شاید بار ها و بارها نام DLC را از بازیکنان شنیده باشید ولی از آن اطلاعاتی نداشته باشید ما در این مقاله به شما می گوییم DLC چیست و چه کاربردهایی دارد.

به صورت کلی محتوای قابل دانلود (DLC) محتوای اضافی ایجاد شده برای یک بازی ویدیویی منتشر شده است. این بخش توسط انتشار دهنده رسمی بازی از طریق اینترنت توزیع می شود. محتویات قابل دانلود می تواند چندین نوع باشد، اعم از تغییرات زیبایی شناختی به یک داستان جدید و گسترده، شبیه به یک بسته توسعه دهنده است. به همین ترتیب، DLC ممکن است حالت بازی، اشیاء، سطوح، چالش ها یا سایر ویژگی های بازی جدید را به یک بازی کامل که قبلا منتشر شده است اضافه کند.

این یک نوع کسب درآمد از بازی های ویدئویی به حساب می آید. DLC به ناشر اجازه می دهد درآمد بیشتری از یک عنوان را پس از خرید با ارائه بسته های مضاعف و هزینه های پایین، اغلب با استفاده از یک نوع سیستم microtransaction برای پرداخت، فراهم می کند.

در مورد بازی های ویدئویی اپیزودیک، یک قسمت جدید ممکن است در قالب محتوای قابل دانلود باشد، در حالی که بازی های ویدئویی موسیقی از این رسانه برای ارائه آهنگ های جدید استفاده می کنند. نسخه ویژه یا بازی سال اغلب DLC منتشر شده را همراه با عنوان اصلی در یک بسته فیزیکی ترکیب می کند.

تاریخچه

اولین نوع محتوای دانلود شده، ارائه بازی های کامل بود، مانند سرویس GameLine Atari 2600، که در آن کاربران را قادر به دانلود بازی ها با استفاده از یک خط تلفن می نمود. یک سرویس مشابه به Sega Channel، اجازه دانلود بازی ها را به Sega Genesis با بیش از یک خط کابل داده است. در حالی که خدمات کانال های GameLine و Sega برای توزیع عناوین کل اجازه داده شد ولی محتوای قابل دانلود برای عناوین موجود ارائه نشده است.

در رایانه های شخصی

با افزایش محبوبیت و سرعت اتصال به اینترنت، محبوبیت استفاده از اینترنت برای پخش دیجیتال رسانه ها نیز افزایش یافت. اصلاحیه ها و نقشه های بازی توسط کاربر ایجاد شده به طور انحصاری در اینترنت توزیع می شود، زیرا آنها عمدتا توسط افرادی ساخته شده بودند که زیرساخت ها قادر به پخش محتوای از طریق رسانه های فیزیکی نبودند. در سال 1997، Cavedog برای بازی در زمان واقعی، بازی کامپیوتری Total Annihilation به صورت رایگان و اضافی ایجاد شد و در هر ماه یک واحد جدید برای آن ارائه می نمود.

در کنسول ها

Dreamcast اولین کنسول برای پشتیبانی از بخش آنلاین به صورت استاندارد بود. DLC در دسترس بود اما به دلیل اتصال محدود باند و محدودیت اندازه یک کارت حافظه، اندازه آن محدود بود. این ویژگی های آنلاین همچنان در بازی های ویدئویی موفق بودند، اما PlayStation 2 برای رقابت با یک آداپتور شبکه ساخته نشده است.

با ظهور Xbox، مایکروسافت دومین شرکتی بود که محتوای قابل دانلود را اجرا کرد. بسیاری از عناوین اصلی Xbox Live، از جمله Splinter Cell ،Halo 2 و Ninja Gaiden، محتوای متنوعی را ارائه دادند که برای دانلود از طریق سرویس Xbox Live امکان پذیر است. اکثر این محتوا به صورت رایگان در دسترس بود.

با معرفی Xbox 360 در سال 2005، مایکروسافت محتوای قابل دانلود را به طور کامل به کنسول خود متصل کرد و بخش کامل رابط کاربری کنسول را به Xbox Live Marketplace اختصاص داد.

نینتندو مقدار قابل توجهی از محتوای قابل دانلود را در کانال Wii Shop Channel خود نشان می دهد، که بیشتر آنها از طریق توزیع دیجیتالی عناوین نینتندو از نسل های پیشین به حساب می آیند.

لطفا نظرات خود را درباره DLC به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یک =