شود. در آن زمان Rage Art شما فعال شده و می توانید از آن استفاده کنید و آسیب عمیقی به حریف خود وارد نمایید. باید در بعضی مواقع آسیبی را تحمل نمایید تا بتوانید آسیب جدی تری به دشمن وارد کنید. همچنین بازیکن بعد از آسیب دیدگی زیاد، ظاهرش تغییر خواهد کرد.

در این نسخه وجود صحنه های آهسته به چشم می خورد. این موضوع از نسخه 6 به بعد وارد بازی شد. اینکه بازی حرکت جذابی را دوباره به صورت آهسته به نمایش در می آورد مطمئنا جذاب خواهد بود.

بخش داستانی بازی به صورت آفلاین اجرا می شود و بازیکن با هوش مصنوعی به مبارزه می پردازد. البته این را بدانید برای هر شخصیت تنها 5 مبارزه وجود دارد  که تقریبا برای چند شخصیت اصلی همیشه ثابت خواهد بود. در واقع شما در هر مبارزه تقریبا افراد یکسانی را مشاهده می کنید. این موضوع کمی ناامید کننده می باشد و ممکن است بخش آرکید بازی جذابیت خود را از دست بدهد. آرکید حالتی از بازی است که بازیکن می تواند در آن با هوش مصنوعی به مبارزه بپردازد تا تمام فوت و فن بازی را به دست آورد.

بازی Tekken 7
صحنه ای از نبرد

البته بازی حالت Treasure Battle را برای بازیکنانی که می خواهند با شخصیت مورد علاقه خود بازی کنند نیز قرار داده است. اما در بخش Treasure Battle می توانید باشخصیت مورد علاقه خود به مبارزه بپردازید. این بخش جذابیت بیشتری نسبت به حالت آرکید دارد. زیرا تعداد مبارزات افزایش یافته و چالش هایی در ابتدا و پایان هر مسابقه طراحی شده است. همچنین در این بخش درجه سختی بازی به اختیار خود بازیکن گذاشته شده است. البته در بازی Tekken 7 شاهد مبارزه به صورت تک به تک خواهیم بود و از یار کمکی خبری نخواهد بود.

بخش دیگری در قسمت آفلاین به نام تمرین وجود دارد که بازیکنان می توانند به صورت دو نفره با یکدیگر به نبرد بپردازند. این بخش به خودی خود جذابیت بسیاری را شامل می شود. زیرا گیم پلی در این قسمت به خوبی رعایت شده است. همچنین، همانطور که از اسم این قسمت مشخص است اگر بازیکن قصد حرفه ای شدن در بازی را دارد، این بخش امکان تمرین را به او خواهد داد.

از مبارزات داستانی که دور شویم، بازی حالت آنلاین را نیز در اختیار شما قرار داده. که یکی از بخش های مهم گیم پلی به حساب می آید. این بخش 3 حالت متفاوت را شامل می شود. حالت های Player Match و Ranked شما را مدت ها مشغول یافتن حریف خواهد کرد که ممکن است سرور حریف به شما متصل نگردد. البته بخش دیگری به نام تورنومنت وجود دارد که می توانید به راحتی با حریفان به مبارزه بپردازید. لازم است بدانید در برخی مواقع بازیکن میزبان، بعد از باخت از بازی خارج می شود و شما نیز چاره ای جز بیرون آمدن نخواهید داشت. این موضوع بسیار ناراحت کننده خواهد بود ولی در حال حاضر طراحان فکری برای این موضوع نکرده اند.

شما در ابتدا با صفحه ای از کاراکترهای مختلف رو برو می شوید و همین انتخاب در نوع مبارزات شما تاثیر خواهد گذاشت. 36 کاراکتر مختلف در دنیای بازی وجود دارند تا شما را به خوبی سرگرم کنند. در بازی Tekken 7 برخی از کاراکترها مانند آکوما حرکت های جدید تری را انجام خواهد داد. آکوما شخصیت اصلی در بازی Street Fighter بوده و هم اکنون در بازی Tekken 7 وارد شده است.

بازی Tekken 7 این قابلیت را دارد که شما ظاهر بازیکن خود را به سلیقه خود تغییر دهید. این موضوع سبب می شود کاراکترهای مورد علاقه خود را به صورت دلخواه ببینید. البته برای این تغییرات باید درون بازی مبلغی را هزینه کنید یا از جوایزی که از بازی دریافت می کنید این شخصی سازی را انجام دهید.

بازی Tekken 7
صفحه انتخاب کاراکتر

با اینکه در بالا تمام جزئیات گیم پلی برای شما مو شکافی شده، اما بهتر است بدانید به طور کلی موفقیتی که این بازی کسب کرده دلیلش حفظ سبک کلاسیک در کنار تغییرات مناسبی است که در هر نسخه اعمال می کند. من به عنوان کسی که این بازی را از سالها تجربه کرده ام در نسخه های جدید تغییرات به اندازه ای مشاهده شده است. البته این را نیز بدانید کاراکتر بازی هنوز با همان دکمه ها حرکت های سابق را انجام خواهد داد.

داستان بازی Tekken 7

بازی Tekken 7 در رده بازی هایی قرار دارد که حتی اگر داستانی نداشته باشد ذره ای از جذابیت بازی کم نخواهد شد. اما ژاپنی ها فکر همه چیز را کرده اند و در قسمتی از بازی، 22 مبارزه برای معرفی کاراکترها و داستان آنها قرار داده اند. بخش داستانی بازی، بی آنکه حتی کمی شما را خسته کند می تواند حدود 5 تا 6 ساعت به خوبی شما را سرگرم کند.

داستان بازی از طریق یک راوی روایت خواهد شد. کازویا از پدر خود متنفر بوده و در پی انتقام از هیهاچی است. زیرا خواهر و مادر او را کشته است. در بین این انتقام جویی ها، گروهی از قهرمانان بازی در پی یافتن کازاما هستند تا آن را به میشیما زایباتسو برگردانند. در بین داستان اصلی، داستان های فرعی زیادی وجود دارد که بعد از مدتی از بازی کردن به آن ها پی خواهید برد.

طراحان بازی به وسیله موتور 4 Unreal Engine توانستند گرافیک بازی را ترکیبی بین مدرن و کلاسیک قرار دهند. این بخش جذابیت های خاص خود را شامل می شود زیرا وجود صحنه های متنوع زیادی، به چشم می خورد. همچنین در بعضی از مبارزات هنگامی که به زمین فشار وارد می شود، بازی شما را در محیط دیگری قرار می دهد. (ناگهان زیر پایتان خراب می شود و به مکان دیگری منتقل می شوید).

حرف آخر درباره بازی Tekken 7

این بازی سالهاست با حفظ سبک کلاسیک خود، توانسته طرفداران بسیاری درسراسر جهان داشته باشد. البته بازی همیشه امکانات جالبی را در نسخه های جدید خود وارد می کند. اگر شما تا به امروز بازی Tekken را تجربه نکرده اید، مطمئنا یکی از بازی های ماندگار تاریخ را از دست داده اید.

بازی Tekken 7 هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Tekken 7 برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.

خرید بازی Tekken 7

1 thoughts on “نقد و بررسی بازی Tekken 7

  1. آرین says:

    این بازی هنوز در یکسری شخصیت ها با حرکت تکنیک تکراری غیر قابل دفاع ضعف دارد.که این ضعف در سالهای پیشین با هاورانگ و .. بود رفع شد الان ۳ شخصیت دیگه مشکل دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 18 =