بازی The Awesome Adventures of Captain Spirit به صورت ماجراجویانه جز سری بازی های فرعی بازی Life is Strange به حساب می آید. Captain Spirit با اینکه به یک ناحیه تکیه می کند و به سرعت به پایان می رسد اما از جذابیت آن چیزی کم نمی کند. این بازی به صورت رایگان هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 عرضه گشته و همچنین بازی بر روی موتور Unreal طراحی شده است. در ادامه مقاله با نکاتی در مورد آن آشنا می شوید.

pc     ps4       xbox1        بازی The Awesome Adventures of Captain Spirit


???? A Way Out

سازندگان بازی The Awesome Adventures of Captain Spirit

کمپانی Dontnod Entertainment و Square Enix با همکاری یکدیگر در ساخت بازی The Awesome Adventures of Captain Spirit تلاش نموده اند. از سابقه درخشان هر دو کمپانی (حتی پیش از انتشار بازی) می توان حدس بر موفقیت آن زد. Raoul Barbet و Michel Koch کارگردان ها و Luc Baghadoust تهیه کننده این بازی می باشند.

این بازی پیش از Life Is Strange 2 وارد بازار شده و علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است.

نگاهی به بازی The Awesome Adventures of Captain Spirit

شاید جالب باشد که از ابتدا بگویم سازندگان Captain Spirit از بازی هایی مانند Ground Zeroes MGS وPhantom Pain الهام گرفته و این بازی را با جلوه های بصری و چندین مکانیک جالب ادغام نموده اند.

Captain Spirit بازیگوش، ابر قهرمانِ کاراکترِ Chris Eriksen، -یک پسر جوان- است. او احساساتی غیر منتظره  با تعصبی کودکانه و حال غم انگیزی دارد. Chris با پدرش Charles –ستاره سابق بسکتبال-  در یک منزل نه چندان مجلل واقع در Beaver Creek زندگی می کنند. مادر او مدتی پیش درگذشت و این موضوع به حال غم انگیز او دامن می زند.

مدت زمان اتمام بازی Captain Spirit

بازی Captain Spirit تنها در 3 ساعت به اتمام می رسد. اما شما توانایی اتمام آن در زمان کمتری را نیز دارید. Chris با لباس ابر قهرمان خود یک روز کامل مشغول سرگرم کردن شما می باشد. این بازی تقریبا همانطور است که شما می خواهید. زیرا اختیارات اکثر اتفاقات بر عهده شما می باشد. این را هم بدانید Chris با تمام وجود اشتیاق به ماجراجویی دارد.

Captain Spirit با پرتاب توپ های برفی و بطری برای رسیدن به هدف خود تلاش می کند. البته او نیاز به جمع آوری آیتم ها و لباس های گوناگون برای رفتن به ماجراهای بزرگتر دارد. در این مسیر، لذت کاوش و ماجراجویی های جذاب، ادامه دارد. صحنه هایی از بازی را در عکس شماره 1 مشاهده کنید.

بازی The Awesome Adventures of Captain Spirit
عکس شماره 1: صخنه هایی از بازی Captain Spirit

تکمیل اهداف در برخی مواقع گیج کننده است و باعث گمراهی بازیکنان می شود. بازیکنان در اطراف و داخل منزل به سفر می پردازند و معماهای متعددی را حل می نمایند.

بازی The Awesome Adventures of Captain Spirit از داستان The Walking Dead الهام گرفته و می توان گفت که چیزی بیشتر از یک بازی ماجراجویی کلاسیک را به نمایش می گذارد. معماهای بازی، شما را به خوبی به چالش می کشد و در برخی مواقع به صورت دستوری موضوعاتی را دیکته می کند.

ذهنیت Chris

Chris از دید تمامی علاقه مندان و بازیکنان، یک پسر بچه 10 ساله نابغه است. با اینکه او زندگی غم انگیزی دارد از تمامی دشواری ها عبور می کند. همچنین تصورهای او نسبت به دشمنان Captain Spirit باعث می شود پیاپی به مبارزه با آنها بپردازد.

ذهنیت جالب این پسر بچه کوچک، باعث سرگرم کردن تمامی بازیکنان می شود. از همین رو او می تواند ترس، اندوه و ماجراجویی ذهن خود را به بازیکنان منتقل سازد. نکته جالب اینجا است که بیشتر از آنچه می بینید یا احساس می کنید از بازی لذت خواهید برد.

بین تمامی لحظات خیالی Chris، ناگهان چند جعبه و نامه ای -که پدر کریس از وی مخفی کرده بود- از مادرش را می یابد و از دنیای ساختگی ذهنش فاصله می گیرد. آهنگ Sufjan Stevens بارها و بارها نواخته می شود و صحنه ها را تاثیرگذار می نماید.

