با تمام الزامات سخت افزاری بالا در مورد بازی VR، شما می توانید سوئیچ نینتندو را به عنوانبخش کوچکی از این قسمت در نظر داشته باشید. کنسول نینتندو سعی می کند تا با موارد مختلف در جذابیت آن بیفزاید. یکی از ویژگی های کمپانی نینتندو در این است که از تمامی فناوری های خود بهره می گیرد و با محدودیت ها نمونه های شگفت انگیزی تولید می کند. Nintendo Labo VR Kit نمونه جدید این کمپانی در حال حاضر می باشد.

در حالی که همیشه کنسول نینتندو بر روی کمبودهای خود غلبه می کند و سعی در ساخت اجزای ساده با قابلیت های مفید دارد هم اکنون Labo VR Kit از تکنولوژی هوشمندانه خود تبدیل به واقعیت مجازی شده است.

نکته جالب در این زمینه این است که شما خود قطعات آن را مونتاژ می کنید و همین موضوع به تنهایی سرگرم کننده می باشد. یک نرم افزار وجود دارد که شامل دستورالعمل های گام به گام، دقیق و قابل هضم است. البته ساخت و ساز این وسیله به آسانی امکان پذیر است زیرا نقاط برش خورده کاملا مشخص می باشد. مشاهده تمامی قطعات این وسیله بسیار جذاب و لذت بخش خواهد بود.

بنابراین، سوئیچ تبدیل به هدست VR می شود؟

شما باید در پایه کنسول خود وسایل جانبی را وصل نمایید. پایه کنسول به خوبی می تواند نگهدارنده باشد و پدهای چسبنده آن را حفظ نماید. هنگامی که نرم افزار Labo را به حالت VR تنظیم می کنید، صفحه نمایش به لنز Stereoscopic تبدیل می شود. از آنجا که headstrap وجود ندارد، شما باید در طول زمان حالت VR، سوئیچ را بر روی صورت خود نگه دارید. شایان ذکر است که رزولوشن صفحه نمایش 720p سوئیچ بسیار پایین تر از هر پلت فرم VR است و منجر به عدم وضوح بصری مشخصی می شود. خوشبختانه این محدودیت از جذابیت Labo VR نمی کاهد.

شما با حرکت دادن سر خود می توانید از نظر جسمی به اطراف نگاه کنید، پایین، چپ و راست. اما چون سوئیچ قادر به انجام ردیابی موقعیتی نیست، حرکات رو به جلو یا عقب شناسایی نمی شود و می تواند موجب تهوع شود. ردیابی به طور کامل بر روی ژیروسکوپ ساخته شده و در سوئیچ و شتاب سنج، که در نتیجه تجربه نسبتا صاف مشاهده است، تکیه خواهد کرد. نکته جالب این است که قطعات مقوایی تبدیل به قطعات سخت افزاری می شود. در تصویر شماره 1 نوع دید شما داخل دستگاه دیده می شود.

Nintendo Labo VR Kit
تصویر شماره 1: دید داخلی Nintendo Labo VR Kit

به طور گسترده، فرآیند خلاق چیزی است که Labo VR Kit را به وجود می آورد که بیشتر از محتویات بسته بندی شده آن باشد. هنگامی که یک اسباب بازی مقوایی جدید را جمع آوری کردید، Labo سپس شما را از طریق یک بازی خاص ساخته شده به دنیای واقعیت مجازی می برد. دوربین اسباب بازی، شما را به وسط یک اقیانوس منتقل می کند که در آن می توانید عکس های زندگی دریایی را بکشید یا به سمت بالا شناور شوید و دنیایی بزرگتر را ببینید. به دلیل اینکه Joy-Con داخل لنز دوربین قرار دارد می تواند حرکات کوچک را تشخیص دهد. با وجود اینکه Toy-Con Elephant یکی از سخت ترین کارها است، بازی Marble Run مجموعه ای از پازل های مبتنی بر فیزیک و سیستم عامل، گرانش و ترامپولین ها دست زده می شود تا یک مرمر را با یک هدف دستکاری کند.

