بازی Fe در تاریخ 16 Feb 2018 بر روی پلتفرم های xbox1 ،nintendo switch ،ps4 و pc منتشر شد. این بازی در یک دنیای فانتزی و شگفت انگیز قرار دارد. فضای متفاوت و رنگارنگ، جذابیت بازی را دو چندان کرده است. این بازی به سبک اکشن و پازل، توانسته توجه بسیاری از منتقدین و بازیکنان را به  خوبی  به خود جلب کند.

pc     xbox1     ps4     nintendo switch       بازی Fe


سازندگان بازی Fe

بازی Fe در استودیو Zoink طراحی و توسط شرکت Electronic Arts به انتشار رسید. شرکت کالیفورنیایی Electronic Arts بازی های بسیار خوبی از جمله FIFA ،Need for Speed و The Sims را در کارنامه کاری خود قرار داده است. بازی Fe شباهت های جالبی با داستان شازده کوچولو دارد.

در نگاه اول، صحنه های بازی گنگ به چشم می آید و ممکن است خسته کننده باشد. اما در این مقاله متوجه خواهید شد، چرا این بازی نمراتِ خوبی دریافت کرده است. سپری کردن این بازی به صبر و شکیبایی شما مربوط می شود.

بازی Fe در دنیای کارتونی

این بازی به صورت زیرکانه ای، اکتشافات را در دنیایی دور از واقعیت گنجانده است. بازی از جنگل های متروکه و باستانی -شامل درختان بلوطِ عظیم الجثه، باتلاق ها و موجودات- تشکیل شده است. این فضا، شدیدا به جنگل های سوئد شباهت دارد.

بازی Fe
Fe در جهان بازی

این بازی افسانه ای به سبک کارتونی و نقش آفرینی طراحی شده، در عین حال سرگرم کننده و جذاب نیز است. بازی Fe سفر به دنیای عجیب و غریبی را نشان می دهد که وجود غول ها به وفور در آن لمس می شود. نحوه ارتباط کاراکتر بازی با دیگران به وسیله صدا و نمادها می باشد.

بازیکن می تواند از رودخانه ها و کوه ها عبور کرده و چالش های موجود را سپری کند. جستجو در خصوص سنگ های قیمتی و عبور از تله های انفجاری، جزو اتفاقات خط داستانی می باشد. اما در این راهِ گنگ، برای هدایت بازیکن، نقشه ای طراحی شده است. احساس هراس و نگرانی در این دنیای مغناطیسی و چند گانه، در هر لحظه بر شما القا می شود.

هنگام ارتباط با موجودات و کشفِ موضوعات، بازی به شما آزادی هدیه می دهد.

زبانی عجیب

در ابتدای بازی کاراکتر اصلی (Fe) را نشان می دهد که از سیاره دیگری آمده است. این اتفاق باعث شباهت آن به فیلم Lilo & Stitch شده است. همچنین به دلیل ورود از سیاره دیگر و مینیمال بودنِ شخصیت روباه به شباهت داستان شازده کوچولو نیز پی می بریم. قهرمان ما با موجودات دیگر برخورد می کند و برای آنها آواز می خواند. همین موضوع باعث دوستی بین آنها می گردد. در بعضی از مواقع این دوستی به نفع شما خواهد بود زیرا راه ها و موانع جدید را برای شما می گشاید. این موجودات به زبان های مختلف آواز می خوانند و شما در طول مسیر، زبان های نمادین آنها را می آموزید.

زبان های موجود در بازی به عنوان مکانیکِ معماها عمل می کنند. جنگلها توسط ربات های ترسناکی احاطه شده اند. هدف ربات ها، نابودیِ حیوانات برای پایان دادن به دزدی است. درختان بزرگ اطراف موجودات را احاطه می کنند تا فکر فرار به سرشان نزند. Fe به طور مستقیم با آنها مبارزه نمی کند، اما در عوض به کمک دیگر حیوانات می پردازد. همچنین او از طریق ویژگی های جادویی خود، به پرواز نیز در می آید.

بازی Fe
Fe در حال پرواز

طراحی هوشمندانه بازی به همراه مکان های مخفی، ویرانه های قدیمی و میانبرها، باعثِ یک مسیر نسبتا خطی می شود. به طور کل هدف بازی، آزاد کردن موجوداتِ تحت اسارت ربات ها است. ماموریت های بسیاری در طول بازی اتفاق خواهد افتاد. یک گام اشتباه، Fe را به عقب بر می گرداند. این موضوع در داستان بازی می تواند بسیار ناامید کننده باشد.

در نهایت قدرت بازی از کجا نشات می گیرد؟

قدرتِ بزرگ بازی، از رابطه ی صمیمانه بین موجودات نشات می گیرد. این بازی برای کسانی که به دنبال اکتشافات و اسرار مخفی اند، مطمئنا جذاب خواهد بود. بازی Fe را هم اکنون می توانید بر روی پلتفرم هایXbox1 ،nintendo switch ،ps4 و pc تجربه کنید.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Fe برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در قسمت پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − شش =