نوع و روش های به اتمام رساندن بازی Captain Spirit

من بازی Captain Spirit را 3 بار با گزینه های گفتگوی متفاوت امتحان کردم و متوجه یکسان بودن نتیجه در پایان هر روش شدم. اما باید بگویم تک تک مسیرها در نوع خود جذاب و رضایت بخش است (به طور مثال کریس از یک صبح دل انگیز در حال لذت بردن است و پدرش مشغول تماشای بسکتبال. ناگهان با انتخاب گزینه ای تمامی حالات او دگرگون می شود).

ما توانایی برنامه ریزی کردن مسائل پدر و فرزندی آنها را داراییم. از همین رو باید به کریس بفهمانیم که پدرش برای خوشحالی او در تلاش است. زیرا کریس کودکی لجباز به حساب می آید که درک شرایط روحی پدرش را ندارد.

Life is Strange برای اولین بار برای تمامی بازیکنان کمی گنگ و بار اولی که با آنها آشنا می شوید مطمئنا گیج کننده و نامفهوم خواهد بود. با این حال نسخه Captain Spirit بسیار پیچیده تر از نسخه های پیشین طراحی شده ولی شما یقینا آن را به شدت احساس نخواهید کرد.

همانطور که پیش تر گفتم گفتگو بین کاراکترها به اختیار شما است. از همین رو اگر بارها این بازی را به روش های مختلف پیش بگیرید متوجه هماهنگی بین تمامی انتخاب ها می شوید و از این موضوع کاملا به وجد می آیید. نوع انتخاب ها در عکس شماره 2 مشاهده می شود.

بازی The Awesome Adventures of Captain Spirit
عکس شماره 2: نوع انتخاب گزینه ها در بازی Captain Spirit

گرافیک و موسیقی بازی The Awesome Adventures of Captain Spirit

بی شک با مشاهده تک تک صحنه ها اشتیاق ادامه بازی در شما موج خواهد زد. رنگامیزی و نوع طراحی صحنه ها کاملا لذت بخش است. سازندگان در این بازی به جزئی ترین مسائل دقت نموده اند و آنها را با طرح های شیرینی به بازی افزوده اند.

پیشتر درباره نوع آهنگ در برخی از صحنه های غم انگیز اشاره کردم. آهنگ Sufjan Stevens در اکثر اتفاقات ناراحت کننده نواخته می شود و قصد هم زاد پنداری بین بازیکن و کاراکتر بازی را دارد.

و در نهایت بازی Captain Spirit

Life is Strange هدف بزرگی را دنبال می کند و اگر شما در این بازی تازه وارد هستید باید بگویم کاملا از تجربه آن لذت خواهید برد. شما می توانید بارها و بارها ماجراهای مختلف را برای کاراکتر های بازی رقم بزنید و از آنها لذت ببرید. البته باید بی صبرانه در انتظار نسخه بی نظیر دیگری به نام Life is Strange 2 نیز باشیم.

با ما در سایت crocogame همراه باشید تا از جزئیات دقیق بازی Life is Strange 2 نیز مطلع شوید.

لطفا نظرات خود را در خصوص بازی The Awesome Adventures of Captain Spirit برای من، گروه کروکوگیم و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات منفی
  • کلمات مبتذل بین کاراکترها
نکات مثبت
  • داستانی جذاب برای ترغیب تجربه بازی Life is Strange 2
  • کریس دوست داشتنی و لحظات دلخراش
  • آیتم ها و گزینه های جدید و جذاب
  • داستان سرایی هوشمند
  • خرید بازی Life Is Strange Before The Storm Limited Edition

     

     

     

    1 thoughts on “نقد و بررسی بازی The Awesome Adventures of Captain Spirit

    1. Nima says:

      بسیار نکته بین و دقیق بازی انجام داده بودین خیلی خوشحال شدم مثل بعضیا نبودید که بعد از نیم ساعت پلی دادن بازی
      رو نقدکردن … به نظره بنده شخصیت کریس خیلی بیشتر و چند لایه تر از مکس و کلویی روش کار شده و پتانسیل بسیار بالای داره اخر بازی احساس کردم کریس واقعا قدرتی نداره و اون پسر سبزه کریس رو از افتادن نجات داد و برخلاف نسخه اول که شخصیت اصلی ما قدرت داشت اینبار شخصیت مکمله ما تو نسخه دوم دارای قدرته….این حدسیات بنده بود درباره ادامه داستان موفق وپیروز باشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 − چهارده =