بازی Wargroove به نوبه خود بر پایه تدابیر جنگی ساخته شده. این بازی در تاریخ 12 بهمن 97 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 ،nintendo switch و xbox1 عرضه گشته است. این بازی مدت ها به عنوان یک استراتژی فوق العاده نمایان شده و هم اکنون توانسته توجه طرفداران را به خود جلب نماید. در ادامه مقاله با این بازی جذاب بیشتر آشنا خواهید شد.

سازندگان بازی Wargroove

بازی Wargroove توسط کمپانی انگلیسی Chucklefish توسعه و انتشار یافته است.

گیم پلی بازی Wargroove

بازی Wargroove طی یک دهه توانست بدرخشد و توجه طرفداران را به خود جلب کند ولی هم اکنون گروه سازنده با افزودن امکانات بیشتر، ابزارها و محتوا سفارشی توانستند بازی استراتژی خود را بسیار درخشان نمایند. این بازی تکنیکی بر روی یک نقشه مبتنی بر کاشی قرار دارد. شما در آن ارتش خود را جمع آوری می نمایید. آنها می توانند چیزی را تولید و یا از بین ببرند. هر اقدام یک تعهد قابل توجه است؛ چون واحدها نمی توانند بر روی یک کاشی قرار گیرند و ساختمان ها تنها می توانند یک کار را در هر نوبت انجام دهند، شما باید از طریق استراتژی خود در هر نوبت با دقت فکر کنید.

درگیر شدن در مبارزات باعث خسارت خوردن به شما می شود و از health شما می کاهد. هیچ کدام از این اتفاقات در بازی جدید نمی باشد به جز Chucklefish که باعث بهبود شما خواهد شد. Wargroove نه تنها گیم پلی کلاسیک پیشرفته جنگی دارد بلکه سبک بصری قوی ای در این بازی مشاهده می شود. نقشه های پیکسل، کارتونی پر از شکوفایی های کوچک است که به آنها کمک می کند تا زنده بمانند. پرندگانی که پرواز می کنند، آتش سوزی، ابرها تمامی چیزهایی هستند که در بازی به زیبایی یافت می شوند.

بازی Wargroove دارای چهار سبک متفاوت می باشد. بازیکنان می‌توانند تمامی آن‌ها را تجربه کنند. حالت اسکیرمیش بیش از ۳۰ نقشه PvP تا حداکثر دو بازیکن، بیش از ۱۰ نقشه PvP تا حداکثر سه بازیکن و بیش از ۶ نقشه PvP تا حداکثر چهار بازیکن را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. بازیکنان می‌توانند این حالت را به ‌صورت آنلاین یا آفلاین (مبارزه با هوش مصنوعی) تجربه نمایند. در تصویر شماره 1 می توانید صحنه هایی از بازی را مشاهده کنید.

بازی Wargroove
تصویر شماره 1: صحنه هایی از بازی

دومین حالت بازی، آرکید نام دارد که بازیکنان می‌توانند از طریق فرمانده‌هان Wargroove، پنج نبرد مختلف را انجام دهند و برنده شوند. این در حالی است که کاربران بازی Wargroove از طریق حالت کمپین می‌توانند مراحل داستانی مختلفی را در قالب فرمانده‌های این بازی تجربه نمایند که بیش از ۳۳ مرحله‌ مختلف برای بازیکنان در نظر گرفته شده. البته در ابتدا وانتهای هر نبرد بخش های فرعی برای بازیکنان طراحی گشته است.

در این میان یک حالت معما گونه نیز برای بازیکنان طراحی شده. در نبردهای این چنینی باید با استفاده از شیوه‌های مختلف، با یک ضربه حریف خود را از میدان به در کنید. هنگامی که مبارزات شروع می شود نمای بازی دو بعدی خواهد شد. در این بین یک مجموعه عالی از انیمیشن ها مشاهده می شود.

در بهترین حالت ممکن شما می توانید فرمانده تیم دیگر را نابود کنید و این چنین به پیروزی بسیار نزدیک شوید. البته باید مراقب خود نیز باشید چون نابودی شما هم برای تیم های دیگر به منزله پیروزی حساب می شود. هر فرمانده توانایی منحصر به فردی دارد. به همین دلیل اگر عاقل باشید باید با فرمانده خود پیش روید ولی این را بدانید که در این مسیر اتفاقات دشوار بسیاری پیش می آید.

شما در این بازی استراتژی گاهی ناچار می شوید خود را در معرض یک خطر گسترده قرار دهید تا بتوانید یک شرایط ریسکی را پشت سر گذارید و به پیروزی برسید. بنابراین باید بدانید منطق در برخی از قسمت ها چندان کاربردی ندارد. شما برای دریافت واکسن ها می توانید طلا پرداخت کنید و یا با انجام کارهای متفاوت آنها را به دست بیاورید. البته این را بدانید که پرداخت طلا همیشه کاربرد ندارد و گاهی شما قادر به بهبود همه نخواهید بود و در نتیجه حتی پرداخت طلا نمی تواند شما را یاری دهد. تصویر شماره 2 صحنه مبارزه را مشاهده خواهید کرد.

بازی Wargroove
تصویر شماره 2: صحنه مبارزات

در هر صورت در بازی گزینه های آسان چندان وجود ندارند و شما برای نابودی تانک ها باید ریسک کنید و از آسیب رسیدن به جان فرمانده نهراسید. شما باید در این بازی دقت زیادی به کار بگیرید تا بعد از مدتی بدانید کی باید چه کاری انجام دهید. البته به نظر می رسد مسابقات در این کمپین ها ناامید کننده می باشد. یک بازی در این مسابقات همانند بازی شطرنج وجود دارد که به بازیکنان اجازه نمی دهد در یک نوبت بیش از یک حرکت انجام دهند. با اینکه در مفهوم به نظر جذاب می رسد اما بعد از مدتی خسته کننده خواهد شد.

موسیقی و گرافیک بازی Wargroove

گرافیک بازی به صورت کلاسیک و پیکسلی می باشد و بازیکنان را در حس نوستالژی قرار می دهد.

موسیقی بازی تا حدی احساس حماسی را به شما انتقال می دهد و مسلما این موضوع هیجان را به شما منتقل می سازد.

در نهایت بازی Wargroove

خارج از کمپین ها و ماموریت های استاندارد، فرصتی برای سازندگان نقشه برای ایجاد روش های کاملا جدید برای بازی وجود دارد. Chucklefish می تواند تا جنگ های پیشرفته چند نفره آنلاین ارائه دهد و آن را a day نامیده است. تمامی این پیشرفت ها در بازی برای بازیکنان بسیار جذاب و منحصر به فرد می باشد. شما هم اگر طرفدار سبک استراتژی هستید مطمئنا از این بازی بسیار لذت خواهید برد. البته کمی محتوا بازی مبهم و گنگ به نظر می رسد ولی این باعث نشده ذره ای از جذابیت بازی کاسته شود.

لطفا نظرات خود را درباره Wargroove به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =