بازی Hellblade  برای اولین بار توسط شرکت سونی در سال 2014، در نمایشگاه Gamescom به همراه تریلری رونمایی شد. این بازی تاریک و هیجان انگیز در سال 2017 برای پلتفرم های pc و ps4 عرضه شد و در سال 2018 نسخه xbox1 آن نیز منتشر به انتشار رسید. داستان و روند بازی توانسته به خوبی توجه بازیکنان و منتقدین را به خود جلب کند. در طول مقاله با این بازی بیشتر آشنا خواهید شد.

pc       ps4      xbox1        بازی Hellblade


سازندگان بازی Hellblade

این بازی توسط استودیو و شرکت Ninja Theory طراحی و منتشر شده است. شرکت Ninja Theory انگلیسی در سال 2000 تاسیس شد. بازی های Devil May Cry و Disney Infinity 3 و Disney Infinity: Marvel Super Heroes توسط همین شرکت ساخته شده اند.

به گفته منتقدین این بازی در سطح بازی هایی مثل The Last of Us و Metal Gear می باشد. زیرا تنها به سرگرم کردن بازیکن فکر نمی کند. همواره در بازی های این چنینی نوعی داستانِ عمیق، به همراه مسائل سیاسی و افکار درونی طراح، گنجانده می شود. از همین رو، می توان بازی Hellblade را جز بازی های برتر قرار داد.

گیم پلی بازی Hellblade

بازی Hellblade یک بازی فانتزی و هیجان انگیز است. این بازی شامل چند ژانر مختلف، از جمله: حل پازل، وحشت روانی و Hack and slash –نوعی مبارزات رزمی در بازی های ویدیویی- می باشد. از طریق فناوری Motion capture، وجود بازیگرانی مانند Melina Juergens در صحنه های بازی مشاهده می شود.

گیم پلی بازی Hellblade به دو نوع تقسیم می شود. اول اینکه به قهرمان داستان – Senua- اجازه می دهد به صورت آزادانه در محیط اطراف حرکت کند. در این بخش،  Senuaبرای پیشرفت بیشتر با حل چالش و پازل های مختلفی روبرو می شود. او از طریق تمرکز بر روی صدای روح دوستش، برای عبور از چالش ها، یاری می گیرد.

 آن روح Druth نام دارد.

همواره برای زنده نگه داشتن Senua، باید به دنبال مکانی امن بگردیم. همچنین می توانیم مکان های موجود در مسیر را، بازسازی و مورد استفاده قرار دهیم.

علاوه بر این، بازی Hellblade ویژگی مبارزه را در بازی وارد کرده است. Senua با موجوداتی که در مسیر مانع پیشرفتش می شود، به مبارزه می پردازد. حین مبارزات، صحنه بازی به صورت خودکار متمرکز می شود. سلاح موجود برای کشتن موجودات، شمشیر است. او از طریق لگد زدن یا جا خالی دادن، می تواند دشمن را از میدان به در کند. همچنین از سایه دشمنان پیش از حمله برای پیروزی می تواند بهره بگیرد. اگر  Senuaدر زمان تعیین شده پیروز نشود می میرد.

بازی Hellblade
Senua در حین نبرد

در طول بازی هیچ گونه آموزشی برای عبور از مراحل وجود ندارد. تنها صدای Furies و Druth نحوه پیشرفت و حل پازل ها را ارائه می دهد. Senua با Furies درباره آماده شدن برای جنگ ها مشورت می کند. آنها از آسیب دیدن و کشته شدن Senua وحشت دارند. نکته جالب، Senua از طریق صداهایی که می شنود می تواند از روی چهره موجودات به باطن آنها پی ببرد. به همین دلیل سرنخ های موجود در بازی قابل اطمینان نبوده و نیاز به یاری دارد. صداهای موجود، بخشی جدا ناپذیر از صحنه های بازی به حساب می آید.

داستان بازی  Hellblade

داستان بازی Hellblade با الهام از اسطوره های اسکاندیناوی و فرهنگ سلتیک (اسکاتلند) طراحی شده است. Senua دختری جنگجو و مبتلا به بیماری روانی است که -نژاد مردمان اسکاتلند- باید راهش را به سوی Hel برساند. (Hel در اساطیر اسکاندیناوی هشتمین طبقه از 9 طبقه ی خانه ی مردگان است). او باید با عبور از چالش ها و کشتن دشمنان، روح معشوقه ی مرده خود را از دست الهه Hela نجات دهد.

بازی Hellblade
Senua

داستان بازی به طور مستقیم با روانِ بازیکن در ارتباط خواهد بود. زیرا Senua علاوه بر بیماری روانی، از مشکلاتی مثل کمبود اعتماد به نفس یا مشکلات با اطرافیان نیز رنج می برد. همین موضوع باعث می شود بازی تاثیر فوق العاده ای روی بازیکن بگذارد. البته وجود عشقی عمیق، داستان بازی را هیجان انگیزتر نیز می کند.

او در تمام مراحل با دشمنانی که درون خودش هستند به مبارزه می پردازد. سازندگان بازی با همکاری دانشمندان اعصاب و متخصصان بهداشت روان، به طراحی بازی پرداخته اند. زیرا قصد ساختن بازیی بی نقص داشته اند.

بازی Hellblade از فضا سازی بسیار خوب بهره گرفته. صحنه های بازی، از جزئیات دقیق و افکت های جالب بهره می برد. در طول مسیر شاهد صحنه های بسیار زیبا خواهید بود. که همین موضوع به جذابیت هرچه بیشتر بازی می افزاید.

صداگذاری زیبای بازی، از صدای راوی داستان های افسانه ای نورس (اسکاندیناوی) گرفته شده است. ادغام تمام ویژگی ها، باعث شده تا بازی حالتی کاملا سینمایی به خود بگیرد.

خرید بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice برای PS4

حرف آخر پیرامون بازی  Hellblade

Hellblade یک موفقیت تجاری به حساب می آید. منتقدان آن را به عنوان یک اثر هنری مورد ستایش قرار داده اند. همچنین از کیفیت و داستان منحصر به فرد بازی تقدیر کرده اند. بازی  Hellbladeاثری بسیار جذابی است که ارزش تجربه کردن را دارد. البته این بازی با تمام خوب بودن، ایرادهایی نیز دارد. به طور مثال شما در طول بازی با موجودات مشابه به نبرد می پردازید و همین موضوع باعث خستگی و تکراری شدن بازی می شود. لازم به ذکر است این بازی نمرات خوبی دریافت کرده است.

این بازی هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،xbox1 و ps4 قابل دسترس است.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Hellblade برای من، گروه crocogame و دوستانتان به صورت دیدگاه در قسمت پایین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات مثبت

 

  • تصاویر شگفت انگیز
  • طراحی نوآورانه
  • داستان و گیم پلی قوی
نکات منفی

 

  • اهداف و دستورالعمل های بیش از حد مبهم است
  • دشمنان تکراری می باشند
  • بازی دارای باگ می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + سیزده =