شرکت Valve بازی تیراندازی در مدرسه را که امکان شلیک به دانش آموزان در موقعیت های مختلف فراهم می آورد از Steam حذف نمود. در بیانیه ای به Motherboard، شرکت Valve حذف بازی Active Shooter را تایید کرد. این شرکت در ادامه از سابقه بحث برانگیز و نامناسب سازنده این بازی نیز پرده برداشت. (همچنین این بازی بر روی پلتفرم pc اجرا می شود.)

شرکت Valve اظهار کرد: ما توسعه دهنده Revived Games و ناشر ACID را از Steam حذف کردیم. این ناشر و توسعه دهنده درواقع فردی است که خود را Ata Berdiyev می خواند. این فرد پاییز گذشته (زمانی که به عنوان bc]Interactive] و ’تیم انحصاری’ کار میکرد) اخراج شد.

بازی Active Shooter قرار بود در تاریخ 6 ژوئن (16 خرداد) رونمایی شود. در این بازی می توانستید هم به عنوان گروه SWAT برای خنثی سازی تهدید و هم تیراندازِ مهاجم به مدرسه بازی کنید. به گفته Eurogamer، ناشر Active Shooter در پستی اجتماعی ادعا کرده این بازی هیچ گونه خشونتی را تبلیغ نمی کند. طبق گفته ناشر، پیش از انتشار بازی به منظور کاهش تنفر و اهمیت موضوع سعی در حذف  قابلیت تبدیل شدن به تیرانداز را داشتند.

بیانیه شرکت Valve دلیل مشخصی برای حذف این بازی از Steam ارائه نداد. اگرچه در گفتگویی با Kotaku ،Berdiyev را فردی منفور (با سابقه سو استفاده از کاربر، انتشار اسناد دارای حق کپی و دستکاری در نظرات کاربران) خواند. نماینده Valve اشاره کرد: هدف ما مقابله با افرادی است که در مقابل مشتریانمان یا شرکت Valve می ایستند.

طبق گفته Motherboard، شرکت Valve مدتی پیش Berdiyev را به خاطر انتشار بازی Piccled Ricc (که از سریال Rick & Morty الهام گرفت) از Steam بیرون انداخت. Berdiyev متهم به سو استفاده از منابع (asset flipping) شد یعنی بازی را به سرعت و بدون هزینه با استفاده از منابعی از پیش ساخته شده و تلاش اندک خود ساخت. شرکت Valve اجازه انتشار بازی در Steam را به همگان (با استفاده از سیستم Direct Steam می دهد.) بنابراین بازی هایی چون Active Shooter در Steam با دقتی کمتر نسبت به سایر پلتفرم ها بررسی می شود.

طبق آمار منتشر شده از SteamSpy، سالانه بیش از 7600 بازی (روزی 21 بازی) در Steam منتشر می شود. بنابراین در Valve برای مدیریت این حجم از بازی ها عناوین بحث برانگیز حذف می شود.

از آن جایی که بازی Active Shooter در Steam منتشر نخواهد شد، منتظر آن در پلتفرم های دیگر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 1 =