بازی Unravel 2 با فضا و تنظیمات گرم و دوستانه خود ماجراجویی را برای بازیکنان بسیار لذت بخش می سازد. دو موجود کاموایی، بازی را به سمت متفاوت بودن پیش می برند و با رنگ و نمای جالبشان Unravel 2 را سرگرم کننده می سازند. این بازی در تاریخ 19 خرداد 97 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 به دنیای Game پا گذاشت. در ادامه این مقاله با جزئیات آن بیشتر آشنا خواهید شد.

pc       ps4       xbox1         بازی Unravel 2


سازندگان بازی Unravel 2

بازی Unravel در سال 2016 برای اولین بار توسط کمپانی Electronic Arts عرضه شد. بعد از گذشت دو سال نسخه دوم آن با همکاری کمپانی Coldwood Interactive و Electronic Arts ساخته شد. نسخه ابتدایی این بازی با یک شخصیت نخی به نام Yarny دنبال می شد. هم اکنون نسخه دوم آن با همکاری Yarny و دوستش (که به رنگ آبی است و او را همراهی می کند) پیش می رود. حائز اهمیت ترین تفاوت در این دو نسخه همین موضوع می باشد.

گیم پلی بازی Unravel 2

پایه و اساس بازی Unravel 2 با همکاری و دوستی بین کاراکترهای بازی پیش می رود. هنگامی که 2 کاراکتر اصلی بازی با یکدیگر ملاقات می کنند با هم وارد دنیای مهیج جدیدی می شوند. این بازی به وسیله بخش Co-op توانسته جذابترین لحظه ها را برای بازیکنان فراهم سازد. البته Unravel 2 در گیم پلی بسیار کم نقص و رضایت بخش بوده و به راحتی نمی توان آن را مورد انتقاد قرار داد.

حال اگر با دقت بیشتری به مراحل و چالش های بازی بنگریم متوجه سادگی این مراحل می شویم. ولی این موضوع به طور کامل نکته منفی قضیه به حساب نمی آید زیرا به اندازه کافی سرگرم کننده و جذاب می باشد. تنها نکته منفی این است که بازیکنان در بعضی مراحل ساده می توانند به تنهایی نیز از آن عبور کنند و نیازی به همکاری با یار خود ندارند از همین رو برخی مواقع یک بازیکن خسته خواهد شد.

همانطور که پیشتر گفتم کاراکترهای بازی به صورت نخی طراحی شده اند و همین موضوع آنها را در عبور از مراحل بازی یاری می کند. (به طور مثال می توانید از کامواهی خود پلی به سمت دیگر بسازید این موضوع در عکس شماره 1 مشاهده می شود).

بازی Unravel 2
عکس شماره 1: ساختن پل به وسیله کامواها

شما در این بازی تجربه پرش از روی ساختمان ها را در نیمه شب تجربه خواهید کرد. یکی از زیباترین مناطق بازی شاید آبشار خروشانی باشد که موج شما را به سمت مکان مورد نظرتان هدایت می کند.

سرزمین بازی آن قدری خطرناک و مرموز نیست که نتوانید پازل ها را حل نمایید. این بدان معناست که دنیای بازی شما را خسته و سر درگم نمی کند و بسیار شیرین و سرگرم کننده پیش می رود.

بیشتر مراحل به وسیله کامواها پیش می رود و امکانات دیگری در بازی دیده نمی شود. شما به وسیله کاموا می توانید نوساناتی را ایجاد کرده و خود را به سمت بالا برسانید. به هر حال عبور از تک تک معماها، هوش و توانایی می طلبد. اگر مراحل سخت تر باشد مسلما همکاری شیرین تر و اگر عبور از آن راحت باشد تنها یک بازیکن از آن ها لذت می برد.

مدیریت ارتباط بین شما و همراهتان قابل انتقال است و این کنترل، باعث شیرینی چالش ها می شود. البته این امکان هم وجود دارد که یک بازیکن کنترل دو کاراکتر را هم بر عهده بگیرد.

داستان بازی Unravel 2

بازی Unravel 2 داستان چشم گیر و مورد توجهی ندارد. البته این موضوع لطمه ای به کلیت بازی نمی رساند زیرا بازی های ماجراجویانه و معمایی به تنهایی جذاب و سرگرم کننده هستند. از همین رو بود و نبود داستان در این بازی چندان مهم نمی باشد.

گرافیک و موسیقی بازی Unravel 2

فضا و اتمسفر بازی به حد کفایت شیرین و لذت بخش می باشد. این در حالیست که اگر شما نسخه ابتدایی آن را تجربه کرده باشید متوجه کیفیت صحنه ها در نسخه جدید خواهید شد. خبر خوشحال کننده اینجا است که بازی در نسخه دوم خود بسیار چشم نوازتر شده است.

حال به بخش موسیقی بازی می رسیم. موسیقی بازی بسیار خوب و هیجان انگیز طراحی شده است. این در حالی است که لحظه به لحظه شنیدن آن بازیکنان را وارد دنیای خیالی Unravel 2 می کند. البته صداگذاری آن کمی ضعیف و دور از انتظار بود.

و در نهایت، بازی Unravel 2

بازی  Unravel 2واقعا یک ماجراجویی شیرین و لذت بخش به حساب می آید. وجود مسائل اغراق آمیز در فضاهای متنوع، باعثِ به یاد ماندن آن در خاطرات گردد. البته از مشکلات اندک بازی (مثل آتش سوزی ناگهانی که باعث کلافگی بازیکن می شود) که بگذریم مطمئنا تمامی بازیکنان از تجربه آن پشیمان نخواهند شد.

بازی Unravel 2 هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره این بازی برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات منفی
  • سخت گیری در بعضی مراحل منجر به مرگ و میر می شود
نکات مثبت
  • نور خیره کننده
  • چالش های جذاب

1 thoughts on “نقد و بررسی بازی Unravel 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + پانزده =