شرکت سونی بروز رسانی جدید 2.0 را برای کنسول PS4 منتشر کرد که به بروز رسانی Masamune مشهور است. در این آپدیت ویژگی های جدیدی به کنسول اضافه شده که می توان به قابلیت مرتب ‌سازی محتوا روی PS4 اشاره کرد.

پوشه ‌ها و مرتب ‌سازی کتابخانه

یکی از بیشترین درخواست‌ های کاربران، قابلیت مرتب‌ سازی محتوا روی PS4 می باشد. با این بروز رسانی جدید، شما می توانید روی PS4 پوشه بسازید و محتوای خود را درون پوشه ‌ها بگذارید. در نتیجه با استفاده از این قابلیت، بازی ‌ها و اپلیکیشن‌ های خود را درون یک پوشه قرار دهید و آن ها را مرتب سازید.

علاوه بر این، بروز رسانی جدید تغییرات بسیار زیادی را ‌روی کتابخانه بازی‌ ها و برنامه ‌ها اعمال کرده. یک تب جدید با نام «خریداری شده» به این بخش اضافه شده. در این تب تمام محصولات، اعم از بازی‌ ها، دمو ها و اپلیکیشن ‌ها در آن وجود دارد. به همین دلیل، مرتب‌ سازی محتوا روی PS4 بسیار راحت ‌تر شده است.

لازم به ذکر است، ابزار های جدیدی برای کتابخانه ی محتوای شما نیز وجود دارد. با استفاده از این ابزار ها می ‌توانید محتوای کتابخانه خود را بر اساس تاریخ خرید یا حروف الفبا مرتب کنید.

فرض کنید یک کتابدار می ‌خواهد کتاب هایش را بر حسب حروف الفبا در یک قفسه بچیند. به طوری که از حرف الف در سمت چپ شروع به چیدن کند و به سمت راست رود تا به حرف ی برسد و در بین حروف هیچ فاصله‌ ای نگذارد. اگر کتابدار یک کتاب جدید را که با حرف ب شروع می ‌شود، بخواهد در قفسه بگذارد، ابتدا باید جای آن را پیدا کند و سپس همه کتاب ها را از آنجا به بعد، یکی جلو ببرد تا جا برای کتاب جدید باز شود. این دقیقا همان کاری است که در مرتب‌ سازی محتوا روی PS4 انجام شده. اگر تنها یک فاصله بعد از هر حرف وجود داشت دیگر نیازی نبود که همه ی کتاب ‌ها را جلو ببرد. در نتیجه تعداد کمی کتاب را جابه جا می‌ کرد. بنابراین، ایده ی فضای خالی، مهمترین اصل مرتب ‌سازی کتابخانه ‌ای به شمار می رود.

کمی درباره ی کنسول PS4

PS4 نام یک کنسول بازی ویدئویی خانگی از نسل هشتم می باشد. این کنسول از سوی شرکت سونی عرضه شد. بازی ‌ها در PS4 همانند نسل قبلی فاقد ریجن هستند. بنابراین بازی ‌های خریداری شده در یک منطقه، توانایی اجرا بر روی کنسول ‌های مناطق دیگر را نیز خواهند داشت. در حال حاضر تعداد زیادی بازی برای این کنسول تایید و یا منتشر شده است.

خرید کنسول پلی استیشن ۴ پرو PS4 Pro

با تشکر از همراهی گرم شما عزیزان. لطفا نظرات، انتقادات و پیشنهاد های خود را در پایین همین مقاله برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =