در این مقاله به کارنامه کمپانی مایکروسافت و آینده نسل بعدی کنسول xbox می پردازیم.

کمپانی Microsoft درآمد سه ماهه خود را منتشر کرده و این نشان می دهد نسل کنسول فعلی کند شده و برای به روز کردن آن آماده است. فروش کنسول Xbox در سال گذشته 33٪ کاهش یافته که این شرکت به کاهش ساده حجم فروش اشاره دارد. به زبان ساده تر مردم در خرید خود کنسول xbox را چندان مد نظر قرار نمی دهند. با این حال، در اخبار مایکروسافت خبر ناراحت کننده ای نیست.

به لطف تخفیفات نرم افزاری و اشتراک ها درآمد کل کمپانی مایکروسافت در مقایسه با سال های گذشته 5 درصد افزایش داشته. کاربران ماهانه و فعال Xbox Live هم اکنون 63 میلیون نفر را در خود قرار داده و این نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش یافته است. در مجموع بخش درآمد بازی ها 2/336 میلیارد دلاری را در سه ماهه دوم سال جاری افزایش داد که یک رشد 112 میلیون دلار سالانه بود.

کنسول xbox1 هم اکنون 6 سال سن دارد بنابراین کاهش فروش کنسول ها نشان دهنده این است که کمپانی مایکروسافت باید یک نقطه مشخصی را هدف قرار دهد. کمپانی مایکروسافت کنسول بعدی xbox خود را در E3 توضیح خواهد داد. در این هنگام کمپانی مایکروسافت کنسول Xbox One S تمام دیجیتال را که فاقد درایو دیسک است را معرفی کرد که در آن می توانید تنها بازی های دیجیتال را قبول خواهد کرد.

در همین حال رقابت مایکروسافت برای اولین بار آغاز شد و برنامه های خود را برای نسل آینده آغاز نمود. البته سازندگان کنسول ps4 همیشه در راستای بهترین ها اقدام به عمل می آورند. کمپانی سونی هم چنان اعتقادی به کنسول های بدون درایو ندارد ولی مایکروسافت برای کنسول های نسل بعدی خود سیستم stream را در نظر گرفته است.

لطفا نظرات خود را درباره کمپانی Microsoft و نسل بعدی کنسول ها به صورت دیدگاه در پایین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + چهارده =