برنامه های کاربردی جدید نیز در این زمینه به پایان نرسیده است. اسباب بازی Con Bird جنبش های پروازی را برای بازیابی و بازی های مسابقه ای آن ارائه می دهد، زیرا Joy-Con که روی بال های “bird” قرار می گیرد، هنگامی که بال های کارتن را فلاپ می کنید. Toy-Con Blaster یک اسلحه پمپی برای بازخورد لمسی است که با پرتاب توپ های انفجاری برای بازی تیراندازی روی خطوط آن مطابقت دارد. قابلیت های حرکت و اجرای مقوا و چگونگی کارایی آنها به طور شگفت انگیزی دقیق است.

محتوا در VR Plaza حتی با جداسازی جنبه های خاصی از پتانسیل اسباب بازی در 60+ minigames / sandbox، حتی بیشتر شده است.  آنها اساسا به عنوان بلوک های ساختمانی برای Toy-Con Garage پیشنهاد می شوند و این همان چیزی است که Labo VR Kit به شما اجازه می دهد که تصورات خود را به طرز اعجاب آوری واقعی کنید. این به معنای واقعی کلمه مجموعه ابزار است که برای برنامه های Minigames موجود در بخش VR Plaza استفاده می شود.

پیچیدگی Nintendo Labo VR Kit

Toy-Con Garage بسیار پیچیده است و شما می توانید با کمی کند و کاو به قسمت های بیشتر و جذاب تری دست پیدا کنید.  با توجه به اینکه برنامه های هر بازی را می بینید، می توانید شروع کنید که چگونه ساخته شده اند. چیزهایی مانند یک بازی FPS و یک بازی اکشن در VR Plaza به طور خاص طراحی شده اند تا شما از آنها به عنوان قالب استفاده کنید. به لطف توانایی انتخاب یک حالت ویرایش 2D، ویرایش فقط باید در VR انجام شود. در تصویر شماره 2 دستگاه با امکانات فرعی دیده می شود.

Nintendo Labo VR Kit
تصویر شماره 2: ظاهر بیرونی دستگاه با امکانات افزایشی

علاوه بر ابزارهای بازی و برنامه نویسی، Discovery Mode به عنوان ابزار آموزشی بسیار جذاب عمل می کند. با این حال، چند مورد وجود دارد که در آن Joy-Con ردیابی نا امید کننده ای دارا می باشد و علت آن ریزش ژیروسکوپ باشد. نسبتا آسان است که به طور مداوم موقعیت Joy-Con را در یک تجربه دست آزاد مانند چاقو زدن، ضربه زدن به توپ با دست و یا حرکت بلوک در یک فضای سه بعدی مجددا کالیبراسیون کنید. اما این مسئله در چیزی شبیه برنامه Doodle یا سازنده مرحله اجرای Marble Run است که در آن شما باید از قبل برای ساخت مجسمه سازی 3D یا ایجاد یک مسیر استفاده کنید. البته ردیابی در این دستگاه نا امید کننده می باشد.

و در نهایت Nintendo Labo VR Kit

Nintendo Labo VR Kit چیزی بیشتر از بازی VR برای سوئیچ فراهم می سازد و این چیزی است که آن را از هر چیز دیگری در بازار VR منحصر به فرد می کند. به معنای وسیع، Labo VR یک ابزار هوشمندانه به همراه وسایل جانبی جذاب با تکنولوژی خردمندانه است. مانند کیت های دیگر، Nintendo Labo VR Kit چیزهای زیادی را در خارج از تجربیات بازی های استاندارد خود انجام می دهد و این واقعا در مورد آنچه شما با تکنولوژی انجام می دهید متفاوت خواهد بود.

لطفا نظرات خود را درباره Nintendo Labo VR Kit به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • دستورالعمل های دقیق و قابل هضم برای ساخت هر دستگاه مقوا
  • Discovery Mode یک ابزار آموزش عالی است که به شما آموخت که چگونه فناوری کار می کند
  • ابزار قدرتمند با Toy-Con Garage، که به شما امکان ایجاد تجربیات VR خود را می دهد
نکات منفی
  • وضوح صفحه نمایش پایین و تصاویری مبهم
  • تنها چند مینیمم ساخته شده در این گوشی از تکنولوژی پیشرفته استفاده می کنند
  • رانش ژیروسکوپ برای تجربیات خاص می تواند خسته کننده باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =