بازی Iron Harvest یک بازی آنلاین در سبک استراتژی بی درنگ (RTS) می باشد. این بازی توسط کمپانی King Art Game در حال ساخت است. پلتفرم های ps4، xbox1 و pc میزبان این بازی ویدیویی خواهند بود.

بزرگ ترین حمایت مردمی

بازی Iron Harvest توانست در یک سال، رکورد موفق ترین بازی ویدیویی کیک استارتر (Kick Starter) را بشکند. کمپانی سازنده توانست به مبلغ باور نکردنی 1.3 میلیون دلار بودجه دست پیدا کند.

این حمایت بزرگ بیشتر به یک تظاهرات شبیه بود. تظاهراتی که نشان دهنده علاقه زیاد بازیکنان به این سبک از بازی می باشد. سبکی که در سال های اخیر مورد کم لطفی قرار گرفته و اندک کمپانی هایی هم که در آن سرمایه گذاری کردنده اند، شکست خورده اند.

امروز کمپانی King Art یک نسخه نمایشی (DEMO) از این بازی را (برای کسانی که از آن بازی حمایت مالی کرده اند) منتشر کرد. من بعد از بازی کردن، متوجه شدم چرا این بازی تا به این اندازه، مورد حمایت طرفداران قرار گرفته است.

نکات قابل توجهِ بازی Iron Harvest

بازی Iron Harvest
صحنه های از DEMO بازی
  • اولین چیزی که به چشم می خورد، یک محیط قابل قبول پس از جنگ جهانی اول، جنگ های نزدیک و مکانیک صنعتی نسبتاً خشن است.
  • پوشش های گیاهی و سنگرها (اوایل قرن بیستمی) در این بازی، نقش کلیدی ایفا می کنند. چراکه از پیش تر، سازندگان این بازی را استراتژی محور معرفی کرده بودند. این بدان معناست، قدرت نیروها از اهمیت کمتری نسبت به استراتژی برخوردار است.
  • مکانیک اجزاء طراحی شده به شکلی هستند که قابلیت استفاده از استراتژی های مختلف را میسر می کند. شاید خیلی زود باشد که بگوییم بازی Iron Harvest مشکلات رایج این سبک از بازی ها را ندارد. اما آن چیزی که در این DEMO نظر من را جلب کرد، پیش رفت این بازی نسبت به رقیبان خود در سبک RTS است.
  • منابع مورد نیاز در بازی، فقط با تصرف نشانه های داخل نقشه، قابل استفاده می باشند. همچنین ساختمان های مخصوص برای تولید منابع اهمیت زیادی دارند. من امیدوارم این ساختمان ها به پیچیدگی بازی کمک کند و در کنار آن سازندگان بتوانند منابع را به صورت یکسان در نقشه های بازی پخش کنند.
  • نارنجک های دستی و سلاح های ثانویه به صورت یکسان در نقشه پراکنده شده اند. این سلاح ها برای جلوگیری از حمله های ناگهانی، بسیار مفید می باشند. همچنین قابلیت دفاعی مناسبی برای نیرو های زرهی دارند. اما گفتنی است که در برابر نیروهای متخصص کاری از پیش نمی برند.
  • بازی Iron Harvest شامل 50 نیروی مختلف می باشد. متشکل از 30 دستگاه مختلف (ماشین های زرهی) با واحد های تخصصی که حس یک نبرد کامل را به شما می دهد.
  • همچنین من امیدوارم در این بازی آنلاین، تیم های مختلف توانایی انتخاب دوست و یا دشمنانشان را به صورت دلخواه داشته باشند.

در آخر گفتنی است؛ تمام طرفداران سبک RTS امیدوارند بازی Iron Harvest پایانی به شکست های اخیر توسعه دهندگان این سبک از بازی ها باشد. این بازی بر روی پلتفرم های xbox1، ps4 و pc در تاریخ نا مشخصی از سال 2018 به بازار بازی های ویدیویی عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =