بعد از مدت ها یکی از رویاهای علاقه مندان به بازی های مسابقه ای در تاریخ 15 خرداد 97 وارد بازار شد. بازی Onrush فراتر از یک مسابقه ماشین رانی ظاهر گشته و توانسته به خوبی توجه بازیکنان را به خود جلب کند. این بازی سرعتی و قدرتمند، بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد. Onrush، برخلاف دیگر بازی های ریسینگ پایه و اساس خود را بر روی همکاری و کار گروهی بنا نموده است. با من در این مقاله همراه باشید تا شما هم به جمع علاقه مندان به بازی Onrush بپیوندید.

pc        ps4      xbox1       بازی Onrush


سازندگان بازی Onrush

شرکت قدیمی و پر سابقه Codemasters به همکاری استودیو Evolution بازی ریسینگ متفاوتی به نام Onrush را خلق کردند. استودیو Evolution در گذشته، ساخت عناوینی مانند Driveclub و MotorStorm را بر عهده داشت. تیم این استودیو بعد از مدتی به شرکت توسعه دهنده Codemasters پیوست و ثمره اولین همکاری آنها بازی مورد بررسی ما شد.

کمپانی آلمانی Deep Silver نیز در انتشار این بازی نقش آفرین بوده و تاکنون بازی های بسیاری از جمله Saints Row ،Kingdom Come: Deliverance و Dakar 18 را به بازار ارائه داده است.

گیم پلی بازی Onrush

همانطور که پیش تر در این مقاله گفتم بازی Onrush با بازی های ریسینگ هم نوع خویش متفاوت تر ظاهر گشته. زیرا در اغلب آنها هدفِ اصلیِ مسابقات، رسیدن به خط پایان و برنده شدنِ تنها یک وسیله نقلیه، مطرح است. اما در این بازی همه چیز بر پایه همکاری و کسب امتیاز بیشتر  قرار می گیرد.

هر تیم در مسابقات از 6 نفر تشکیل می شود. اعضای تیم با کوبیدن وسایل نقلیه خود به تیم مقابل، باید آنها را از دور مسابقه خارج کنند. همچنین با حرکات نمایشی و پرش از سکوها امتیازات بیشتری دریافت می شود. ناگفته نماند که در این بازی، همانطور که در عکس شماره یک مشاهده می کنید سرعت حرف اول را می زند زیرا برای عبور از موانع به سرعت بالا نیاز است.

بازی Onrush
عکس شماره 1: سرعت بالای وسایل نقلیه

جالب ترین موضوع پیش رو در خصوص بازی Onrush این است که شما می توانید بدون ذره ای ترمز ساعت ها با سرعت بالا حرکت کنید. این مسئله واقعا لذت بخش به نظر می رسد زیرا کنترل اتومبیل ها نسبت به سبک بازی به درستی طراحی شده. از همین رو با وجود سرعت بالا می توانید بر سر پیچ ها و دیگر موانع به خوبی وسیله خود را کنترل نمایید.

وسایل نقلیه موجود در این بازی، علاوه بر اتومبیل، 2 نوع موتور سیکلت نیز می باشد. این بازی شامل چندین اتومبیل سبک و 2 اتومبیل نیمه سنگین است. هریک از آنها دارای قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. البته بعد از گذشت مدتی از بازی، متوجه شباهت بالای وسایل نقلیه خواهید شد. آنها در هر گروه، ویژگی های بسیار مشابهی را شامل می شوند.

بازی Onrush برخلاف اکثر بازی های ریسینگ، حس تصادف و نابودی را به بازیکنان منتقل نمی کند. این موضوع یکی از جذاب ترین بخش ها در سری بازی Burnout به حساب می آمد. هم اکنون در این بازی نمی توانید صحنه هایی از تصادف های هیجان انگیز را مشاهده کنید.

بازی Onrush مجموعه نسبتا کاملی از مسابقات و مسیرهای گوناگون را در اختیار بازیکنان قرار می دهد. بیش از 10 مسیر برای این بازی در نظر گرفته شده و از حیث طراحی متفاوت هستند. تنها موضوع ناامید کننده در این بخش، مسیرهای فرعی، پس از مدتی تکراری شده و حس آشنایی با محیط را به بازیکنان القا می کند.

وجود حالت های آب و هوایی گوناگون و چرخه روز و شب، مطمئنا باعث تنوع بیشتر در بخش گیم پلی می شود.

4 حالت مختلف در مسابقات بازی Onrush وجود دارد:

حالت اول: Overdrive

اعضای گروه ها با ضربه رساندن به اتومبیل های تیم مقابل و انجام حرکات نمایشی به امتیاز مورد نظر در هر دوره از مسابقات می رسند و هر گروهی که بتواند بیشترین امتیاز را به دست آورد، برنده آن مسابقه خواهد شد.

حالت دوم: Countdown

این حالت بسیار شبیه به بازی های ریسینگ دیگر طراحی شده و باید در سریع ترین زمان ممکن به Checkpoint های مشخص شده رسید و تیمی که تعداد کمتری از Checkpoint را از دست دهد، برنده آن بخش خواهد شد.

حالت سوم: Switch

شباهت بسیاری به حالت Overdrive دارد. تنها تفاوت آن این است که در ابتدا، مسابقه با یک موتور سیکلت آغاز می شود و پس از هر تصادف، به وسیله نقلیه قدرتمند تری انتقال می یابید و در انتها برنده، تیمی است که کمترین تعداد تصادف را داشته باشد. این بخش به دلیل طولانی بودن بعد از مدتی خسته کننده و کسالت بار می شود.

بخش چهارم: Lockdown

در این بخش اعضای هر تیم باید خود را به دایره ای مشخص شده و در حال حرکت، برسانند. سرعت بالا احتمال تصادفات را افزایش می دهد. از همین رو حس هیجان بیشتری به بازیکنان منتقل می شود. عکس شماره 2 این حالت را به خوبی به نمایش می کشد.

بازی Onrush
عکس شماره 2: مسابقه بین اتومبیل و موتور سیکلت

تنها موضوعی که می تواند این بازی را از حالت تکراری بودن نجات دهد، وجود هوش مصنوعی بسیار بالای رقیبان است. با اینکه تیم های دیگر برای از میدان به در کردن شما تلاش بسیار می کنند ولی برنده شدن به راحتی امکان پذیر خواهد بود. همین موضوع باعث می شود تا پس از مدتی بازی بازیکن از آن خسته شود.

شما می توانید با انجام حرکات نمایشی و ضربه به رقبا، قابلیت های ویژه ای از بازی دریافت کنید. این قابلیت ها شامل: دریافت سرعت بسیار بالا، قرار دادن دیوار برای نابودی رقیبان و کدر کردن تصویر برای تاری دید آنها می باشد. ناگفته نماند که حرکات نمایشی تنها به اتومبیل ختم نمی شود و موتور سیکلت ها نیز حرکات آکروباتیک و زیبا نیز انجام می دهند. لذت رانندگی با موتور سیکلت در بازی به قدری لذت بخش طراحی شده که بازیکنان گاهی فراموش می کنند در مسابقه هستند و باید برای پیروزی تلاش نمایید.

یک نکته در این بین وجود دارد. بسیاری از قابلیت هایی که بعد از کلی تلاش به دست می آید با یک تصادف از بین خواهد رفت.

در بخش شخصی سازی می توان به ظاهر رانندگان یا امکانات خاص اتومبیل اشاره کرد. سازندگان بازی Onrush در این بخش به خوبی توانایی خود را به رخ دیگر بازی های ریسینگ کشیده اند. البته این را بدانید که برای دستیابی به این امکانات باید مسابقات بسیاری را پشت سر بگذارید. زیرا بدست آوردن آیتم های شخصی سازی، آسان نیست.

شما می توانید با کمک دوستان خود، فرصت های تاکتیکی بسیاری را فراهم سازید.

همانطور که همه می دانیم بخش چند نفره بازی ها همیشه جذابتر بوده اند. البته بازی Onrush در بخش مولتی پلیر نیز دارای اشکالات جزئی می باشد. به طور مثال، گاهی بدون هیچ نشانه ای، ضربه ای به اتومبیل شما وارد شده و از میدان به در می شوید. اگر از تمامی این ایرادها فاکتور بگیریم مطمئنا ساعت ها در این بخش سرگرم خواهید شد.

گرافیک و موسیقی بازی Onrush

صحنه های بازی با اینکه زیبا و متنوع به نظر می رسد اما فوق العاده نیست. کیفیت بافت ها و جزئیات چندان چنگی به دل نمی زند. همچنین صحنه های تصادف، تصاویر از پیش تعیین شده هستند و بر تاثیر گذاری آن لطمه می زند. البته نور پردازی در شب و وجود آب و هوای متفاوت همواره به صحنه های بازی تنوع بخشیده است.

موسیقی های پخش شده در سراسر مسابقات به دلیل ریتم تند، هیجان بیشتری به بازیکن می دهد.

حرف آخر درباره بازی Onrush

با اینکه بازی Onrush در نوع خود، جذاب و لذت بخش است اما ایراد های فاحشی در آن دیده می شود. همچنین این بازی با قیمت بالای خویش کمی نارضایتی بیشتری از سوی بازیکنان به همراه داشته. با این وجود تجربه این بازی برای تمامی علاقه مندان به بازی های ریسینگ کاملا رضایت بخش خواهد بود.

بازی Onrush هم اکنون بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 قابل اجرا می باشد.

لطفا نظرات خود را درباره بازی Onrush برای من، گروه کروکوگیم و دوستانتان به صورت دیدگاه در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نکات منفی
  • تکراری شدن و یکنواختی بازی
  • پیروزی به آسانی رخ می دهد
نکات مثبت
  • سرعت بالا با بهترین کیفیت
  • وجود موتور سیکلت
  • گرافیک زرق و برق دار
  • تغییر اتومبیل، شیوه بازی را تغییر می دهد
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت + چهار =