بازی Shadow of the Tomb Raider سومین سری از بازی Tomb Raider به حساب می آید. در سال 2013،  Tomb Raider متولد شد و بعد از 2 سال، نسخه دوم یعنی Rise of the Tomb Raider به بازار عرضه شد. در جشنواره Tribeca Games بازی Shadow of the Tomb Raider معرفی شد و هم اکنون منتظر این بازی ماجراجویانه بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 هستیم. در ادامه مقاله با قسمت هایی از این بازی، آشنا خواهید شد.

pc        ps4      xbox1          بازی Shadow of the Tomb Raider


سازندگان بازی Shadow of the Tomb Raider

بازی Shadow of the Tomb Raider توسط استودیو یازده ساله  کانادایی Eidos Montréal و شرکت ژاپنی Square Enix در حال توسعه و انتشار می باشد. استودیو Eidos Montréal بعد از موفقیت چشم گیر خود در ساخت 2 نسخه قبلی Tomb Raider، تصمیم به ساخت نسخه سوم گرفت. انتظار بر این است، این بازی ویدیویی بتواند بار دیگر توجه بازیکنان و منتقدان را به خوبی به خود جلب کند.

نگاهی به گیم پلی بازی Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider یک بازی اکشن و ماجراجویانه می باشد. این بازی از دید سوم شخص جریان دارد. طراحان برای اینکه این بازی را از نسخه Rise متمایز کنند، تنظیمات متعددی در بخش گیم پلی گنجانده اند. برای شنا کردن شخصیت اصلی، کنترل های خاصی در نظر گرفته شده است. کاراکتر بازی به وسیله بسته های هوا می تواند مدت بیشتری در زیر آب بماند. همچنین کاراکتر اصلی، توانایی بالا رفتن از صخره به وسیله طناب و چکش را دارا می باشد.

شکار حیوانات وحشی و کشف منابع مورد نیاز، بخش مهم گیم  پلی بازی را تشکیل می دهد. همچنین حل پازل ها و کشف مکان های مختلف به گیم پلی بازی کمک می کند. صحنه های منتشر شده تماما در مناطق مخروبه و باستانی جریان دارد. به همین دلیل حس می کنم خبری از مکان های مدرن و پیشرفته در بازی نباشد.

تغییرات آب و هوایی همیشه باعث جذابیت بازی های ماجراجویانه می باشد. بنابراین در این بازی باران های شدید به چشم می خورد. حس اینکه در جنگل های تاریک و بارانی با اتفاقات متفاوت رو به رو خواهیم شد هیجان انگیز خواهد بود. البته پرش های بیش از حد و اتفاقات عجیب باعث می شود این بازی خیالی و به دور از واقعیت به نظر برسد.

بازی Shadow of the Tomb Raider
لارا کرافت در میان جنگل

داستان بازی Shadow of the Tomb Raider

داستان بازی مربوط به یک دختر باستان شناس به نام لارا کرافت می باشد. او در سفر خود به آمریکای لاتین، دنبال یک  یادگاری از پدر مرحومش است. لارا در این مسیر، ازاتفاقات آخرالزمان مایا ها جلوگیری می کند. او از جنگل های خطرناک و مقبره های کشنده می گذرد تا از وقایع فاجعه آمیز این قوم اسرار آمیز جلوگیری کند.

صداگذاری شخصیت لارا، در تمام نسخه ها توسط Camilla Luddington انجام شده است.

به عقیده من بازی Shadow of the Tomb Raider بسیار ترسناک تر از نسخه پیشین خود می باشد. همین موضوع برای کسانی که به دنبال هیجان بیشتر هستند، خوشحال کننده خواهد بود. نکته جالب در ارتباط با با محتویات سیزن پس عنوان Shadow of the Tomb Raider این است که به گفته اسکوئر انیکس، کاربرانی که سیزن پس این عنوان را خریداری کرده باشند، هر ماه به محتویات و ماجراجویی های جدیدی دسترسی خواهند داشت که شامل هفت چالش مقبره (همراه با ماموریت های داستانی جانبی)، هفت سلاح و لباس جدید و هفت عدد مهارت جدید برای لارا کرافت که به تدریج در دسترس کاربران قرار می گیرند.

تاریخ عرضه بازی Shadow of the Tomb Raider

بازی Shadow of the Tomb Raider در تاریخ 23 شهریور 97 بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + یازده =